۱۳۹۹ تیر ۱۴, شنبه

سهام ‏عدالت ‏را ‏بفروشیم ‏یا ‏نگه ‏داریم.

۱۰۹✔️ شما فکر می کنید
سهام عدالت در این شرایط اقتصادی  ،چطور و چگونه است؟
از همکاران و مخاطبانی که به این سئوال پاسخ دادند، تشکر 
می کنم. 
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
سهام عدالت را زمان احمدی نژاد به مردم داده شد، 
برخی کارشناسان اعتقاد دارند.اگر مشمولان مشکل مالی ندارند، در شرایط کنونی به هیچ وجه اقدام به فروش نکنند و سهام خود را نگه دارند.سهام عدالت جزو دارایی فرد محسوب می‌شود و اگر سهامدار در بورس فعال باشد، می‌تواند در سبد سهامی خود تک‌تک سهام شرکت‌ها را ببیند.و اگر فرد در بورس فعال نیست، می‌تواند با مراجعه به سایتی که شرکت سپرده‌گذاری اعلام خواهد کرد سهام خود را مشاهده کند. ظاهرا پایان سال ۹۹ آزادسازی کامل سهام عدالت انجام می‌شود. البته برخی کارشناسان اعتقاد دارند، برخی تحلیل‌ها مبنی بر اینکه رشد بورس پایان یافته و اکنون زمان فروش سهام رسیده است،
رفتار هر فرد با سهام عدالت برمبنای شرایط اقتصادی وی است.

↘️سوال : آزاد سازی  سهام عدالت به روش مستقیم چه تفاوتی با آزاد سازی به روش غیر مستقیم دارد؟
درباره تفاوت این دو روش آزاد سازی باید گفت که در روش مستقیم، شخص سهامدار عدالت، مدیریت سبد شرکت‌های سرمایه گذاری را شخصاً بر عهده می‌گیرد و می‌تواند آن‌را به فروش رسانده یا از آن نگهداری کند و یا به عنوان ضامنی برای اخذ وام یا کارت اعتباری از بانک (ساز و کار این قابلیت به زودی اعلام می‌شود) استفاده کند ضمناً در حال حاضر امکان فروش سی درصد از این سهام وجود دارد و سهامداران می‌توانند از طریق کارگزاری‌ها آن‌را به فروش برسانند.
در آزاد سازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم، شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت‌های سرمایه گذاری استانی که تاکنون
 به عنوان یک واسطه مدیریتی سهام عدالت را مدیریت کرده
 و سود آن‌را سالانه به مردم می‌دادند، مدیریت سهام عدالت مشمولین را عهده دار می‌شوند. بنابر گفته مسئولین در عوض خود این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی طی ماه‌های آینده وارد بورس می‌شوند و از سهام این شرکت‌ها به سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند داده می‌شود. ضمناً این شرکت‌ها مبالغی را نیز به جهت تأمین مالی پروژه‌های عمرانی استفاده خواهند کرد.
نکته قابل توجه دیگر این است که گرچه زمان ورود این شرکت‌ها به بورس مشخص نیست اما طبق وعده مسئولین به مردمی
 که آزادسازی سهام عدالت به روش غیر مستقیم را انتخاب 
کرده اند در روز ورود این شرکت‌ها به بورس به اندازه ارزش روز روش مستقیم، سهام شرکت‌های استانی تعلق می‌گیرد و به دلیل اینکه این شرکت‌ها به صورت عرضه اولیه خواهند بود از حاشیه سود بیشتری نسبت به روش مستقیم بهره مند خواهند شد.(اقتصاد نیوز ۲۰ خرداد ۹۹)
برداشت بنده  این است، در مورد فروش یا نگه داشتن سهام عدالت با کارشناسان بورس که حداقل ۱۰ سال سابقه داشته باشند ،مشورت شود. خلاصه سهام عدالت دردی از مشکلات اقشار را با این گرانی لجام  گسیخته حل نمی کند،

✔️دنبال اتحاد اقشار و تغییر باشیم.
۱۴   تیر ماه   ۹۹
@MoallemaneMotarez

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر