۱۳۹۹ مرداد ۴, شنبه

انسان ‏چطور ‏سنگ ‏دل ‏می ‏شود

سئوال 
۱۳۰✔️چطور و‌چگونه می شود یک آدم دلش مثل سنگ می شود و هر جنایتی می کند ، خم به ابرو نمی آورد.؟
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
ازهمکاران و مخاطبانی که به این سئوال پاسخ دادند .تشکر
می کنم .ارتباط  و هم نشینی با خودکامگان و دنیاطلبان، آثاربسیار سویی  دارد. یکی از آن ها قساوت قلب است.
 حاکمیت های خودکامه ظلم و ایذاء کردن و به فریاد مظلومان نرسیدن و دستگیری فقرا و محتاجان را نکردن، دچار قساوت قلب می شوند. حاکمیت در تظاهرات و تجمع ها پلیس مردم را مورد ضرب وشتم قرار می دهد، بر اثر تکرار آن پلیس و نیروهای امنیتی و حاکمیت دچار سنگ دلی می شوند، وجدان آنها  دیگر اذیت نمی شود، خاطره ای خدمت همکاران و مخاطبان عرض کنم ،درستی و نادرستی آن به عهده مخاطبان است.
مرحوم استاد عباس معارفی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان  که به پدر کانون معروف بود،روزی به دیدار به دیدار او رفتم ، مرحوم معارفی گفت :"خاکساری یک موردی را امروز دیدم ، که مرا بسیار ناراحت کرد ، گفتم استاد چه چیزی بوده است ؟مرحوم معارفی گفت :" امروز در اتوبوس بودم،کنار من جوانی بود ، تعادل روانی نداشت ، بسیار عصبی بود،
 به او گفتم :"جوان چه شده است این قدر عصبی هستی ،جواب داد ، دست به دلم نگذار ،دلم خون است، مدت ۶ ماه است مرتب
 به دکتر اعصاب می روم دارو می خورم "مرحوم معارفی
به جوان می گوید:"دلیلش چیست ؟"جوان بیمار پاسخ می دهد من استخدام نیروی انتظامی برای سرکوب شورش ها ی مردم بودم ، ما را آموزش می دادند ، جوان بیمار ادامه می دهد، یک روز آموزش دهندگان ضد شورش  به مایک گنجشگ به ما دادند ، ماموران آموزشی به ما گفت:"سر گنجشک را به برید. "
من این کار کردم ، جوان بیمار ادامه داد ، که هفته بعد مامور آموزش ضد شورش این بار ، به ما ،یک کبوتر دادند،
 گفتند:"سر کبوتر را به برید "جوان بیمار ادامه می دهد 
سر کبوتر را را بریدم ، هفته بعد به ما گربه دادند ، 
ماموران آموزش ضد شورش به ما گفتند :"سر گربه را به برید " 
جوان بیمار ادامه می دهد هروقت من خواستم سر گربه را
 به برم ،غش کردم ،مرا به بیمارستان بردند، جوان بیمار که استخدام پلیس بوده است ، ادامه میدهد، از آن روز تا حالا
 یک روز آرامش ندارم کارم شده است به دکتر روانکاو بروم،و دارو مصرف کنم .این یکی از روش های قساوت قلب انسان هااست 
توسط حاکمیت های خود کامه  انجام  می شود
،حاکمیت می خواهد،چشم این ماموران پلیس به خون عادت کند،موقع تیراندازی به تظاهرات برای آنها عادی شود،من نمی دانم چقدر  این خاطره حقیقت دارد،؟اگر روش های این حاکمیت را بشناسیم ،فکر نکنم . سخن این جوان بیمار دور از انتظار باشد،
برای این  است، در آموز های دینی داریم، انتخاب شغل
" قصابی و مرده شوری" مکروه است،یعنی زشت است،برای اینکه دیدن خون و مرده عاطفه انسان را کم می کند،تکرار عمل زشت انسان به آن عادت می کند.  انسان از هم نشین و دوستی با انسان های سنگ دل  ، بسیار تأثیر می پذیرد و به سوی همرنگی با او پیش می رود."ثروت اندوزی" ، یکی دیگر از عوامل قساوت قلب است. اگر چه از راه طبیعی ثروت فراهم شود اشکالی ندارد، 
 دل مشغولی های خاص به "ثروت اندوزی"  ،انسان دیگر به فکر گرسنگان نیست ، قساوت قلب پیدا می کند ،هزاران نفر به دلیل گرسنگی  جلوی او بمیرند، برای کسی که ثروت اندوزی
 می کند،در وجدان او تاثیری ندارد،.انسانی که دل او سنگ شده است، دوست داشتن، نوع دوستی و انسان دوستی معنی ندارد،  درتاریخ هیتلر، چنگیز ،و امثال آنها  مانند حاکمیت امروز به جهت کشتن انسان های زیاد ، قلب آن ها سنگ شده است،بطور مثال به راحتی رئیس جمهور می آید ، در رسانه عمومی می گوید :
"۲۵ میلیون ایرانی مبتلا به کرونا هستند"برخی ، که سنگ دل 
شده اند، روزی ۱۰۰ نفر به علت کرونا بمیرانند ، برای آنها عادی شده است. 
تا کی می خواهیم ، زیر بار ظلم زندگی کنیم .؟
تاکی می خواهیم شاهد فقر و گرسنگی بیش ۳۰ میلیون 
باشیم. همچنان بی تفاوتی باشیم .
✔️رمز پیروزی اتحاد اقشار است.

         ۴    مرداد       ۹۹
@MoallemaneMotarez

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر