۱۴۰۳ شهریور ۲۲, پنجشنبه

تشکیل گروه مصاحبه با رسانه های بین المللی فارسی زبان

👈🏽سومین فراخوان به تشکل‌ها و فعالان صنفی شجاع

تشکیل گروه مصاحبه با رسانه‌های
بین‌المللی فارسی زبان
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

👈🏽این سومین بار است که از تشکل‌ها و فعالان صنفی درخواست می‌کنم تا یک گروه مصاحبه‌گر متشکل از معلمان و کنشگران شجاع را تشکیل دهند. هدف از این اقدام، بیان و تببین خواسته‌ها و مطالبات صنفی معلمان، هم در داخل کشور و هم در سطح بین‌المللی است.

متأسفانه، در بسیاری از رسانه‌های فارسی‌زبان، افرادی به مصاحبه دعوت می‌شوند که سابقه فعالیت در تشکل‌های صنفی و حرکت‌های مدنی داخلی را ندارند.
در همین راستا، با وجود دانش محدود روزنامه‌نگاری، آماده‌ام تا به همکارانی که مایل به شرکت در مصاحبه‌ها هستند، آموزش‌های لازم را ارائه دهم.

تاکنون، تنها یکی دو تن از کنشگران واقعی، با شجاعت اعلام آمادگی کرده‌اند؛ اما این حرکت، متأسفانه به سرانجام نرسید.

👈🏽نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که گاهی بین فعالان صنفی و مدنی، برداشتی نادرست از مفهوم «هزینه و فایده» شکل می‌گیرد. همان‌طور که در اقتصاد، سرمایه‌گذاری امروز برای ثمرات آینده است، در عرصه فعالیت‌های اجتماعی نیز گاه باید هزینه‌ای پرداخت کرد تا در آینده به نتایج مورد نظر دست یافت. نمونه بارز این امر، همین کمیته مصاحبه‌گران فعالان صنفی است.

👈🏽هرگونه بازداشت یا فشار بر افرادی که در این مسیر گام برمی‌دارند، در واقع نوعی سرمایه‌گذاری در جهت آگاهی عمومی است. هر چه در این راه هزینه کنیم، فایده‌ی آن به صورت عمومی و گسترده باز خواهد گشت. اگر این مصاحبه‌ها با هدفی روشن و دقیق انجام شود، می‌تواند اعتراضات را به گفتمانی فراگیر در جامعه تبدیل کند.

بار دیگر از تشکل‌های صنفی و فعالان شجاع می‌خواهم که ضرورت روشنگری افکار عمومی را درک کنند و برای رسیدن به اهداف والای خود، هزینه‌های لازم را بپذیرند. از کسانی که آماده هستند تا در این مسیر گام بگذارند، دعوت می‌کنم تا از طریق تلگرام و واتساپ هفته‌نامه «قلم معلم» با ما تماس بگیرند. هدف ما تشکیل گروهی منسجم از مصاحبه‌گران فعال صنفی معلمان است که بتوانند در رسانه‌های فارسی‌زبان حضور پیدا کنند و با صدایی رسا، مطالبات صنفی را به گوش همه برسانند.

هفته‌نامه قلم معلم
پنجشنبه، ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

#######

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر