۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

بیانسه به مناسبت بازگشایی مدرسه از تشکل های صنفی معلمان

👈🏽پیام  رسیده
به
هفته نامه قلم معلم
به مناسبت اول مهر
از
تشکل های صنفی معلمان ایران

🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍

🌹به نام خداوند جان وخرد🌹

👈🏽پیام مهرِ  تشکل های صنفی معلمان ایران به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۳

🔹️آغاز هر سال تحصیلی،برای دانش آموزان خردورز و معلمان دوراندیش،سرشار از خاطره هایی  است که با امید و نوید از آن یاد می کنند و برای یافتن فرم و مدلی جدید از زندگی به دنبال زمان و شرایط خاص آن هستند و اغلب دوست دارند  این شرایط را در وجود دیگران مشاهده کنند در حالی که شرایط مزبور در بطن جامعه قرار دارد و تا زمانی که خودنمایی نکند نمی تواند مدل ها وفرم های دلخواه را به وجود آورد.

   🔹️در نخستین روز مهر،زنگ آگاهی و بیداری با دستان توانمند آموزگاران در فضای جان دانش آموزان طنین انداز می شود تا آنها را در برابر خطرات ویروس جهل و ناآگاهی، بیمه کند.

  🔹️ما این شروع دوباره را به همه ی فرهنگیان پر تلاش و فهیم و دانش آموزان خلاق و آینده سازان سر زمین فردوسی، مولوی، سعدی و حافظ تبریک و تهنیت
می گوییم.


🔹️آینده سازان وطن!
 تا جایی که عقل امتداد می یابد، می توان عظمت خدا را دید و با چشم دل مشاهده کرد  که انسان، عاشقانه با او سخن می گوید. عبارت « انسان دوستدار زیبایی است».
کلید واژه ای بی بدیل برای شناخت واقعیت وجود انسان است و نمایان می کند که باید به مقام انسان و استعداد های او، احترام گذاشت و از زاویه مناسب به آن نگریست.

👈🏽معلمان ایران به عنوان آموزگاران زندگی در راستای معنابخشی به جلوه های معنوی و مادی حیات انسان تلاش می کنند در حالی که خود به دلایل متعدد در تنگناهای تحمیلی
می سوزند و کوشش می کنند
تا  افقی نو به روی زندگی مردم بگشایند
و با شیوه ای از نوع دموکراسی، راه را برای زندگی بهتر،شایسته تر و آبرومندتر هموار سازند.

  🔹️علاقه مندان کشور!
آموزگاران، دغدغه ها و چشم اندازهای ملی و عمومی فراوانی دارند که در سال های گذشته با نیش های آلوده از رسیدن به آنها محروم مانده اند.
بدون تردید بانیان این محرومیت ها باید پاسخ گوی تاریخ آموزش و پرورش ایران باشند. آنها علاوه بر  مطالبات گذشته باید جواب گوی خواسته های برحقی باشند که جغرافیای ذهن همکاران ما را معطوف به خود کرده و نیل به افق های نو را دشوار نموده است. از آن جمله :

👈🏽 ۱ـ طبقاتی شدن حق آموزش عادلانه و رایگان  با نادیده گرفتن اصل ۳۰ قانون اساسی.  

👈🏽۲ـ  تحمیل تنگناهای معیشت بر زندگی معلمان شاغل و بازنشسته و خانواده های آنها. 

👈🏽۳ـ سپردن سکان امور آموزش و پرورش به افراد، برخلاف اصل شایسته سالاری و تحمیل فشارهای غیر دمکراتیک از طریق بخش های نظارتی، حراستی و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری بر معلمان.  

👈🏽۴ـ غلبه فضای خمود، عاری از نشاط و فاقد مولفه های علمی بر فرآیندهای آموزشی.  

👈🏽۵ـ  تفتیش عقیده داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش از سوی گزینش ها و تحمیل قالبی ایدئولوژیک و انحصاری بر ملتی با باورهای گوناگون. 
 
👈🏽۶ـ  تبدیل شدن مدیریت های فوقانی، میانی و تحتانی آموزش و پرورش به ابزاری برای تسویه حساب ها و بده بستان های جناحی، سیاسی و انتخاباتی و ... 


👈🏽🔹️ما مصمم هستیم تا با یاری گرفتن از همه توان مندی های کشور، مدرسه را به مکانی تبدیل کنیم تا دانش آموزان در آن، فارغ از رنگ، نژاد، زبان، پایگاه اجتماعی، جنسیت و ... بتوانند به تمرین اجتماعی زیستن، آزاداندیشی، ستم ستیزی، قانون پذیری و سایر مولفه های حیات انسانی بپردازند و با آزادی توام با مسئولیت  زندگی کنند.

👈🏽تا در طلب گوهر کانی،کانی

       تا در هوس لقمه ی نانی،نانی
این نکته رمز اگر بدانی، دانی
      هر چیز که در جستن آنی،آنی


   
⬅️  تشکل های  صنفی معلمان ایران
۳۱  شهریور  ۱۴۰۳


کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر