۱۴۰۳ شهریور ۲۷, سه‌شنبه

پیام علی یونسی و امیرحسین مرادی

📍پیام علی یونسی و امیرحسین مرادی، نخبگان محبوس در زندان اوین به مناسبت آغاز سال تحصیلی

#علی_یونسی و #امیرحسین_مرادی ، دو دانشجوی نخبه زندانی، به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

«در آستانه سال تحصیلی جدید که به روزهای خونین اما نبردهای درخشان گره خورده است، به هم‌شاگردی‌هایمان از دانشگاه تا خیابان به همه آنان که ایمان دارند باید ماند و پس گرفت به همه آنان که خیابان را تبدیل به دانشگاه ایستادگی کردند، به آنان که از قدم‌گذاشتن در خانه دوم خود مدرسه و دانشگاه باز ماندند، به آنان که امسال در سنگر آزادی مسئولیت بر دوش‌هایشان گذاشته می‌شود، به همه یارانمان از پشت میله‌های زندان که هیچ وقت نتوانست بین ما و شما فاصله بیاندازد، می‌گوییم؛ ما همچنان دوشادوش شما ایستاده‌ایم.

نسل ما نسل قیام است. همان نسلی که در قیام مهسا تمام عیار جنگید، دستگیر شد و شهید شد، اما تسلیم نشد و نمی‌شود.

آن‌ها که در قیام قبلی در مدرسه مبارزه کردند امروز وارد دانشگاه می‌شوند و آن‌ها که در مدرسه هستند تجربه قیام ۱۴۰۱ را دارند همین امر ترجمه‌ی کابوس حکومت از شروع سال تحصیلی است. از این تاریخ رژیم باید برای هر جنایت منتظر پاسخ مدرسه و دانشگاه نیز باشد.

پزشکیان فریبکارانه مدعی شد؛ "دانشجو حق دارد اعتراض کند"، اما نگفت بعد از اینکه دانشجو اعتراض کرد چه بلایی سرش می‌آورند. بله ما این حق را داریم چه ریاکارانه به آن اعتراف کند چه نکند. این حق و اساسی ترین حق که حق حاکمیت مردم و دموکراسی بر اساس جمهوری است را به هر قیمت در کنار مردم به دست می‌آوریم.

انبار باروت خشم و نفرت که در اثر اعدام کشتار و ستم انباشته شده است برای انفجار تن‌ها نیاز به یک جرقه دارد، جرقه‌ای که می‌تواند در مدرسه یا دانشگاه زده شود و شروع کننده ی قیامی سراسری باشد که تا سرنگونی خامنه‌ای پایان نخواهد یافت.

از دانشگاه و مدرسه تا خیابان‌ها عهدی خونین است تا پایان راه و دمیدن سحر

به شوق نور در ظلمت قدم بردار به این غم‌های جان آزار دل مسپار که مرغان گلستان زاد که سرشارند از آواز آزادی ...

علی یونسی و امیرحسین مرادی
زندان اوین ، شهریور ١٤٠٣.


#مهسا_امینی
#زن_زندگی_آزادی
#توماج_صالحی
#آرمیتا_گراوند
https://t.me/ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر