۱۴۰۲ مهر ۲۵, سه‌شنبه

بیانیه ۲۲ قتل مهرجویی ووهمسرش

بیانیه شماره  ۲۲ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

از خون جوانان وطن لاله دمیده / از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده

موضوع : اعتراض به قتل حکومتی داریوش مهرجویی سرمایه ی فرهنگی ایران و همسرش و دعوت به شرکت همکاران شاغل و بازنشسته و مردم ایران در تشییع پیکر جانباختگان راه آزادی و تظاهرات بر ضد رژیم
✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿

هنوز ملت ایران در غم از دست دادن جوانان خود در جنبش
#زن-زندگی-آزادی سوگوار است. ۴۴ سال حکومت جز داغ و درفش مردمی که خواهان عدالت اجتماعی هستند، کاری انجام نداده است.

جوانان و فعالان مدنی به جرم اعتراض به بی عدالتی اخراج، زندان، شکنجه، کور، تجاوز و اعدام می شوند و پدران و مادران آنها نیز زندانی می گردند.
تنها خبر مسرت بخش برای ما مردم در روزهای اخیر خبر دریافت جایزه صلح نوبل توسط بانوی شجاع و مبارز ایران، نرگس محمدی بود.

باز ما ماندیم و غم آرمیتا گراوند دانش آموزمان و فاطمه ی سپهری همسر  شهید و ظلم به زندانیان سیاسی و اخبار حمله ی حماس به اسرائیل و هزاران کشته از دو طرف که حاصل حمایت حکومت جمهوری اسلامی از حماس است.

در این هیاهو باز خبری دردناک روح و جانمان را می خراشد و آن خبر وحشتناک قتل حکومتی داریوش مهرجویی این سرمایه فرهنگی ایران و شخصیت هنری جهانی و همسرش بود.

کاردآجین کردن کارگردان برجسته ی سینمای ایران و همسرش قتل های زنجیره ای حکومتی نظیر قتل زنده یاد داریوش فروهر و همسرش را در ذهن ما تداعی کرد. حکومت جمهوری اسلامی ید طولایی در کشتن مخالفان خود دارد. زنده یاد کیومرث پور احمد کارگردان دیگر سینما نیز از جمله ی این مقتولین است.

ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و به خصوص دخترش و هنرمندان سینمای کشور از عموم مردم به ویژه از همکاران معلم شاغل و بازنشسته دعوت می کنیم تا در مراسم تشییع و یادبود استاد گرانقدر سینمای ایران زنده یاد داریوش مهرجویی و همسرش حضوری پر شور داشته باشند.

همکاران فرهیخته

هرروز خبری دردناک قلب و روحمان را می آزارد. دیگر سکوت جایز نیست. حکومت آدمکش یکی یکی همه را خواهد کشت! ما باید آگاه باشیم و این واقعیت تلخ را که « به من چه » و « به تو چه » و «سکوت » تاوان دارد.!!
تاوان آن جان یکایک ما است که دیر یا زود توسط حکومت آدمکش ستانده می شود.
پس قبل از این که ما را بکشند با اعتصاب و حضور در خیابان ها داغ ادامه ی حکومت ننگین را بر دلشان بگذاریم.

روز چهارشنبه ۲۶ مهر ساعت ۱۰ صبح  پیکر جانباختگان میهن داریوش مهرجویی و همسرش از روبروی تالار وحدت تشییع می شوند.

۲۴/مهرماه ۱۴۰۲
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر