۱۳۹۹ اسفند ۱۰, یکشنبه

بخش سوم پرسش دلایل کاهش استقبال اعضا از بیانیه های تجمعات اعتراضی ۲۷۰

✏️بخش سوم ادامه پاسخ پرسش ۲۷۰
دلایل کاهش استقبال اعضا
از بیانیه های تجمعات اعتراضی تشکل های صنفی ومدنی
⬅️بخش سوم
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
دلایل درون سازمانی 
⬅️دلیل اول : نبود تشکیلات 
قدرتمند است. 
⬅️دلیل دوم‌:دلیل دوم 
کاهش تعامل هیات مدیره با اعضا است.
⬅️دلیل سوم:
تمرکز در تصمیم‌گیری درتشکل دلایل بالا را در دوبخش قبل بیان شد. 
بخش سوم 
⬅️دلیل چهارم
مشکل کار جمعی در اکثر ایرانیان 
✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان، جمع‌گرا بودن او است. انسان ذاتا موجودی علاقه‌مند به جمع و در پی برقراری ارتباطات گسترده‌تر است.
⬅️یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث پیشرفت جامعه می‌شود. "کار جمعی "است.
موفقیت های بزرگ با كمك و همكاری همه به دست می آید.
⬅️سوال مهم این است که چرا اکثر ایرانی‌ها در کار جمعی ضعیف هستند.؟
به اعتقاد بنده یکی از دلایل آن استبداد،۲۵۰۰ ساله ایران است.ایرانیان برای فعالیت اجتماعی ، ضعیف هستند. ترسی که در دل آنها که بطور تاریخی ایجاد شده است. وحشت وترس دارند. که کار های مدنی ، شرکت کنند.به دلیل بالا، اکثر مردم  ما از کار انفرادی بیشتر لذت می‌برند.ترجیح می‌دهند همه کار‌ها را خود انجام دهند.که موجب "تحسین"دیگران قرار گیرند.برخی دوست دارند که فقط خودشان برنده و انجام‌دهنده کار‌ها ی مهم باشند.گاهی تکروی وخودشیفتگی در برخی از افراد آنقدر قوی است که "کار جمعی"  آنها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و وجود یک تشکل را مانعی برای دستیابی به اهداف خود می‌دانند.اولویت دادن همیشگی خود بر دیگران است.  یعنی "منافع فردی را بر منافع جمعی ارجحیت"
می دهند.نمی خواهند فعالیت اجتماعی خود را با دیگران درتشکل سهیم کنند. وقتی ما علاقه به "کار جمعی" نداشته باشیم .یعنی هم زیستی مسالمت آمیز با دیگران نداریم.‌در کشورهای توسعه یافته این‌گونه نیست.در آموزش وپرورش از سطح ابتدایی به آنها آموزش می دهند.تا در"کار های جمعی"شرکت کنند. تمرین های فراوانی دراین مورد انجام میدهند.
⬅️كارشناسان علوم اجتماعی معتقدند مهم‌ترین عامل توسعه در هر كشوری، ابزار، فناوری و پول نیست، بلكه شاخص‌ترین محور توسعه در هر سرزمینی، " کارجمعی" است. ⬅️یکی از دلایلی که انقلاب ۵۷ نتوانست به 
اهداف خود یعنی "، آزادی ، استقلال ،
عدالت اجتماعی" بود .به این اهداف نرسید.همین طور دلیل تاخیر "تغییر نهایی" طی ۴۰ سال گذشته انجام نشده است.مخالفان در یک نهاد مدنی قدرتمند و بالغ "سازماندهی"نشده اند.یکی از مشکلات تشکل های صنفی ومدنی این است.
⬅️که اکثر اقشار علاقه ای به "کار جمعی " ندارند.منتظر هستند.دیگران‌بیایند . آنها نجات دهند. برخی ادعا دارند.ما نهاد های مدنی مورداعتماد نداریم .
⬅️پیشنهاد می کنم ، هر محله و هر مدرسه و هر کارخانه می توانند ، گروه های ۵ تا ۷ نفره که مورد اعتماد وامین هستند استارت کار را بزنند .بعد همین گروه ها باهم متحد 
می شوند. یک‌نهاد "قدرتمند"تشکیل می دهند.
یا مردم‌می توانند، وارد تشکل ها  شوند.روش آن را "تغییر" دهند.آدم های "شجاع وفداکار" درهیات مدیره های انتخاب کنند. جایگزین "محافظه کار"کنند .روش تشکل را "تغییر" داد.
⬅️این بحث ادامه دارد.
محمد خاکساری
۱۰ اسفند ۹۹
ارتباط مستقیم: @MKhaksari902

https://chat.whatsapp.com/GowLoRvjiTP6ZpivZHqiM0

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر