۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

بیانیه ۴۴ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت بازگشایی مدارس

⬅️  بیانیه شماره ۴۴ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

از خون جوانان وطن لاله دمیده/ از ماتم سرو قدشان سرو، خمیده

⬅️  موضوع:« پیام تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۴۰۴-۱۴۰۳ و حمایت از بیانیه « تشکل های صنفی معلمان ایران»


⬅️  هموطنان عزیز و همکاران گرامی درود بر شما
در حالی سال تحصیلی ۴۰۴-۱۴۰۳ را آغاز می کنیم که به دلیل عملکرد غلط جمهوری اسلامی طی ۴۴ سال زمامداری بسیاری از مردم ایران زیر خط فقر هستند و حدود ۱۱۰ هزار نفر دانش آموز کلاس اول ثبت نام نکرده اند و بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر از دانش آموزان ترک تحصیل کرده اند.!!
در سال گذشته نیز مرکز آمار اعلام کرد که در سال تحصیلی(۴۰۲-۴۰۱) در مقاطع تحصیلی مختلف ۹۲۹ هزار و ۷۹۸ نفر ترک تحصیل کرده اند. مرکز پژوهش های مجلس نیز در سال تحصیلی (۴۰۱-۴۰۰) تعداد ترک تحصیل در این سال را ۹۱۱ هزار و ۲۷۲ اعلام کرد.در مدارس هیات امنایی حتی از کودکانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند نیز شهریه خواسته اند!!

⬅️  در طول یک سال و نیم گذشته همزمان با جنبش#زن،زندگی،آزادی و سرکوب آن بسیاری از دانش آموزانمان، زندانی زخمی،مسموم و کشته شدند.!! دست کم ۲۵ فعال صنفی معلم حکم اخراج یا بازنشسته ی اجباری گرفته اند.!! برای ۶۰ معلم در دادگاه انقلاب پرونده تشکیل شده است و سه تا ۶ هزار نفر داوطلب آزمون استخدامی آموزش و پرورش با دخالت نیروهای امنیتی رد شده اند. طبق سخنان سخنگوی وزارت آمورش و پرورش ۳۵۰۰ نفر از پذیرفته شدگان این آزمون «آخوند» هستند.!!

⬅️  ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت بازگشایی مدارس در اول مهر ۱۴۰۳ به کلیه همکاران محترم و دانش آموزان عزیز تبریک می گوییم و با حمایت از بیانیه « تشکل های صنفی معلمان ایران » هم صدا با آنان مواردی را که در بیانیه آنها منتشر شده است را اعلام می نماییم:
⬅️  « آموزگاران، دغدغه ها و چشم اندازهای ملی و عمومی فراوانی دارند که در سال های گذشته با نیش های آلوده از رسیدن به آنها محروم مانده اند.» « بدون تردید بانیان این محرومیت ها باید پاسخگوی تاریخ آموزش و پرورش ایران باشند.»«باید جوابگوی خواسته های برحقی باشند…
از جمله:
۱- طبقاتی کردن حق آموزش عادلانه و رایگان با نادیده گرفتن اصل ۳۰ قانون اساسی»«
۲- تحمیل تنگناهای معیشت بر زندگی معلمان شاغل و بازنشسته و خانواده ی آنها»«
۳- سپردن سکان امور آموزش و پرورش به افراد، برخلاف اصل شایسته سالاری و تحمیل فشارهای غیر دمکراتیک از طریق بخش های نظارتی، حراستی و هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری بر معلمان »«
۴- غلبه فضای خمود،عاری از نشاط و فاقد موئلفه های علمی بر فرآیندهای آموزشی»«
۵- تفتیش عقیده داوطلبان استخدام در آموزش و پرورش از سوی گزینش ها و تحمیل قالبی ایدئولوژیک و انحصاری بر ملتی با باورهای گوناگون» «
۶- تبدیل شدن مدیریت های فوقانی،میانی و تحتانی آموزش و پرورش به ابزاری برای تسویه حساب ها و بده بستان های جناحی، سیاسی، انتخاباتی و... »
⬅️  « ما مصمم هستیم تا با یاری گرفتن از همه توانمندی های کشور، مدرسه را به مکانی تبدیل کنیم تا دانش آموزان در آن فارغ از دین، نژاد، زبان، پایگاه اجتماعی، جنسیت و… بتوانند به تمرین اجتماعی زیستن ، آزاد اندیشی، ستم ستیزی، قانون پذیری و سایر موئلفه های حیات انسانی بپردازند و با آزادی توام با مسئولیت زندگی کنند.»


⬅️ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با توجه به عملکرد حاکمیت در ۴۴ سال اخیر، تنها راه دست یابی به اهداف فوق و تربیت صحیح دانش آموزان و ارزش های انسانی، عدالت اجتماعی و آزادی را در اتحاد با سایر تشکل ها می دانیم تا در پناه اتحاد و انجام اعتراضات سراسری در کشور به این اهداف دست یابیم.

۳۱ شهریور ۱۴۰۳
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر