۱۴۰۳ مهر ۴, چهارشنبه

رشد فردگرایی و کاهش عاطفی

👈 رشد فرد گرایی و کاهش عاطفی

در شرایط کنونی با توجه به رشد فضای مجازی و تغییرات در سن و سال افراد، روابط عاطفی دچار کاهش شده است. به ویژه این تغییر در میان جوانان به‌وضوح احساس می‌شود. خواسته‌ها و نیازهای نسل جوان امروز با نسل‌های گذشته تفاوت زیادی دارد. نسل جدید کمتر به آرمان‌هایی پایبند است که برایشان حاضر به فداکاری باشند. این مسئله در نتیجه شرایط چند دهه اخیر به وجود آمده است. بیش از ۴۰ سال است که حکومتی خاص بر کشور ما حکمفرماست و در این دوران، نوعی فردگرایی در جامعه شکل گرفته و رشد کرده است.


👈اما نباید فراموش کنیم که تغییر همیشه ممکن است. هر نسلی ظرفیت این را دارد که مسیر خود را بسازد،
بر چالش‌ها غلبه کند و آینده‌ای روشن‌تر خلق کند.

👈مهم این است که خودآگاه شویم و با همدلی، دوباره پیوندهای عاطفی و اجتماعی را بازسازی کنیم. به ویژه این تغییر در میان جوانان به‌وضوح احساس می‌شود. خواسته‌ها و نیازهای نسل جوان امروز با نسل‌های گذشته تفاوت زیادی دارد.
👈 نسل جدید کمتر به آرمان‌هایی پایبند است که برایشان حاضر به فداکاری باشند. این مسئله در نتیجه شرایط چند دهه اخیر به وجود آمده است. بیش از ۴۰ سال است که حکومتی خاص بر کشور ما حکمفرماست و در این دوران، نوعی فردگرایی در جامعه شکل گرفته و رشد کرده است.

👈اما نباید فراموش کنیم که تغییر همیشه ممکن است. هر نسلی ظرفیت این را دارد که مسیر خود را بسازد، بر چالش‌ها غلبه کند و آینده‌ای روشن‌تر خلق کند. مهم این است که خودآگاه شویم و با همدلی، دوباره پیوندهای عاطفی و اجتماعی را بازسازی کنیم.

چهارم  مهر ماه  ۱۴۰۳
https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/DAWb7cUOpC0/?igsh=ZzhtZWJobzF2YWoy

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر