۱۴۰۳ شهریور ۱۰, شنبه

در ایران قانون اجرا نمی شود

https://x.com/khaksari902/status/1829905077420904780?t=PR49gFSfaqA74DgTIBz9oQ&s=08


قانون درایران اجرا نمی شود ؟
آیاقانون خدمات کشوری اجرا
می شود؟
آیا اصل ۳۰ قانون اساسی اجرا
می شود
آیا اصل ۳۸ قانون اساسی شکنجه ممنون است اجرا می شود؟
۲۷۰ نماینده  قانون تصویب می کنند حکم حکومتی باطل می کند ؟
با رشوه تمام قانون ها  را دور می زنید
#اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

چالش های عقیدتی ،تربیتی،و بهداشتی مدارس در سال ۶۹

 ۱۲۵- چالش های عقیدتی،تربیتی و بهداشتی مدارس درسال ۶۹

در سال ۶۹ آموزش و پرورش ایران هم تحت تاثیر تغییرات و تحولات پس از جنگ ایران و عراق قرار گرفت. در این زمان تلاش برای بازسازی مدارس و اصلاح نظام آموزشی کشور صورت گرفت. مهمترین این رویدادها و تغییرات عبارتند از:

۱- تداوم بازسازی مدارس - پس از پایان جنگ، دولت نوسازی مدارس تخریب شده در مناطق جنگ زده را انجام داد و در سال ۶۹ نیز این روند ادامه یافت. همچنین اعلام شد که «ساخت مدارس جدید در مناطق روستایی و محروم هم در برنامه دولت و آموزش و پرورش قرار داده شده است.» که اجرا نشد.!! 

۲- اصلاح و به روز رسانی محتوای درسی- از مهم ترین مسائل این سال، ادامه ی روند بازنگری و اصلاح کتب درسی بود. این بازنگری ها تحت تاثیر رویکردهای اسلامی حاکمیت انجام می شد.

۳- توجه به آموزش های فنی و حرفه‌ای - در سال ۶۹ یکی از محورهای مهم در آموزش و پرورش، گسترش و تقویت آموزش های فنی و حرفه‌ای بود. تاسیس هنرستان های فنی و حرفه‌ای و گسترش رشته‌های فنی در مدارس, در همین زمینه بود.

۴- تربیت معلم و ارتقاء کیفیت آموزشی - در سال ۶۹ تاکید بسیاری بر آموزش معلمان جدید و بازآموزی معلمان شاغل صورت گرفت.

در نتیجه «تفتیش عقاید» جزو مراحل گزینش معلمان شد.! داوطلبان مجبور به حفظ ظاهر و تظاهر به دینداری می شدند.!! سوال هایی مثل« اعتقاد به ولایت فقیه، کفن چند تکه دارد؟، امام جمعه شهر در مورد چه موضوعی صحبت کرد؟ و…» از سوالات رایج در گزینش معلم و حتی سایر ادارات بود. برای معلمان شاغل هم کلاس های عقیدتی - سیاسی به طور مکرر برگزار می  شد و هر از چند گاهی یکی از معلمان «پاکسازی» یا اخراج می شد. حدود ۱۵۰ هزار معلم پس از انقلاب « پاکسازی» شدند .!!!


۵- «افزایش تاکید بر آموزش های فرهنگی و مذهبی - در راستای تقویت هویت اسلامی و انقلابی دانش آموزان، آموزش های فرهنگی و مذهبی در مدارس با جدیت بیشتری دنبال شد.»

برنامه‌های آموزشی و فوق برنامه های مدارس با تاکید بر مسائل اسلامی و آموزه‌های انقلاب اسلامی تدوین و اجرا شدند. نتیجه این که،  در اکثر مدارس با تغییرکاربری یک کلاس یا زدن چادر در حیاط مدرسه، نمازخانه دایر شد و به مناسبت های مذهبی برنامه دعا و عزاداری، یا تولد ( به اصطلاح مولودی) و نماز جماعت در آن برگزار می شد. برای کشاندن دانش آموزان به این گونه مراسم نمره ی «تربیتی» در کارنامه دانش آموزان جای گرفت.

در بعضی مدارس مدیران، کارت هایی را در حین مراسم یا نماز جماعت بین دانش آموزان توزیع می کردند و هنگام دادن نمره تربیتی امتیاز کارت های او به نمره ی تربیت اش اضافه می شد.!!
شکایت دانش آموزان مدارس دخترانه از این شیوه نمره دادن، به این دلیل بود که بعضی با وجود « عذر شرعی عادت ماهیانه» در «نماز جماعت» شرکت کرده بودند تا کارت امتیاز فعالیت تربیتی را دریافت کنند.!!

۶- «اجرای برنامه‌های بهداشت و سلامت در مدارس- در سال ۶۹ برنامه‌های بهداشت و سلامت مدارس نیز توسعه یافت.»

 مربیان بهداشت در بعضی از مدارس دخترانه حتی در مناطق شمال تهران گزارشاتی مبنی بر وجود «رشک» و « شپش» در سر دختران دبستانی و راهنمایی به ادارات کل «بهداشت مدارس» فرستادند.!! آنها این مسئله را ناشی از عدم رعایت بهداشت و سر کردن مقنعه توسط دانش آموزان، در طول زمان مدرسه عنوان نموده بودند.!!!!

تغییرات مهم در نظام آموزشی ایران:

۱-  ساختار نظام آموزشی از چهار دوره ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی به سه دوره ابتدایی (۵سال) راهنمایی(۳سال) متوسطه(۴سال) تغییر یافت. این ساختار تا سال ۹۱ ادامه داشت.

۲- تمرکز بیشتر بر آموزش فنی و حرفه ای- در این سال به آموزش فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروهای کار ماهر توجه بیشتری شد. این امر منجر به افزایش تعداد هنرستان ها و گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای شد.

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ شهریور ۹, جمعه

کلاب هاوس فرهنگیان مطالبه گری ایرانی

https://www.clubhouse.com/room/ARlS633V2XUyoqL6z:f3vWfVuFGo2seWdVT3Na0oEitmNHT8-_5Z_4-sLIYVM?utm_medium=ch_instant_invite&utm_campaign=-rcEm71--iLZZVUX3AJRnA-1400279
کلاب هاوس مطالبه گری فرهنگیان ایرانی

بی خانمان ها

این آرایشگر دوره گرد گرامی گاهی افراد بی خانمان را در سطح شهر پیدا میکنه و مجانی اصلاح شون میکنه...
این بار قرعه بنام یک سوژه جالب می افته!
لطفا ببینید زیرپوست خاکستری شهر چه انسانهایی بیتوته کرده اند و ما بیخبریم...

◀️این چه حاکمیتی است که انسان‌های فرهیخته و ادیب باید بی‌خانمان باشند، در حالی که ما در برابر میلیاردها پولی که صرف نیروهای نیابتی می‌شود، سکوت می‌کنیم؟ چرا انسانیت را فراموش کرده‌ایم و حاضر به فداکاری نیستیم؟ سکوت شما به معنای پذیرش ظلم است. اگر حرکت نکنید، خودتان گرفتار خواهید شد.

◀️ریاست جمهوری پزشکیان هم چیزی جز تلف کردن وقت و بازی در زمین حاکمیت نیست.

◀️چند بار می‌خواهید فریب این حاکمیت را بخورید؟ انقلابی‌های پنجاه و هفت یک بار فریب خمینی را خوردند، اما شما چند بار می‌خواهید فریب این حاکمیت را بخورید؟

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/reel/C_S-QLbKBmf/?igsh=aTBkb3BrdzN6NnV6

۱۴۰۳ شهریور ۸, پنجشنبه

دیدگاه سن امارتین اقتصاددان در مورد توسعه

فایل صوتی : محمد خاکساری
در کلاب هاوس نبرد اندیشه

موضوعات :
۱-  دیدگاه سن امارتین اقتصاددان برنده جایزه نوبل در مورد مبانی توسعه
۲-  مبانی توسعه چیست ؟
۳-  آیا توسعه درون زا یا بیرون زا
است
۴- دموکراسی را درکجا تمرین کنیم ؟
       جمعه
   ۹      شهریور    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

برخی منتظر نجات خود از خارج هستند

فایل صوتی محمد خاکساری در اتاق
کلاب هاوس راه سوم

موضوعات :
۱- برخی منتظر نجات خود از خارج هستند
۲- آیا  خارج می تواند ما را نجات دهد؟
۳- چه روش مبارزه ای برای  رهایی بخش مناسب است؟

      پنجشنبه
    ۸   شهریور   ۱۴۰۳


https://t.me/khaksari1sokhanrani

نگاه وزیر آموزش و پرورش پزشکیان از آموزش

🔵 علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش گفت:

«مهم‌ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش، اقامه فرهنگ نماز، قرآن و ایثار و فداکاری در فضای تعلیم و تربیت است.»

او افزود: «اگر می خواهیم جامعه سعادتمندی داشته باشیم بنا بر راهبردهای قرآنی، راهی نداریم جز اقامه نماز و اقامه فرهنگ ایثار.»

پ.ن
دوباره شعارهای ۴۴ ساله یا بهتر بگوییم حرف های مفت شروع شد.!!! جناب وزیر منتخب ولی فقیه! اگر از این همه ادعای  دینداری فقط راستگویی را یاد گرفته بودی باید می گفتی :«من صلاحیت وزارت آموزش و پرورش را ندارم. والسلام»

#مهسا_امینی
#زن_زندگی_آزادی
#توماج_صالحی
#آرمیتا_گراوند

https://t.me/ghalamemoalem

۱۴۰۳ شهریور ۷, چهارشنبه

بلوک های مخالفان حاکمیت

https://x.com/khaksari902/status/1828873531507028189?t=V5t2X0Cnc9rIkZj2fppsiA&s=08


الان مخالفان حاکمیت سرطانی بلوک های سیاسی زیر در ایران وخارج  است
۱- جمهواریخواهان
۲- سلطنت طلبان
۳- گروه های چپ مارکسیست
۴- ملی گرایان
۵- فدرالیسم ها
این ۵ گروه باهم تضاد درهدف دارند اما دریک هدف اشتراک نظر دارند‌ امکان دارد عبور از نظام ائتلاف کنند 
#اعتصابات_سراسرى

ارتباط با همسایگان بدون اجازه امکان آن کم است

https://x.com/khaksari902/status/1828773315999375518?t=PS5UpCOLYse3u0Nm-6pMxw&s=08


کسی که به مقام ریاست جمهوری می‌رسد، باید الفبای سیاست خارجی را بداند. رئیس‌جمهور مدعی است که باید با همسایگانمان روابط برقرار کنیم، اما تمامی کشورهای همسایه وابسته به آمریکا هستند و تمام قراردادها وابسته به FATF است. بدون پیوستن به آن، هیچ دولتی با ما قرارداد نخواهد بست.
#اعتصاب_سراسری_سه‌_شنبه‌_ها

پاسخ پرسش مشکلات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در شروع تحصیلی ۱۴۰۳

پاسخ‌ پرسش
مشکلات شورای هماهنگی تشکل های صنفی
فرهنگیان در شروع تحصیلی ۱۴۰۳
🖍🖍🖍🖍🖍

۱. وابستگی شغلی و اداری فرهنگیان و نداشتن سابقه کار تشکیلاتی
۲. نفوذ برخی چهره های غیر صنفی در تشکیلات
۳. نداشتن برنامه مدون تشکیلاتی
۴. ناتوانی در جذب اعضا بدلیل ترس فرهنگیان از ساختار امنیتی کشور.
دکتر علی ابراهیم زاده شهرستان نقده سابقه ۳۰ سال
۲۹ مرداد ۱۴۰۳
    چهارشنبه 
۷ مرداد  ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

جنگ خلیج فارس و بانوی ادیبی که تاریخ را به چالش کشید

۱۲۴- « جنگ خلیج فارس» و بانوی ادیبی که تاریخ را به چالش کشید


 در واپسین روزهای بهمن ۱۳۶۹، هنگامی که باد سرد زمستانی درختان را می‌لرزاند، از رادیو خبرهایی شنیدم که آتش در چاه‌های نفت کویت شعله‌ور است. عراق که از ۱۱ دی‌ماه همان سال به کویت هجوم برده بود، بی‌توجه به بیانیه‌های سازمان ملل، همچنان در حال تخریب و آتش زدن منابع نفتی این کشور بود.

 ۲۶ دی‌ماه، جهان شاهد آغاز جنگی دیگر بود، «جنگ خلیج فارس» و «عملیات طوفان صحرا» با حملات هوایی بر عراق شروع شد. فردای آن روز، عراق خشمگین، ۸ موشک اسکاد را به سوی اسرائیل شلیک کرد. زمین از انفجار این موشک‌ها به لرزه درآمد و ۱۵ نفر در تل‌آویو و ۹۶ نفر در رامات‌گان مجروح شدند. سرانجام، آمریکا نیز وارد میدان شد، چرا که در ۶ اسفند، بخشی از یکی از این موشک‌ها به پادگانی نظامی در ظهران، عربستان سعودی اصابت کرد و ۲۹ سرباز آمریکایی را به خاک و خون کشید و ۹۹ تن دیگر را زخمی کرد.
   
   پاسخ سنگین آمریکا بر عراق تحمیل شد و نیروهای عراقی پیش از خروج از کویت، دیوانه‌وار چاه‌های نفت این کشور را به آتش کشیدند. تعداد این چاه‌ها بین ۶۰۵ تا ۷۳۲ گزارش شده است.

در همین روزهای تیره و تار، در ۶ اسفند ۱۳۶۹، بانوی بزرگی از این جهان رخت بربست؛ زهرا کیا، پژوهشگر، نویسنده و مترجم برجسته زبان و ادبیات فارسی و همسر دکتر پرویز ناتل خانلری، در سن ۷۵ سالگی چشم از جهان فروبست.

 زهرا کیا، پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و دانشسرای عالی، در دانشکده ادبیات به تحصیل ادامه داد و در سال ۱۳۱۸ در مقطع دکتری ادبیات  پذیرفته شد. او یکی از نخستین زنانی بود که در داخل ایران به درجه دکترای ادبیات فارسی نائل شد و به تدریس در دبیرستان دخترانه نوربخش، پرداخت. پس از  امتحان دانشیاری، به تدریس در دانشگاه مشغول شد و به مقام استادی رسید. 

خانم کیا، از پیشگامان فعالیت‌های زنان در ایران بود و همواره بر این باور بود که: «فکر ترقی و تساوی زن و مرد باید در تمام شئون اجتماعی، سیاسی، حقوقی و اقتصادی عادی و جاری باشد. زن ایرانی به هیچ وجه کم‌استعدادتر از زنان دیگر کشورها نیست، تنها علت عقب‌ ماندگی‌اش، عقب‌ماندگی اجتماعی و استبداد حکومت است، زیرا زن ایرانی از عهده هر کاری برمی‌آید.»

زهرا کیا شش ماه پس از درگذشت همسرش، پرویز ناتل خانلری، دنیا را ترک کرد.

او به درستی علت عقب‌ماندگی زنان ایران را درک کرده بود؛ جامعه ایران سال‌هاست که در گرداب استبداد حاکمان و تزویر عالمان فرو رفته و زنان را به حاشیه رانده است. در نگاه آخوندهای حاکم در جمهوری اسلامی ، زن به عنوان «ضعیفه» شناخته می‌شود و نقش او به خانه و آشپزخانه محدود می‌گردد و تنها وظیفه‌اش زاد و ولد است.!!

نگاه امروز آخوندها به ایران و مردمش  همان نگاهی است که پیش از ورود سپاه دانش به روستاها  داشتند. پدر مرحومم که خود زاده ی  روستا بود، می‌گفت: «پسربچه هایی که پدر و مادرشان را از دست می‌دادند و کسی را نداشتند، راهی حوزه  می‌شدند. آخوند ده، با اندک سواد خواندن و نوشتن، خود را بسیار باسواد می‌دانست و با دایر کردن مکتب‌خانه و نوشتن نامه برای اقوام روستاییان که در شهر بودند، از آنها مرغ و خروس دریافت می‌کرد.»

جلال آل‌احمد، نویسنده ی کتاب «غرب‌زدگی»، فرزند یک آخوند بود. او در خاطراتش نوشته بود: «قبل از ورود سپاه دانش به روستاها، وضع ما خوب بود، اما با آمدن سپاه دانش، دیگر از مرغ و خروس خبری نبود.»

آخوندهای روستاها از پذیرش دختران در مکتب‌خانه‌ها خودداری می‌کردند و مخالف درس خواندن آنها بودند. شواهد تاریخی ایران و حذف بسیاری از مشاغل و رشته‌های دانشگاهی برای زنان توسط آخوندهای حاکم در جمهوری اسلامی، گواه زنده‌ای دال بر ضدیت آنان با حضور زنان در اجتماع است‌.

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ شهریور ۶, سه‌شنبه

ناهماهنگی در جنبش زن زندگی آزادی

ناهماهنگی در جنبش زن، زندگی، آزادی**
🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍

جنبش «زن، زندگی، آزادی» با وجود شور و انگیزه‌ای که در ابتدا به همراه داشت، به مرور زمان با چالش‌های متعددی مواجه شد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها ناهماهنگی در میان گروه‌ها و جریان‌های مختلف بود. این ناهماهنگی از چندین جنبه قابل بررسی است:


👈🏽1. نبود رهبری واحد و مشخص:

 یکی از اصلی‌ترین عوامل ناهماهنگی در این جنبش، فقدان رهبری واحد و هماهنگ بود. نبود یک ساختار منسجم که بتواند به‌طور یکپارچه اهداف و برنامه‌های جنبش را هدایت کند، باعث شد که هر گروه به شیوه و برنامه‌ی خاص خود عمل کند.

👈🏽2. اختلافات ایدئولوژیک:
 جنبش «زن، زندگی، آزادی» طیف وسیعی از افراد با عقاید و دیدگاه‌های مختلف را در بر می‌گرفت. این تنوع فکری، اگرچه می‌توانست به غنای جنبش کمک کند، اما در عمل منجر به بروز اختلافات ایدئولوژیک شد که گاهی مانع از هماهنگی و همکاری موثر میان گروه‌ها می‌شد.

👈🏽3-دخالت عوامل خارجی**:
 تبلیغات و نفوذ نیروهای خارجی و همچنین جریان‌های سلطنت‌طلب که با هدف ایجاد تفرقه و تضعیف انسجام جنبش فعالیت می‌کردند، موجب شد که شکاف‌های درونی عمیق‌تر شوند و هماهنگی لازم برای پیشبرد اهداف جنبش به دست نیاید.

👈🏽4. عدم اعتماد میان نیروها:
 برخی گروه‌ها به دلیل پیشینه‌های تاریخی و سیاسی با یکدیگر اعتماد نداشتند، که این مسئله نیز بر ناهماهنگی‌ها دامن می‌زد. بی‌اعتمادی میان گروه‌ها و جریان‌های مختلف، امکان رسیدن به توافقات مشترک و هماهنگ را کاهش داد.

👈
🏽5. فقدان استراتژی بلندمدت:
 نبود یک استراتژی مشخص و بلندمدت که بتواند همه گروه‌ها را حول یک محور مشترک گرد آورد، یکی دیگر از دلایل ناهماهنگی در جنبش بود. بدون وجود چنین استراتژی‌ای، اقدامات مختلف گروه‌ها به صورت پراکنده و ناهماهنگ صورت می‌گرفت.

👈🏽در نهایت، این ناهماهنگی‌ها و تفرقه‌ها جنبش «زن، زندگی، آزادی» را تضعیف کرد و مانع از دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ای شد که در آغاز برای آن ترسیم شده بود.
سه شنبه
۶ مرداد ۱۴۰۳

https://t.me/ghalamemoalem

۱۴۰۳ شهریور ۵, دوشنبه

کمک به اخراجی های معلم

کمک به اخراجی‌های معلم

✍️✍️✍️✍️✍️

بر اساس گزارش‌های دریافتی:

↙️1. تعداد ۶ نفر از اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی سنندج در معرض اخراج قرار دارند. آیا راهی برای کمک به این عزیزان وجود دارد؟ در سنندج یک صندوق مالی فعال است، اما متأسفانه ماهانه ۹۰ میلیون تومان از حقوق این ۶ نفر به‌دلیل تخلفات اداری توسط آموزش و پرورش کردستان کسر می‌شود. علت دقیق این کسر مشخص نیست، اما توان مالی صندوق کردستان محدود است و معلمان بخشی از این مبلغ را جبران می‌کنند. اگر امکان دارد، از طریق مجاری داخلی به این فعالان صنفی یاری رسانده شود.

⬅️2. بر اساس اعلام کانون صنفی معلمان استان بوشهر، احکام حبس برای «محسن عمرانی، اصغر حاجب، محمود ملاکی و عبدالرضا امانی‌فر» پیشتر در دادگاه انقلاب استان بوشهر صادر شده بود. مطابق حکم شعبه چهارم دادگاه تجدید نظر، هر کدام از این چهار فعال صنفی باید ۲۴۰ میلیون ریال به‌عنوان جریمه بدل از حبس پرداخت کنند. در احکام جدید، حاکمیت به‌جای حبس، جریمه‌های سنگینی را به معلمان تحمیل می‌کند.

⬅️3. بر اساس اعلام کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، تا شهریور سال ۱۴۰۳ تعداد ۲۱ نفر از همکاران ما اخراج شده‌اند و پرونده‌های دیگری از همکاران نیز در تخلفات اداری آموزش و پرورش در جریان است. شما هم می‌توانید در این مورد تحقیق کنید. به نظر بنده، صندوق مالی سنندج منبع قابل اعتمادی برای کمک به این عزیزان است.

هفته‌نامه قلم معلم 
دوشنبه، ۵ مرداد ۱۴۰۳ 

[لینک واتساپ](https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw) | [لینک تلگرام](https://t.me/ghalamemoalem)

ایجاد صندوق علنی کمک به زندانیان د اخراجی

https://x.com/khaksari902/status/1828147656809689366?t=OJYtinxx9ijA6tGWd17y7w&s=08


صندوق علنی کمک به فعالانی که اخراج و زندان فوری است تجربه ۲۲ ساله بنده ، کمک مخفی به زندانیان و اخراجی تاثیر در افکار عمومی ندارد روش هایی برای مسدود نشدن صندوق وجود دارد ترس حاکمیت از صندوق علنی تاثیر آن بر افکار عمومی است هر کجاحاکمیت می ترسد ضربه پذیر است

۱۴۰۳ شهریور ۴, یکشنبه

اهداف ائتلاف چیست ؟

https://x.com/khaksari902/status/1827792362665623564?t=Xk5m_jQL9krj7MDZfSpPPQ&s=08

تجربه بنده اگر بخواهیم به یک ائتلاف برسیم روی ۴ هدف تمرکز کنیم .
۱- عبور از نظام
۲- دموکراسی
۳- حقوق بشر
۴- دین در قدرت شرکت نکند. هدفی غیر از موارد بالا اختلاف
می شود راه رسیدن به هدف دراین شرایط کمترین هزینه جسمی اعتصاب سراسری است
این معیار بنده است  لطفا نظر دهید.

نظر سنجی هفته نامه قلم معلم
00989121090293

وضعیت آینده اقتصاد ایران

https://x.com/khaksari902/status/1827745187373658208?t=VT4JAXUCnSCfLmMKaUOzcQ&s=08


هم‌وطن عزیز، از هر اقتصاددانی بپرسید:آیا بدون تعامل با دنیای بیرون می‌توان بر بحران گرانی غلبه کرد؟ اگر امروز اقدام نکنیم، در آینده‌ای نه‌چندان دور، شاید نان را به قیمت ۲۰ هزار تومان بخری،اجاره‌ها سر به فلک کشد.   
راه‌حل چیست؟ آیا می‌خواهی تسلیم این شرایط شوی؟
#اعتصابات_سراسری

اعتصاب سراسری سه شنبه ها

اعتصاب سراسری کشوری  (سه شنبه ها)

1. **کمترین آسیب جسمی**: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. **ضربه به اقتصاد حکومت**: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. **تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب**: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. **رفع موانع اعتصاب**: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. **برنامه‌های مختلف اعتصاب**:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. **تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه**.

7. **استمرار اعتصاب**: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. **هدف اصلی**: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C_F9IyvKZuw/?igsh=dGxnbzQ5bnZxY21x

وضعیت بد اقتصادی کشور پس از جنگ‌

۱۲۳ - وضعیت بد اقتصادی کشور پس از جنگ

۱۰ دیماه ۶۹ سالگرد ازدواج من ومحمد بود. محمد شب که به خانه آمد یک کتاب به همراه یک نامه به من هدیه کرد. در آن نامه نوشته بود ببخشید که به دلیل عدم امکانات مالی نتوانستم یک قطعه طلا برای شما بخرم ولی امیدوارم در آینده با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور، بتوانم برایت یک سرویس طلا خریداری کنم.
   متاسفانه این وعده ی او هیچ وقت تحقق نیافت.!!

روز دوشنبه ۱۷ دی ۶۹  تولد حضرت فاطمه بود . این روز را روز زن و مادر نامگذاری کرده بودند و از رادیو و تلویزیون در مورد این روز صحبت می شد. من به یاد روز ۱۷ دی ۱۳۱۴ و قانون « کشف حجاب» زمان رضا شاه افتادم که با زور حجاب را از سر زنان با حجاب بر می داشت.! برداشتن یا گذاشتن اجباری حجاب برای زنان که نیمی از افراد جامعه هستند نادیده گرفتن حقوق اجتماعی آنان است.

  در این روز پسرانم با تشویق و کمک مالی پدرشان برای من یک گلدان گل و یک جعبه شیرینی خریده بودند و روی کارت تبریکی، با دستخط خودشان روز مادر را به من تبریک گفته و تشکر کرده بودند.

سه شنبه ۹ بهمن ۶۹ به مناسبت تولد حضرت علی و روز پدر تعطیل بود. مدتی بود که می خواستیم از دوستان خوزستانی خود دعوت کنیم تا برای شام به خانه ی ما بیایند. چون من و محمد هر دو شاغل و دانشجو بودیم به  دنبال روزی بودیم که مانع کار و دانشگاه رفتن مان نشود. بنابراین در این روز از دوستانمان دعوت کردیم.
شام چلو خورش قورمه سبزی پختم. سالاد شیرازی هم درست کردم. شب که سفره را در اتاق پهن کردیم مجبور شدیم به طور فشرده دور آن بنشینیم. در این وضعیت دو تن از دوستان، من و محمد را سرزنش کردند و گفتند:« چرا شما به جای این که مثل ما که نزدیک میدان آزادی یک آپارتمان بزرگ کرایه کردیم، آپارتمان اجاره نکردید؟!» دیگری گفت:« شما حالا هر ماه هم قسط بانک می دهید و هم قرض دیگران را پس می دهید،  باید صبر می کردید، چون قرار است خانه ارزان شود.»!!

من گفتم؛« هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد. ما معلم هستیم و حقوقمان اندک است و برای رسیدن به خانه ی بزرگتر  چاره ای نداشتیم جز این که این خانه قوطی کبریتی را به عنوان سرمایه گذاری خریداری کنیم تا در آینده بتوانیم با فروش آن و افزودن مبلغی بر آن، خانه ی بزرگتری را بخریم.»

در سال ۶۹ کشور، دوران پس از جنگ ایران و عراق را می گذراند و با چالش های اقتصادی فراوانی روبرو بود. سازمان ملل خسارات مالی ایران از جنگ را بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار تخمین زد. « دوران سازندگی» را از زبان رفسنجانی رئیس جمهور می شنیدیم.  او این نام را به عنوان بازسازی زیر ساخت ها و بهبود وضعیت اقتصادی کشور به کار می برد.

  جنگی که خمینی آن را « برکت» می دانست، علاوه بر از دست دادن بسیاری از  جوانان رزمنده و مردم عادی، سبب  داغدار کردن مردم ایران گردید و زیان های سنگینی نیز به اقتصاد کشور وارد کرده بود.!!
افزایش قیمت کالاها و خدمات در زمینه مواد غذایی و کالاهای اساسی فشار زیادی به مردم وارد می کرد.

جنگ و تعطیلی بعضی صنایع و کاهش فعالیت های تولیدی، به بیکاری گسترده در جامعه منجر شده بود. تحریم های بین المللی و کاهش درآمد نفتی، ایران را با کمبود ارز  روبرو کرده بود و واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه به سختی انجام می شد.

دولت رفسنجانی برنامه هایی را به قصد  اصلاح امور اقتصادی به اجرا گذاشت. برنامه هایی مثل کاهش یارانه هایی که دولت برای اجناس می پرداخت و آزاد سازی قیمت ها و تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی . با این روش اقتصادی دولت، توان خرید مردم کاهش داده شد و سطح زندگی بسیاری از مردم تنزل یافت. در مجموع سال ۶۹ دوران سختی برای اقتصاد و معیشت مردم بود.!!

برخلاف گفته ی دوستمان نه تنها خانه ارزان نشد بلکه به دلیل تورم و گرانی اجناس، صاحبخانه ها میزان کرایه ها را افزایش دادند به طوری که همان دوستی که از کرایه آپارتمان بزرگ سخن می گفت مجبور شد در تابستان ۷۰ به اهواز نقل مکان کند و دوستی که از ارزان شدن خانه ها سخن می گفت به شهر قزوین .!!!

از ۱۰ بهمن تا ۲۲ بهمن ۶۹ به تبلیغات حکومتی گذشت. رادیو و تلویزیون در این مورد سنگ تمام گذاشته بود در حالی که روز ۲۱ بهمن ۶۹ برابر با ۲۵ رجب و شهادت امام موسی کاظم بود.!
روز ۲۳ بهمن که مبعث رسول اکرم بود باز برنامه های سخنرانی و مداحی در اداره ی ما یعنی معاونت پرورشی وزارتخانه اجرا شد. توزیع شیرینی و شربت هم به آن اضافه شده بود.!

در این ماه مناسبت های بسیاری وجود داشت. روز ۲۹ بهمن ۶۹ برابر با سوم ماه شعبان، تولد امام حسین بود و روز « پاسدار» نام داشت و روز ۳۰ بهمن که تولد حضرت ابوالفضل بود،  روز « جانباز» نام داشت در نتیجه در این ماه بیشتر ساعات کار اداره صرف برپا شدن مراسم بزرگداشت و خوردن شیرینی و شربت شد.!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ شهریور ۳, شنبه

دعوت از سایر اقشار پیوستن به اعتصاب پرستاران

فایل صوتی : محمد خاکساری -
کلاب هاوس راه سوم

موضوعات :
۱- دعوت از سایر اقشار و مردم
   به اعتصاب پرستاران
۲- چرا باید به اعتصاب پرستاران وصل شوییم ؟
۳- آیا پرستاران تنها بمانند سرکوب می شوند؟
۴- آیا مشکل پرستار ، مشکل مردم است ؟
     شنبه
     سوم    ۱۴۰۳
 
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ شهریور ۲, جمعه

بیانیه ۴۱ اعضای سابق شورای هماهنگی فرهنگیان در حمایت از پرستاران

⬅️  بیانیه شماره ۴۱ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
✍🏿✍🏿✍🏿✍🏿

از خون جوانان وطن لاله دمیده/ از ماتم سرو قدشان, سرو خمیده

⬅️  موضوع:« اعلام حمایت از اعتصاب پرستاران و کادر درمان سراسر کشور و دعوت از سایر اقشار جامعه برای حمایت و پیوستن به تجمعات اعتراضی آنان»
🖍🖍🖍🖍🖍

هموطنان عزیز و همکاران گرامی
درود بر شما

⬅️  ازچند روز گذشته شاهد اعتصاب و اعتراضات پرستاران و کادر درمانی در بیش از ۵۰ شهر کشور هستیم. پرستاران و کادر درمانی که طی سالهای جنگ مرهم گذار زخم رزمندگان و مردم کشور از تیر و ترکش تا بمب و موشک بودند و پس از جنگ به درمان جانبازان از درد های شیمیایی و غیره پرداختند. در ایام «کرونا » با نثار جان خود از مردم کشور پرستاری کردند.

⬅️  پرستاران و کادر درمان از تولد فرزندان کشور در بیمارستان شاد می شوند و در آخرین لحظات زندگی هر هموطنشان غمگین و ناراحت می گردند.

⬅️  اما اکنون می بینیم که این « فرشتگان زمینی» حق و حقوقشان به یغما رفته است و حتی افرادی از آنان با اضافه کاری تحمیلی جان خود را از دست داده اند.!! خانم الهام کاظمی پرستاری است که با ۱۷ سال سابقه ی کار به همین دلیل در « کما» به سر می برد.!!

⬅️  حکومت مدعی عدالت به جای به کار گیری و استخدام رسمی پرستاران و کادر درمان و احقاق حقوقشان به دستگیری پرستاران معترض پرداخته است. وظیفه ی حکومت حفظ سلامت جسم و جان پرستاران و کادر درمان کشور است زیرا سلامت آنان مساوی با سلامت مردم ایران است.

⬅️  ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران با درود و ادای احترام به پرستاران و کادر درمان سراسر کشور که به راستی خدمتگزاران صادق و دلسوز همه ی ایرانیان هستند، از همه ی اقشار جامعه یعنی معلمان، کارگران، دانشجویان، زنان و… می خواهیم تا همان طور که این عزیزان از نثار جان خود برای حفظ جان ما مردم کوتاهی نکردند، ما نیز به پاس آن زحمات در حمایت از آنان جهت احقاق حقوق برحق شان در تجمعات اعتراضی آنان شرکت نموده و همراه با این عزیزان حق شان را فریاد کنیم. ما حامی شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران هستیم.

۳ شهریور ۱۴۰۳
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

لطفا در انتشار این بیانیه همکاری کنید

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران

🔴 دستگیری همکارانمان را تحمل نخواهیم کرد!


در اعتراضات روزهای گذشته پرستاران و کادر درمانی، شاهد قرار گرفتن نیروهای حراست و ماموران انتظامی در برابر پرستاران معترض بوده‌ایم.
با اینکه در بسیاری از موارد این برخوردهای انتظامی امنیتی با اتحاد و ایستادگی پرستاران روبرو شده است و نتوانستند صفوف متحد پرستاران را در هم بریزند،ولی بنا به اخبار منتشره دو نفر از همکاران در شهر اراک و همچنین سرکار خانم
#زهرا_تمدن به همراه چند تن دیگر از پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری تهران  تاکنون دستگیر شده‌اند. پرسنل و پرستاران بیمارستان مسیح دانشوری قاطعانه اعلام کرده‌اند، که در صورت عدم آزادی همکارانشان ساکت نبوده و دست از کار کشیده و اعتصاب می‌کنند.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران ایران به همه پرستارانی که یکپارچه و یکصدا در دفاع از همکاران خود در طی تجمعات برخاستند درود می‌فرستد و از همه پرستاران  می‌خواهیم در مورد افرادی که احضار و دستگیر می‌شوند اطلاع‌رسانی کنید، تا بتوانیم با قدرت اتحاد خود پرستاران بازداشتی را آزاد کنیم.

اعتراض تجمع اعتصاب حق مسلم ماست و تا احقاق حقوق صنفی معیشتی خود اعتراض و اعتصاب را حق خود قلمداد کرده و هرگونه برخورد قضایی امنیتی با پرستاران معترض را تحمل نخواهیم کرد.

شورای هماهنگی اعتراضات پرستاران
۳۱مرداد ۱۴۰۳
برای تغییر فردا امروز متحد شویم!

#پرستاریم_معترضیم
#اعتراضات_صنفی
جمعه
    دوم  شهریور  ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

۱۴۰۳ مرداد ۳۱, چهارشنبه

راهبر های یک تشکل چیست ؟

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس
اتاق فرهنگیان ایران

موضوعات :
۱- راهبردهای تشکل ها بطور کلی چیست ؟.
۲-تعریف تشکل چیست ؟
۳- اهداف  و چشم انداز تشکل چیست؟
۴- تفاوت تشکل صنفی و سیاسی چیست ؟
      چهارشنبه
   ۳۱     مرداد   ۱۴۰۳

 
https://t.me/khaksari1sokhanrani

پاسخ پرسش مشکلات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در شروع تحصیلی ۱۴۰۳

پاسخ پرسش
مشکلات شورای هماهنگی تشکل های
صنفی فرهنگیان  شروع  سال تحصیلی
۱۴۰۳
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

سلام وقت بخیر
مشکل اصلی از نظر این حقیر عدم هماهنگی در خواسته ها و نحوه بیان آن ها است
دوم
ترس از نیروهای امنیتی است
سوم
اینکه می خواهند بدون دادن هیچ هزینه ای و حتی شرکت در اعتراضات به حقوق خود برسند
و دیگر اینکه یک رهبری قابل اعتماد و شجاع و در میدان وجود ندارد که با تکیه بر آن بتوانند در موارد مختلف اجماع داشته باشند و یا اینکه توافق بر سر چنین شخصی ندارند

   چهارشنبه
   ۳۱      مرداد     ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

۱۴۰۳ مرداد ۳۰, سه‌شنبه

به تاراج دادن سرمایه های فرهنگی و مادی

۱۲۲ -به تاراج دادن سرمایه های فرهنگی و مادی

اول آبان ۶۹ کیومرث صابری اولین نسخه از هفته نامه ی «گل آقا » را به قیمت ۱۵ تومان منتشر کرد. این هفته نامه با زبان طنز به نقد مسائل اجتماعی می پرداخت. فعالیت های « گل آقا » منحصر به هفته نامه باقی نماند. ماهنامه و سالنامه « گل آقا» و هفته نامه « بچه ها... گل آقا»، انتشارات « گل آقا» برای انتشار کتاب های طنز و کاریکاتور و سرانجام ،« خانه طنزایران » جهت پرورش طنز نویسان جوان از دیگر فعالیت های کیومرث صابری بود.

در همین روز دکتر سیروس الهی از بنیانگذاران سازمان «درفش کاویانی » در ردیف قتل های زنجیره ای قرار گرفت و توسط عوامل جمهوری اسلامی کشته شد. او از هواداران سلطنت بود. قبل از انقلاب استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی ایران و مشاور وزیر آموزش و پرورش بود. بعد از انقلاب در دانشگاه میشیگان آمریکا تدریس می کرد. وی در هنگام ترور در پاریس بود.
     در پی شکایت خانواده سیروس الهی علیه جمهوری اسلامی بعد از ترور او دادگاهی در حومه واشنگتن حکم به محکومیت عاملان ترور داد. بر پایه‌ی این حکم خانواده سیروس الهی می بایست ۱۲ میلیون دلار از حکومت جمهوری اسلامی دریافت کنند.!!

     پس از چهار سال دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا با تایید این حکم اعلام کرد بخشی از این غرامت را باید شرکت آمریکایی تجهیزات دفاعی « کوبیک دیفنس سیستمز» بپردازد. این شرکت یک میلیون دلار به خانواده ی او پرداخت. دارایی های ایران در آمریکا در پی گروگانگیری از اعضای سفارت آمریکا در تهران مسدود شد و در سال های گذشته با حکم دادگاه در آمریکا غرامت‌هایی از محل این دارایی ها به خانواده قربانیان ترورهایی که به عوامل جمهوری اسلامی منتسب بود پرداخت شده است.!!

     ۷ آبان ۶۹ مهندس کاظم حسیبی سیاستمدار و از اعضای موسس « جبهه ملی ایران » درگذشت. او از سال ۱۳۲۳ یعنی آغاز فعالیت حزب ایران، در این حزب فعالیت خود را آغاز کرد و در دوره ۱۶ و ۱۷ مجلس شورای ملی نماینده‌ی مجلس بود.

     او در جریان ملی شدن نفت از مشاوران اصلی دکتر محمد مصدق در مورد اقتصاد و نفت محسوب می شد. عموم تصمیمات اقتصادی دولت ملی مصدق براساس برآوردهای اقتصادی او انجام پذیرفت و در حقیقت یکی از پایه های ملی شدن نفت ایران بود. مهندس حسیبی در دوره ۱۷ نایب رئیس مجلس شورای ملی بود و در زمان کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ جزو همراهان دکتر محمد مصدق بود. او بعد از کودتای ۲۸ مرداد، ۱۹ ماه زندگی مخفیانه داشت و سرانجام دستگیر و به یک سال زندان و محرومیت از فعالیت های اجتماعی محکوم شد.

کاظم حسیبی در سال ۵۷ از سوی دولت موقت مهندس بازرگان ماموریت یافت تا برای مذاکره و تسویه حساب با کنسرسیوم نفت در لندن با آن شرکت مذاکراتی در خصوص مطالبات ایران و نحوه وصول آن انجام دهد. او پس از انجام موفقیت آمیز این ماموریت دیگر با نهادهای انقلابی همکاری نکرد.

     حسیبی در ۲۲ اسفند ۵۷ طی اعلامیه ای از عموم مردم و احزاب ملی برای مشارکت در بازسازی جبهه ملی ایران دعوت کرد. او در اولین جلسه شورای مرکزی جبهه ملی به اتفاق آرا به سمت رئیس شورای مرکزی انتخاب شد. حسیبی تا پایان دوره چهارم، یعنی سال ۱۳۶۰ که فعالیت جبهه ملی با حکم ارتداد خمینی متوقف شد، رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایران بود.

     جبهه ملی ایران در خرداد ۶۰ بیانیه ای علیه حکم «قصاص» منتشر کرد و ضمن غیر انسانی خواندن این حکم، از مردم خواست تا در اعتراض به آن، در روز ۲۵ خرداد به خیابان انقلاب بیایند. جبهه ملی ایران بر جدایی دین از حکومت تاکید داشت.


     ۱۴ آذر ۶۹ دکتر غلامحسین یوسفی ادیب، نویسنده، مترجم و استاد برجسته ی ادبیات فارسی در سن ۶۳ سالگی درگذشت. او تا مهرماه ۵۸ در دانشگاه فردوسی مشهد در دوره های لیسانس و فوق لیسانس و دکترای ادبیات، تدریس می کرد. او برای پیشبرد آموزش و پژوهش در زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد کوشش فراوان کرد. تاسیس دوره های فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه فردوسی مشهد پس از دانشگاه تهران مدیون تلاش های او بود.

روز جمعه ۳۰ آذر ۶۹، هم روز شهادت حضرت فاطمه بود و هم « شب یلدا»، بنابراین باز ما و مردم هندوانه و سایر تنقلات شب یلدا را فراهم کردیم و این شب را در خانه های خود برگزار نمودیم ولی در تلویزیون کشور اثری از این شب سنتی نبود.!!

نگاه ایدئولوژیک حکومت به مسائل داخلی و خارجی و به کارگیری افراد همسو منجر به تاراج دادن سرمایه های فرهنگی و مادی کشور می شد.!! این نگاه، کم کم دوگانگی در ظاهر و باطن را به جامعه تحمیل کرد.! دیدن.لباس مشکی بر تن اکثر مردان اداره هم در مواقع رحلت امامان برایم ناراحت کننده بود. چون در پس این ظاهر مقاصد دیگری را دنبال می کردند.!!
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۲۹, دوشنبه

پرسش مشکلات پیش روی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

پرسش
👈🏽اگر مایل هستید، لطفاً به پرسش زیر پاسخ دهید:  
به نظر جنابعالی،
 ۴ مشکل پیش روی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ چیست؟  
👈🏽پاسخ خود را می‌توانید با نام یا بدون نام بیان فرمایید. 
👈🏽پاسخ به تلگرام و واتساپ هفته نامه قلم
  
00989121090293
نظر سنجی هفته نامه قلم معلم
   دوشنبه  
۲۹ مرداد  ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/
 

قواعد تشکیلاتی

https://x.com/khaksari902/status/1825463729284153774?t=T1hTExWqzEw5rJLz5D3LLA&s=35

👈رعایت قواعد تشکیلاتی تشکل:
  تقویت یک گروه فعال صنفی و مدنی است که عبارت است از
👈۱--اساسنامه،
👈۲- قواعد و نکاتی برای هر چه منضبط تر بودن گروه با هدف کاهش پرتی کار،
👈۳- ایجاد نظم در گروه
👈۴-منابع برای به دست آوردن بیشترین نتایج در تصمیم گیری
#اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

دلایل نه پیوستن شورای هماهنگی فرهنگیان به تجمع یکشنبه های بازنشستگان تامین اجتماعی

پاسخ پرسش 
دلایل نه پیوستن شورای هماهنگی فرهنگیان
به تجمع یکشنبه های  بازنشستگان 
کشوری 
در واتساپ 
✍✍✍✍✍✍✍
سلام. دلایل مختلف دارد. ازجمله مسایل امنیتی و عدم درک اعتراض مدنی به عنوان یک حق.  جزیره‌ای فکر کردن و یا عافیت‌طلبی .
دوشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۱


https://t.me/ghalamemoalem

https://chat.whatsapp.com/JmVFo2NPIkk0eYg5zP8zd1

موفقیت نسبی بازنشستگان کشوری

شاهد از راه رسید 
موفقیت نسبی بازنشستگان 
کشوری

✍✍✍✍✍
مصوبه ۱۰ در صد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 
توسط مجلس ابطال شد
به دولت این مصوبه  اعلام شد 
حدود ۸ ماه است 
بنده و گروهی از همکاران 
شاغل و بازنشسته فریاد 
می زنیم . 
#کف خیابان 
تکلیف ما را مشخص می کند.
متاسفانه اکثریت خاموش 
معلمان شاغل و بازنشسته 
و گروه اندک در شورای 
هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران باور نمی کنند
سخن از قانون و مذاکره 
در میان می آورند.
# باز نشستگان دو ویژگی دارند
 که شاغلان ندارند 
ا- باز نشستگان ترسی به دل 
ندارد 
چرا و چطور و چگونه؟
 چون‌چیزی برای از دست دادن آنها ندارند
۲-  قانونا دولت نمی تواند 
حقوق آنها قطع کنند 
چون ۳۰ سال از حقوق آنها 
بابت بازنشستگی کسر شده است 
برای این است 
بنده بار ها بارها 
# پیشنهاد کردم 
به بازنشستگان ملحق شوییم
قدری حاشیه امنیت داریم.
متاسفانه ظاهرا گوش شنوایی
نیست. 
هرکس سخن خود را پیش 
می برد . 
 اکثریت خاموش واقعیت 
کف خیابان را نمی بیند
# رمز موفقیت اتحاد اقشار
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
https://t.me/ghalamemoalem

https://chat.whatsapp.com/JmVFo2NPIkk0eYg5zP8zd1

معلمان خاموش

باران باغ✍✍✍✍✍

معلمان شعله‌ور کجا و معلمان خاموش کجا ؟

✍✍✍✍✍✍✍✍
معلمان ایران طی چند دهه گذشته تحت رهبریت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران وارد صحنه مطالبه گری قانونی خود شده‌اند
ودر این مسیر تمام راه‌های ممکن  که بتوانند خواسته ی خود را به گوش مسئولان ذیربط برسانند  طی نمودند  ومتحمل هزینه‌های بسیار سنگین شده اند  از جمله تهدید ،  بازداشت، شلاق،  تبعید  ،انفصال خدمت،   زندان  و حتا اعدام صورت گرفته  و گاه تجمعات بسیار گسترده ی بیش از صد هزار  معلم  پا به خیابان نهاده
اما در کمال ناباوری کمترین دستاورد معیشتی داشته  وآن چنان  تحقیر آمیز ، قطره چکانی،  به شکل مقطعی  شندرغازی اضافه نموده اند که متأسفانه اندک خستگی از تن بیرون نکرده
به نظر شما اصلی ترین عامل بازدارنده نرسیدن معلمان به خواسته‌هایشان  چه کسانی بودند
من معلم در کمال شرمندگی اذعان می‌دارم
معلمان خاموش ،معلمان خاموش ،معلمان  خاموش

این اعتراف از یک معلم بسیار سخت است اما از سر صداقت باید اقرارکنم  مهلک‌ترین ضربه به شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران، به فعالان صنفی  به کنشگران میدانی به بدنه معلمان ، به بچه های ایران به وزارت آموزش و پرورش ودر یک کلام به پیکره ی جامعه ،  معلمان خاموش بودند

معلمان خاموش از نیروهای امنیتی  و حراستی بسیار خطرناکتر مانع  حرکت های منسجم صنفی معلمان ایران بودند و هستند
در این شرایط وحشتناک معیشتی و منزلتی معلم ،  خاموش نشستن معلم  گناه نابخشودنی است   نه از لحاظ اخلاقی،نه از لحاظ اجتماعی ونه وجدانی وانسانی قابل قبول نیست
معلمانی که علنا ساز مخالف می‌زنند ودلایل خاص خود را دارند وبه انتقادات و پیشنهادها  می‌پردازند  بسیار قابل ستایش اند  اما معلمانی که بر کرسی خاموشی نشسته‌اند  باید از بچه های مظلوم جامعه واهمه داشت که به دست آنان سپرده شده
معلمی که هنوز متوجه حق و حقوق خود نشده حتا از خود نمی تواند دفاع کند آیا او تولید فکر و اندیشه می‌کند ؟!!!
ما کنشگران به شندر غاری که به شما از طریق تجمعات واعتصابات رسیده افتخار می کنیم و به خود می نازیم که توانسته‌ایم نمی از یم غمهایتان کاسته شود  ولی برای عدم مسولیت پذیریتان  در مقابل بچه ها ،اولیای گرامی دانش آموزان  ،همکاران  هم صنفت  تأسف بسیار شدید  داریم
نارسایی صدای قانون‌مند کنشگران میدانی، شورای هماهنگی و انجمن ها وکانون ها از  معلمان خاموش سرچشمه  گرفت کسی‌که در یک دهه بیدار نشود  قطعا درد خاموشی اش به بچه های معصوم و مظلوم جامعه سرایت کرده و خواهد کرد
و من معلم که   نام معلمی را یدک می کشم  چقدر سخت است  از خاموشی همکارانم دم بزنم و خود خود را مورد بازخواست قرار دهم
چه تأسف برانگیز است که معلم از معلم  بنالد  ودرد آور ترین دردش ، از خود بداند
اگر  همکاران فعال صنفی را در کنار خود نمی دیدم احتمالا به افسردگی شدیدی مبتلا می شدم
معلمان شعله‌ور کجا و معلمان خاموش کجا ؟ ببین  تفاوت ره کز کجاست تابه کجا
معلمان شعله‌ور  چقدر هزینه‌های بسیار سنگینی رو متحمل شده اند و چقدر دردناک از محبت  خانواده هایشان  محروم بودند  اما معلمان خاموش  احتمالاً قیافه حق به جانبشان غرور آفرینی کند!!!!!!!!!

در این راستا دست به دامان  خرد ورزان ،کنشگران  آینده‌نگران و معلمان شعله‌ور می شوم  بابی از این دیوار بسته «خاموشی»  بگشایند  وراه چاره‌ای فراسوی همه بنمایند
از ذم کردم خود (معلم) در حضور دیگران پوزش درونی طلب دارم

یکشنبه ۱۳  شهریور ۱۴۰۱

https://t.me/ghalamemoalem

https://chat.whatsapp.com/KxGD0A8WYLj90cVsYrJdtV

مدیریت اعتراضات

👈پرسش ۴۱
نظر جنابعالی با مدیریت اعتراضات
👈با ترکیب  شورایی از اعضای زیر: 
۱- معلمان
۲- کارگران
۳- دانشجویان
۴- بازنشستگان
۵- زنان‌ چیست؟
https://pollie.app/eezu2

برای رأی دادن روی پیوند کلیک کنید:

۱- موافق هستم .حمایت
می کنم.
👉 https://pollie.app/1y7we

۲- مخالف هستم. حمایت
نمی کنم
👉 https://pollie.app/uofoc

📊 مشاهده نتایج:
https://pollie.app/tyx9k
لطفا در انتشار پرسش همکاری کنید
این حداقل کار صنفی است
باتشکر

اعتصاب کارگران پروژه ای نفت سراسری کشور

👈۱۸ مهر :
اعتصاب کارگران پروژه ای نفت سراسری میشود
✍✍✍✍✍✍✍✍

بر اساس گزارشهای شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت، بدنبال اعتصاب کارگران درعسلویه، کارگران پتروپالایش کنگان و فاز دوم پالایشگاه آبادان نیر وارد اعتصاب شده اند. اکنون فریاد مرگ بر دیکتاتور از مراکز نفتی بلند شده است. بنا بر فراخوان منتشر شده قبلی این اعتصاب سراسری میشود.

اعتصابات در نفت این بخش مهم اقتصادی در جامعه انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی را به فاز دیگری وارد میکند و یک نقطه عطف مهم در پیشروی علیه حکومت اسلامی است. این اعتصابات مقدمه اعتصابات سراسری در سطح جامعه است.

۱۸ مهر ماه ۱۴۰۱
# اعتصاب سراسری معلمان‌

فیلتر شکن و اینترنت ماهواره ای

فیلتر شکن
و
اینترنت ماهوار ه ای
✍️✍️✍️✍️
همکاران برای ورود به اینترنت مرتب فیلتر شکن را
عوض کنید حتی ممکن است
👈🏾 ساعتی فیلتر شکن را تغییر دهید تا به اینترنت وصل شویید
فیلتر شکن از داخل تهیه نگردد
از منابع درست فیلتر شکن استفاده کنید
👈🏾در چند روز اخیر از یک سیتم از روسیه و چین حاکمیت  استفاده کرده بود
فیلتر شکن ها را  از کار
می انداخت
👈🏾شرکت هایی که بر سيستم
فیلتر شکن مهارت دارند
سيستم روسیه و چین
را خنثی کردند
تا حدودی مشکل حل شده است
👈🏾پیشنهاد می کنم
مجتمع های آپارتمانی
از اینترنت ماهواره ای
استفاده کنند
با یک " دیش" امکان دارد
۲۰۰ خانواده از اینترنت
استفاده کنند.
فعلا تا دوماه اینترنت ماهواره ای رایگان است
گزارش شده است
تجهیزات اینترنت
ماهواره ای
حدود ۶۰ میلیون تومان است .اگر تقسیم
بر ۲۰۰ واحد کنیم
هر واحدی حدود
۳۰۰ هزار تومان می شود
طبق گزارش " تجارت نیوز"
تجهیزات اینترنت ماهواره ای
از " بانه" قابل خریداری است
👈🏾طبق گزارشات
اینترنت ماهواره ای
قابل شناسایی نیست .
دیش آن هم کوچک است
که‌دیده نمی شود
حالت چرخشی دارد
تا ارتباط را پیدا کند
منبع :  از اینترنت

هفته نامه قلم معلم‌

۲۸ مهر ماه ۱۴۰۱
https://t.me/ghalamemoalem

https://t.me/ghalamemoalem

سئوال ۴۳ نظر سنجی استقبال منطقه کردستان از تحصن یکم و دوم آبان ۱۴۰۱

سئوال ۴۳
به نظر شما
دلایل استقبال مناطق کردنشین از بیانیه شورای هماهنگی مبنی بر تحصن معلمان در  ‌اول و دوم آبان
۱۴۰۱ چیست  ؟
( در حالی که از ابتدای قیام مردم ایران کردستان سرکوب و کشتار بسیاری داشته است . )
https://pollie.app/lm3ik

برای رأی دادن روی پیوند کلیک کنید:


۱- مناطق کردنشین از نیروی امنیتی
  نمی ترسند
👉 https://pollie.app/5ykwv

۲- مدیران مدارس  مناطق کردنشین با معلمان هماهنگ  هستند
👉 https://pollie.app/3bgfg

۳- معلمان مناطق کردنشین  به تشکل شهر خود اعتماد  دارند
👉 https://pollie.app/y8hue

۴_معلمان کردستان از تهدیدهای برخی ازمدیران مدارس و ادارات آموزش و پرورش نمی ترسند .
👉 https://pollie.app/q7dxl

۵- همه موارد ذکر شده
👉 https://pollie.app/lj6uo

📊 مشاهده نتایج:
https://pollie.app/worq1

لطفا در انتشار سئوال همکاری
کنید. این حداقل کار صنفی است

نظر سنجی هفته نامه قلم معلم
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

چرا معلمان اعتصاب نمی کنند ؟

👈پرسش
همکاران و مخاطبانی که مایل هستند .

پرسش زیر  را بانام و بدون نام پاسخ دهند
👈همکارانی که احساس مسئولیت
می کنند و خود سانسوری ندارند.
به این پرسش کلیدی پاسخ دهند ؟

👈چه دلایلی دارد دراین شرایط
که دانش آموزان و شاگردان ما
کف خیابان هستند؟

👈معلمان خود را فرهیخته می دانند
اعتصاب نمی کنند.

جامعه منتظر اعتصاب آنها است
👈چه دلایلی دارد ؟

اکثریت معلمان اعتصاب
نمی کنند ؟
چه مسئله ای برای آنها مهم تر از اعتصاب است.
👈پاسخ را به

تلگرام و واتساپ ‌هفته نامه قلم معلم
00989121090293

۱۴۰۳ مرداد ۲۸, یکشنبه

در صورت احتمال نگ بین ایران و اسرائیل وظیفه مردم چیست ؟

فایل صوتی : محمد خاکساری -
در اتاق کلاب هاوس  راه سوم

موضوعات :
۱- در صورت احتمال جنگ بین ایران
و اسرائیل وظیفه مردم چیست ؟
۲- آیا احتمال جنگ ایران و
اسرائیل می شود؟
۳- گزینه های مختلف دربرابر
احتمال جنگ ایران و اسرائیل چه باید کرد ؟
  یکشنبه

    ۲۸         مرداد    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

اعتصاب سراسری سه شنبه ها

اعتصاب سراسری کشوری  (سه شنبه ها)

1. **کمترین آسیب جسمی**: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. **ضربه به اقتصاد حکومت**: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. **تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب**: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. **رفع موانع اعتصاب**: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. **برنامه‌های مختلف اعتصاب**:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. **تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه**.

7. **استمرار اعتصاب**: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. **هدف اصلی**: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C-0eAYFqC5g/?igsh=cnZ2cHI1cmc2Mjhk

ماندگاری پست ها در حاکمیت

https://x.com/khaksari902/status/1825199571665891407?t=F6oimhhk7TM6saRt__LG_g&s=35



در اکثر کشورها  اگر مسئولی ناموفق باشد استعفا می‌دهد
در ایران این طور نیست هموطن دل خود‌را به پزشکیان خوش نکنید.‌هر نفر به سه نفرمعلم ،دانشجوی، کارگر، پرستار و سایر اقشار را به اعتصاب تشویق ‌کنیداگر یک‌میلیون اعتصاب کنند آیا حاکمیت می تواند آنها را اخراج کند ؟

سالروز کودتای ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

https://x.com/khaksari902/status/1825156061122249192?t=yJc6lj-5BHKXsyg0LFoSxA&s=08

امروز ۲۸ مرداد کودتا علیه دولت قانونی مصدق انجام شد به اسناد دولت های آمریکا و انگلیس در موردکودتا بیرون آمده اما برخی تاریخ را مهندسی می کنند کودتا را قبول ندارند طبق قانون اساسی مشروطه مجلس‌نخست وزیر را کنار می زند نه شاه طبق قانون مشروطه شاه فقط سلطنت می کند نه حکومت است

جنگ ایران و اسرائیل و آمریکا قطعی است

https://x.com/khaksari902/status/1825132140578640230?t=64EakzQPL5lbJGShwYlUGg&s=08


چند کارشناس سیاسی معتقدند که جنگ ایران با اسرائیل و آمریکا حتمی است،اما زمان آن به شرایط بستگی دارد.جنگ به معنای نابودی پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها وفرودگاه‌هاست. انتخاب با اکثریت خاموش است: نابودی ایران یا اعتراض سراسری سکوت یعنی شریک شدن در نابودی ایران.
#اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

مجلس جنگ طلب

https://x.com/khaksari902/status/1825091522729033776?t=SBPEJU8_l0Yf20EKqijxug&s=08


از مخاطبان تقاضا دارم مذاکرات  به رای اعتماد به وزیران پزشکیان درمجلس گوش کنید با این مجلس که اختیارنداردآیاپزشکیان قادر به فعالیت هست یا خیر؟ اکثر این مجلس جنگ طلب است
من نمی دانم چرا برخی هنوز فریب شعار دروغین را می خورند
اعتراض نکنی نان را باید ۵۰ هزار تومان بخری

۱۴۰۳ مرداد ۲۷, شنبه

چرا معرفی آموزش و پرورش در مجلس مخالف نداشت؟

فایل صوتی در کلاب هاوس معلم ایرانی

موضوعات :
۱- چرا معرفی  وزیر معرفی شده آموزش و پرورش در مجلس مخالف نداشت ؟
۲-  در مجلس وقتی مخالف نباشد
موافق هم صحبت نمی کنند.
۳- با توجه برادر ایشان محمد کاظمی
رئیس حافظت سپاه مگر کسی جرات مخالفت در مجلس را دارد ؟
۴-  سخنان زیبا مشکل آموزش و پرورش
حل کند ؟
    شنبه
    ۲۷     خرداد    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

سرایت اعتصاب پرستاران به شهرستان ها

https://x.com/khaksari902/status/1824796617469268193?t=lP7isIfQ2Zov3KTSf99xEg&s=08


بارها گفته‌ام که اگر اعتصابی حمایت شود، به دیگر مناطق سرایت می‌کند، به شرطی که استمرار داشته باشد. اعتصاب پرستاران این را ثابت کرد. تنها نباید از ترس دستگیری هراس داشت. اعتصاب پرستاران که از شیراز شروع شد، به سایر شهرستان‌ها گسترش یافت
تشکل های محافظه کار معلمان یاد بگیرند

زندانیان رژیم شله و رژیم ضد شاه

۱۲۱ - زندانیان رژیم شاه و رژیم ضد شاه!

۴ شهریور ۶۹ مهدی اخوان‌ثالث شاعر پر آوازه و موسیقی پژوه ایرانی با تخلص « م. امید» در سن ۶۲ سالگی در گذشت. اخوان ثالث متولد ۱۳۰۷ مشهد، و در شعر کلاسیک ایران توانمند بود. وی به شعر نو گرایید و آثاری در هر دو نوع شعر به جای نهاده است. برخی از آثار او عبارتند از: ارغنون، زمستان، آخر شاهنامه، از این اوستا، منظومه شکار، پاییز در زندان، بهترین امید، برگزیده اشعار و مقالات، ترا ای کهن بوم و بر دوست دارم. او به نواختن تار و مقام های موسیقی آشنا بود.

     اخوان ثالث از مخالفان رژیم شاه بود. پس از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ ایران چهره ی دیگری به خود گرفت و نظام سیاسی - فرهنگی جامعه دگرگون شد. اخوان نیز مانند بسیاری از اهل قلم آن زمان چند ماه زندانی شد.!!
         شعر « زمستان » او که در سال ۳۵ منتشر شد، فضای سیاسی - اجتماعی آن زمان را چنین بازگو می کند:

      «سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
سرها در گریبان است
کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را
نگه جز پیش پا را دید نتواند
که ره تاریک و لغزان است
وگر دست محبت سوی کس یازی
به اکراه آورد دست از بغل بیرون
که سرما سخت سوزان است...»

فرج سر کوهی منتقد ادبی در مورد برخورد خامنه ای با اخوان ثالث می گوید:« رهبر ایران نقل می کند که پس از انقلاب به اخوان ثالث تلفن کردم و گفتم:« بیایید توی میدان و با شعر، با زبان، از انقلاب حمایت کنید،» اخوان با همان آزادگی...پاسخ می دهد:« ما همیشه بر سلطه بوده ایم نه با سلطه» آقای خامنه ای باقی حکایت را نمی گوید اما اخوان برای من و تنی دیگر گفت که چند روز پس از رد پیشنهاد خامنه ای چند نفری در خیابان راه بر اخوان می بندند و او را به شدت کتک می زنند. حقوق بازنشستگی اخوان نیز قطع می شود و...»!!

۷ شهریور ۶۹ سید شهاب الدین مرعشی نجفی فقیه و مرجع تقلید شیعه اهل ایران در سن ۹۲ سالگی درگذشت. او طی ۷۰ سال تدریس در حوزه علمیه قم، شاگردان زیادی تربیت کرد از جمله سید محمود طالقانی، مرتضی مطهری، محمد مفتح و...
     مرعشی نجفی در انتخابات ریاست جمهوری ۶۴ که به انتخاب علی خامنه‌ای برای بار دوم انجامید در کنار سید محمد کاظم شریعتمداری و سید صادق روحانی یکی از سه مرجع تقلیدی بود که از شرکت در انتخابات خودداری کرد. دلیل این اقدام  اعتراض به رد صلاحیت « مهدی بازرگان» برای شرکت در انتخابات اعلام شده بود.!!
مهندس مهدی بازرگان از سران جبهه ملی و اولین نخست وزیر پس از پیروزی انقلاب ۵۷  و از خوش نام ترین رجال سیاسی کشور بود که در ایام انقلاب وقتی نام جبهه ملی جزو امضا کنندگان فراخوان به تظاهرات بود، مردم به آن پاسخ مثبت می دادند اما پس از این که آخوندها با « خدعه» نظام امور را در دست گرفتند، تمام کسانی را که موجب مطرح شدنشان بودند را  به عناوین مختلف ازسرراه برداشتند.!!

     در روز پنجشنبه ۱۳ شهریور ۶۹ با محمد و بچه ها به خیابان جمهوری رفتیم تا برای بچه ها لوازم التحریر و کیف مدرسه بخریم.
        امسال پسر کوچکم نیز به کلاس اول می رفت و باید برای او هم کیف مدرسه می خریدم. روپوش سال گذشته ی او در پیش دبستانی را عمدا گشاد تر و بلند تر دوخته بودم تا امسال نیازی به روپوش جدید نداشته باشد.!!

روز سه شنبه ۱ مهرماه ۶۹ بود . اکثر دانش آموزان با لباس های مخصوص مدرسه در خیابان در حال رفتن به سوی مدارس بودند.   من هم با پسرانم خود را با اتوبوس شرکت واحد به ایستگاه بهارستان رساندیم . اول بچه ها را به دبستان شان بردم و بعد به سمت اداره رفتم.

۱۶ مهر ۶۹ دومین انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار شد. در این انتخابات که اولین انتخابات پس از فوت خمینی بود با کاهشی چشمگیر، کمی بیش از ۱۱ میلیون نفر شرکت کردند.!!

۲۲ مهر ماه ۶۹ « گالیندوپل» گزارشگر ویژه ی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد که به تهران آمده بود از چند زندان بازدید کرد. به آقای« گالیندوپل» اجازه ندادند از زندان های پاکسازی شده دیدن کند، و با تردستی، زندانیان « سر موضعی» را از او پنهان داشتند و گرچه می دانستند که گزارشگر ویژه بر آن نیست که حکومت ایران را از خود برنجاند، با این همه اوضاع زندان ها خرابتر از آن بود که حتی « گالیندوپل» محافظه کار بتواند همه چیز را لاپوشانی کند و این در حالی بود که تنها به او اجازه داده بودند ۱۴ نفر از ۳۲ زندانی ی را که درخواست دیدارشان را کرده بود، ببیند.

« از ۱۴ تن، یک نفر به جرم بهایی بودن، یک نفر به اتهام اقدام به خروج غیر قانونی، سه نفر به اتهام جاسوسی برای دولت های بیگانه، دو نفر به اتهام عضویت در حزب توده، ۷ نفر به دلیل امضای نامه سرگشاده به ریاست جمهوری، به زندان افتاده بودند.»( کتاب زندان ج ۱ ناصر مهاجر) گزارش « گالیندوپل» در ۲۴ بهمن سال ۶۹ منتشر شد.
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۲۶, جمعه

خزانه مالی از نظر روغنی زنجانی رئیس سابق برنامه بودجه

سخن روغنی زنجانی
رئیس سابق برنامه بودجه
در مورد
خرانه مالی ایران
🖍🖍🖍🖍🖍

روغنی زنجانی رییس سابق برنامه و بودجه  🔹در نظام مالی ما، حاکمیت دو خزانه دارد: خزانه‌ی دولت و خزانه‌ی رهبری. ما در هیج جای دیگر دنیا اینچنین چیزی نداریم  🔹رهبری به من گفتند: «تا زمانی که من هستم، اجازه‌ی برقراری رابطه با آمریکا را نخواهم داد.»  🔹روغنی زنجانی: هیچ کشوری وجود ندارد که در جنگ با آمریکا توسعه یافته باشد. (در خزانه رهبری درآمدهای نفتی و گازی هست که برای جبهه مقاومت هزینه میشود اما در خزانه دولت فقط درآمد های مالیاتی است !!!  دولت باکسری شدید بودجه یا باید از گرده مردم بودجه را تراز کند یا پول چاپ کند و تورم را بالا ببرد)
جمعه
۲۶   مرداد   ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

تازه ترین رده بندی دانشگاه های جهان

🔸تازه‌ترین رده‌بندی دانشگاه‌های جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌های آمریکا در صدر بهترین‌های جهان قرار دارند،
✍✍✍✍✍✍✍✍

در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تنها نام چند کشور غیر اروپایی و آمریکایی دیده می‌شود که تقریبا همه آن‌ها از کشورهای کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین هستند.

🔸در خاورمیانه نیز تنها نام دانشگاه ملک سعود عربستان و سه دانشگاه اسرائیل در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان دیده می‌شود.

اما جایگاه دانشگاه‌های ایران طی چهار سال گذشته به شدت سقوط کرده است.
همچنین ۱۲ مورد از بهترین دانشگاه‌های دنیا، همه در آمریکا و بریتانیا قرار دارند و دانشگاه پاریس‌ساکلی هم‌ردیف با دانشگاه کرنل آمریکا در رتبه ۱۲ قرار گرفته است.

🔸با این‌حال، امتیاز دانشگاه هاروارد آمریکا با اختلاف چشمگیری از دیگر دانشگاه‌ها بالاتر است.

🔸بر اساس تازه‌ترین گزارش «رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان» موسوم به «رتبه‌بندی شانگهای» که روز پنج‌شنبه ۲۵ مرداد منتشر شد، دانشگاه‌های هاروارد و استنفورد آمریکا همراه با کمبریج بریتانیا به ترتیب در صدر بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

🔸با این‌حال، امتیاز دانشگاه هاروارد آمریکا با اختلاف چشمگیری از دیگر دانشگاه‌ها بالاتر است.

🔸در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تنها نام چند کشور غیر اروپایی و آمریکایی دیده می‌شود که تقریبا همه آن‌ها از کشورهای کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و چین هستند.

جمعه
     ۲۶     مرداد     ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

۱۴۰۳ مرداد ۲۵, پنجشنبه

پیش بینی جنگ ایران و اسرائیل قطعی است

https://x.com/khaksari902/status/1824067493247299671?t=iL7jmAE6al5nDxk5T2fYVQ&s=08


اکثر کارشناسان اعتقاد دارند جنگ ایران و اسرائیل قطعی است فقط زمان آن مشخص نیست پیام به خاموشان اگر
می خواهیم جنگ نشود با اعتصاب و کف خیابان آن جنگ عقب بیفتد جنگ نابودی ایران است متاسفانه اکثرا مردم دیرباور هستندسکوت پذیرش ظلم
#قیام_سراسری
#اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

۱۴۰۳ مرداد ۲۴, چهارشنبه

شماره ۲ تحلیل برنامه وزیر آموزش و پرورش معرفی شده

فایل صوتی : محمد خاکساری در اتاق معلم ایرانی

موضوعات :
۱- شماره ۲ تحلیل برنامه وزیر معرفی شده  آموزش و پرورش از طرف پزشکیان به مجلس
۲-  برنامه ۲۶ صفحه وزیر معرفی شده
مورد جدیدی در آن نیست تکراری است .
۳- وزیر  انتخاب معاونان و مدیران کل تحت تاثیر  لابی ها قرار نگیرد .
۴-وزیر  اجرای مصوب شورای عالی آموزش وپرورش انتخاب مدیران توسط شورای مدرسه
      چهارشنبه
    ۲۴      مرداد   ۱۴۰۳
  
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ مرداد ۲۳, سه‌شنبه

نقد و بررسی برنامه علیرضا کاظمی وزیر معرفی شده آموزش و پرورش

فایل صوتی : محمد خاکساری در اتاق کلاب
       هاوس  فرهنگیان ایران

موضوعات :
۱-  نقد  بررسی برنامه علیرضا کاظمی
وزیر معرفی شده آموزش و پرورش
۲-  آیا وزیر اهداف کوتاه مدت ، میان مدت
دراز مدت دارد یا خیر ؟
۳- آیا وزیر ارتباط موثر با بدنه دارد ؟
۴- آیا قدرت تصمیم گیری و تغییر
را در آموزش و پرورش دارد .
سه شنبه
    ۲۳    مرداد    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

حمایت اقشار مختلف از اعتصاب پرستاران

👈حمایت اقشار مختلف از اعتصاب پرستاران

اعتصاب پرستاران که از ۱۵ مرداد در شیراز آغاز شد، به سایر شهرستان‌ها نیز سرایت کرده است. دلیل اصلی اعتصاب آن‌ها، اعتراض به اضافه‌کاری اجباری، عدم اجرای قوانین، حقوق پایین، کار سخت و طاقت‌فرسا، و توهین‌ها و تهدیدها بوده است. پرستاران در اعتراض به این شرایط، دست از کار کشیده و در خانه نشسته‌اند. اکنون تنها خواسته آن‌ها حضور رئیس‌جمهور برای رسیدگی مستقیم به مشکلاتشان است.

👈متأسفانه، زمانی که یکی از اقشار اعتصاب می‌کند، سایر اقشار به حمایت نمی‌پردازند و این باعث می‌شود که آن اعتصاب به راحتی سرکوب شود. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که مشکلات و خواسته‌های هر گروه اعتصابی فقط مختص به آن گروه است، در حالی که اغلب خواسته‌ها بسیار نزدیک به هم هستند و همه به دنبال معیشت بهتر و امنیت شغلی می‌باشند.

👈برای کاهش فشار بر پرستاران، ضروری است که سایر اقشار، مانند تشکل‌های کارگری، دانشجویی، و معلمان، از اعتصاب پرستاران حمایت کنند. وقتی معلمان اعتصاب می‌کنند، اقشار دیگر نیز باید از آنان حمایت کنند. این روش حمایتی باعث می‌شود که فشار بر اعتصاب‌کنندگان کاهش یابد و حکومت جرات نکند که آن‌ها را اخراج کند.

👈پیشنهاد می‌شود که در فضای مجازی، تشکل‌های پرستاران، معلمان، دانشجویان، کارگران و سایر اقشار هماهنگی لازم برای اعتصاب را انجام دهند.
نتیجه این هماهنگی، ایجاد یک اعتصاب سراسری خواهد بود که فشار زیادی به حکومت وارد می‌کند و احتمالاً امتیازات قابل توجهی به اعتصاب‌کنندگان داده می‌شود. تجربه نشان داده است که اعتصاب، کمترین هزینه جسمی را دارد و اگر به صورت سراسری انجام شود، می‌تواند با کمترین تلفات به هدف مورد نظر دست یابد.

👈یکی از مشکلات اصلی در اعتصاب‌ها، نبود "صندوق اعتصاب" است. این صندوق می‌تواند با کمک حقوق‌دانان حقوق بشر در خارج از کشور تأسیس شود. متأسفانه، مخالفان حکومت به دلیل مشکل نبود صندوق اعتصاب، از این روش عبور کرده و اعتراضات خیابانی را پیشنهاد می‌کنند که در ۴۴ سال گذشته، کمتر به نتیجه مطلوب منجر شده است.

👈تجربه تشکل‌های معلمان نشان می‌دهد که با اعتصاب می‌توان بیشترین امتیازات را به دست آورد. بنابراین پیشنهاد می‌کنم که سایر اقشار از اعتصاب پرستاران حمایت کنند.
#اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C-nTcUCqrGm/?igsh=MXFhenkzbjZuOXQ3ag==

۱۴۰۳ مرداد ۲۲, دوشنبه

سئوال چرا اسرائیل بجای هنیه اسرائیل خامنه ای را نکشت

https://x.com/khaksari902/status/1823090050176880787?t=TDqF9fQJuzNmXqSq9L5C3g&s=35


یکی از مخاطبان سئوالی ازبنده کردند مخاطبان اگر مایل هستند پاسخ دهند.
سئوال:
چرا اسرائیل بجای هنیه خامنه ای را نکشت اسرائیل موشک هدایت شونده دارد که قدرت آن ۲۰۰ تن است؟ گویا هنیه آدم میانه رو بوده است؟ جواب  رابه تلگرام و واتساپ هفته نامه قلم معلم ارسال کنید
00989121090293

۱۴۰۳ مرداد ۲۱, یکشنبه

پرسش ۵۶ نظر سنجی هفته نامه قلم معلم در مورد علیرضا کاظمی وزیر معرفی آموزش و‌پرورش به مجلس

https://surveyheart.com/form/66b946eabc06c8103bdc5d08

شعار های انتخاباتی مسعود پزشکیان

👈شعار های انتخاباتی مسعود پزشکیان 
در زمان انتخابات ریاست جمهوری .
✍✍✍✍✍✍✍
هم وطن عزیز
آیا مسعود پزشکیان در انتخاب وزیران
خود به مجلس به وعده های خود عمل
کرده است یا مثل سایر ریاست جمهوری
سابق به مردم دروغ گفته است
هم وطن خودتان برای اعتراضات
آماده کنید

شعاری انتخاباتی مسعود پزشکیان
در روزنامه اقتصاد ۲۳ خرداد  ۱۴۰۳


https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-62/4077661-%D9%85%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%AA%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84


۲۲      مرداد      ۱۴۰۳

کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

اعتصاب سراسری سه شنبه ها

اعتصاب سراسری کشوری  (سه شنبه ها)

1. کمترین آسیب جسمی: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. ضربه به اقتصاد حکومت: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. رفع موانع اعتصاب: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. برنامه‌های مختلف اعتصاب:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه.

7. استمرار اعتصاب: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. هدف اصلی: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

اعتصاب_سراسری_سه_شنبه_ها

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C-iIm3AKmEd/?igsh=cWU5amQ0dGgwc2lv

مجازات طراح سپاه دانش

۱۲۰ - مجازات طراح «سپاه دانش»

اول شهریور ۶۹ پرویز ناتل خانلری ، ادیب، سیاستمدار، زبان شناس، نویسنده و شاعر معاصر ایرانی درگذشت.
ناتل خانلری در سال ۱۲۹۲ در تهران متولد شد. نام خانوادگی خانلری به دلیل لقب جد او « خانلرخان» به نامشان افزوده شد و کلمه ناتل  هم به پیشنهاد « نیما یوشیج» که پسرخاله مادرش بود به نام خانوادگی او افزوده شد.

     خانلری تحصیلات خود را در مدرسه « سن لویی»  تهران و سپس در مدرسه « دارالفنون» گذراند. در سال ۱۳۱۰ کتاب « دختر سروان» از الکساندر پوشکین شاعر روسی را ترجمه کرد و بعد شعر معرف  « عقاب» را سرود .  این شعر در کتاب فارسی مدارس چاپ شد. او در سال ۱۳۱۱ وارد دانشسرای عالی شد و در سال ۱۳۱۴ پس از دریافت مدرک لیسانس به عنوان دبیر دبیرستان به استخدام وزارت فرهنگ درآمد.

در سال ۱۳۲۲ دکترای ادبیات از دانشگاه تهران گرفت. استاد راهنمای او ملک الشعرای بهار بود. در همین سال مجله « سخن » را منتشر کرد که تا سال ۵۷ دوام یافت. در سال ۲۴ تا ۲۶ در انستیتوفونتیک دانشکده ادبیات دانشگاه سوربن پاریس زبان شناسی خواند و همزمان کلاس های زیبا شناسی را هم سپری کرد. او به موسیقی هم علاقه فراوان داشت و با روح الله خالقی دوست بود. در سال ۲۵ انتشارات دانشگاه تهران را تأسیس کرد.

     خانلری پس از بازگشت از پاریس در کابینه اسدالله علم وزیر فرهنگ شد. او در ۲۵ مهر ۴۳ « بنیاد فرهنگ ایران » را تاسیس کرد و تا سال ۵۷ مدیر آن بود. حاصل کار این بنیاد انتشار ۳۰۰ کتاب ارزشمند بود. این ادیب برجسته کرسی « تاریخ زبان فارسی» را در دانشگاه تهران بنیانگذاری کرد‌ و تا پیروزی انقلاب استاد این کرسی بود. (منبع: فرهنگ ادبیات فارسی، محمد شریفی، انتشارات نشر نو و معین)

     او چند سال ریاست « فرهنگستان ادب و هنر» و مدیرکلی سازمان « پیکار با بیسوادی» را عهده دار بود. یکی از دغدغه های او ریشه کن نمودن بیسوادی بود. طرح تشکیل « سپاه دانش» در مبارزه با بیسوادی نتیجه تلاش او بود. در این طرح جوانان دارای دیپلم به جای رفتن به سربازی و تلف کردن عمر خود در پادگان ها، پس از آموزش لازم به روستا های کشور می رفتند و به پسران و دختران روستا سواد می آموختند.

دستور زبان فارسی ناتل خانلری در سال ۴۳ به عنوان کتاب درسی دبیرستانی در ایران به چاپ رسید و سالها تدریس می شد. بعدها در دانشگاه هم تدریس شد. او کتاب « سمک عیار» را تصحیح کرد. دیوان حافظی که او تصحیح و ویرایش کرد از معتبرترین تصحیح های «دیوان حافظ» است.

     پس از انقلاب ۵۷ پرویز ناتل خانلری، این زبان شناس برجسته و ادیب و وزیر فرهنگ توانا و نیک نام که عمری به فرهنگ ایران زمین خدمت کرده بود به مدت صد روز اسیر زندان جمهوری اسلامی شد و چون دچار شکستگی استخوان گردید به دلیل وضعیت وخیم جسمی آزاد شد اما از همه فعالیت های رسمی و دانشگاهی کنار گذاشته شد و خانه مسکونی او را مصادره کردند.!!!  او در خاطراتش می نویسد که:« با آزادی از زندان، حکومت علاوه بر بستن حساب های بانکی او بابت حقوق دوره ی سناتوری اش مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان از او مطالبه می کند که به دلیل تنگدستی نهایتاً پانصد هزار تومان از او دریافت می کنند.»!!!

     مدیریت خانلری در عرصه های فرهنگی بسیار عقلانی بود‌ او توانست در مقام وزیر  فرهنگ یکی از درخشان ترین طرح های سواد آموزی تاریخ ایران را در سطح کشور اجرا کند. از ریاست « بنیاد فرهنگ ایران» تا « سازمان پیکار با بیسوادی» و در « فرهنگستان ادب و هنر»، آثاری برجسته از خود به یادگار گذاشت.

گویا موارد فوق به ویژه طرح« سپاه دانش» که موجب برچیده شدن « مکتب‌خانه » و تسلط آخوندها از روستاها بود، از دید آخوندهای حاکم «گناه» و «جرم» بودند که این استاد فرزانه را در دوران پیری زندانی کردند و شکستگی استخوان او در زندان نیز جزای او بوده است. !!!

فرج سر کوهی منتقد ادبی که مجله ی «آدینه» را اداره می کرد از گفتگوی خود در همان دوران با ناتل خانلری می نویسد:« عمری خلاق، پربار و با عزت و احترام را پشت سر گذاشته بود. اما برخورد حکومت و رسانه های جمهوری اسلامی با او چندان ضد فرهنگی و غیر انسانی بود که چند ماهی پیش از مرگ، جمله ای را که سالیانی پیش به دوران جنگ جهانی خطاب به فرزندش نوشته بود به یاد آورد و برای من که در حاشیه مصاحبه با مجله «آدینه» از او حکایت وزیر شدن و زندان را پرسیده بودم تکرار کرد:« سرگذشت من خون دل خوردن و دندان به جگر افشردن بود.»

ناتل خانلری با سابقه درخشان فرهنگی در اول شهریور ۶۹ در گذشت. حکومت جدید می توانست از این سرمایه فرهنگی در راه اعتلای فرهنگ کشور بهره گیرد، اما افسوس. به قول سعدی:« محال است که هنرمندان بمیرند و بی هنران جای ایشان بگیرند.»

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۲۰, شنبه

چرا نمایندگان مجلس در انتخاب مسئولان دخالت دارند

فایل صوتی محمد خاکساری
در کلاب هاوس  معلم ایرانی

موضوعات :
۱- چرا نمایندگان مجلس در انتخاب مسئولان
دخالت می کنند ؟
۲- چرا نمایندگان به وظیفه خود عمل
نمی کنند ؟
یکشنبه
۲۱    مرداد   ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ مرداد ۱۹, جمعه

روش گفتگو با یکدیگر و مقایسه جنبش مهسا و جنبش بنگلادش

فایل صوتی محمد خاکساری - در کلاب هاوس
موضوعات :
۱- روش گفتگو و بحث با یکدیگر
و
مقایسه جنبش زن ، زندگی ، آزادی
و  موفقیت جنبش بنگلادش
۲- چه در موردی در گفتگوی رعایت شود ؟
۳- چرا طی دوماه جنبش بنگلادش
موفق شد ؟

           جمعه
     ۱۹      مرداد    ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ مرداد ۱۸, پنجشنبه

بازگشت آزادگان به کشور و آزادگی

۱۱۹ - بازگشت آزادگان به کشور و آزادگی زنان ایران

ستاد امور « آزادگان » در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شد. آزادگان رزمندگان ۸ سال جنگ ایران و عراق بودند که عراق آنها را اسیر کرده بود. این ستاد تبادل حدود ۵۰ هزار «آزاده» را با همین تعداد اسیر عراقی و با هماهنگی دستگاه های دیگر بر عهده گرفت. با این تفاوت که اسرای عراقی نظامی، ولی اسرای ایرانی بیشتر بسیجی و غیر نظامی بودند.

مردم ایران از روز ۲۶ مرداد ۶۹ شاهد ورود اولین گروه آزادگان سر فرازی بودند که پس از سالها اسارت در زندان های عراق قدم به خاک ایران گذاشتند.
     اولین گروه از اردوگاه موصل با اسرای عراقی مبادله شدند و به خاک میهن بازگشتند‌. پس از آن تا ۴ شهریور همه ی اسرای اردوگاه های «رمادی» «موصل» و اردوگاه «۵ افسران و رهبران» و در آخر نیز اردوگاه « ۱۷ تکریت » مبادله شدند.
     تا ۲۰ شهریور هم تبادل اسرای مفقود انجام شد. «آزادگان» اعم از مسلمان، مسیحی، زرتشتی، کلیمی و... همه فرزندان ایران بودند که با آغاز جنگ، جان خود را در طبق اخلاص نهادند و از خاک وطن دفاع کردند.آنان می گفتند که در ایام اسارت انواع شکنجه و ناملایمات را تحمل کرده اند.!! بعضی خانواده ها در بی خبری، چشمانشان به درب خانه ماند و منتظر ورود شوهر، پسر، پدر و برادر شدند.
     از روز ۲۶ مرداد با بازگشت آزادگان، بار دیگر خانواده‌هایی که تا آن روز خبری از عزیزان رزمنده ی خود نداشتند، جستجوی آنان برای یافتن گمشده شان آغاز شد.! این خانواده ها مانند خانواده عموی همسرم در این روز و روزهای بعد به استقبال آزادگان می رفتند و با گرفتن آدرس یا شماره تلفن خانه ی آنان پیگیر عزیزشان می شدند.

        افسوس که بسیاری از چشم انتظاران پاسخ شان آن چیزی نبود که انتظار داشتند.!!
عمو و زن عموی همسرم نیز از جمله پدران و مادرانی بودند که تا آن روز خبری از عزیز خود نیافتند و به امید یافتن فرزند شان صبر کرده بودند. یادم هست که جهت دلداری آنان بارها این شعر حافظ توسط افراد فامیل برای آنها خوانده می شد:
یوسف گم گشته باز آید به کنعان، غم مخور
کلبه ی احزان شود روزی گلستان غم مخور
ای دل غمدیده، حالت به شود، دل بد مکن
وین سر شوریده باز آید به سامان غم مخور

  عموی همسرم پس از جستجوی فراوان سرانجام از یک آزاده شنیده بود که در اردوگاه موصل اسرا دست به اعتراض می زنند و عراقی ها تیراندازی می کنند و پسر عموی همسرم زخمی می شود و آزاده ی دیگری گفته بود که او در بیمارستان به شهادت می رسد.!!  عموی همسرم با شنیدن خبر شهادت فرزندش به عراق رفت و قبرستان موصل و کربلا را به دنبال قبر پسرش جستجو کرد ولی اثری نیافت.!! او با قلبی شکسته به خانه برگشت و بلافاصله با  سکته قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.!! زن عموی همسرم نیز به بیماری های  متعدد دچار شده و زمین گیر شده است.!!

آن روزها در اخبار تلویزیون و رادیو بارها فیلم و خبر ورود آزادگان به میهن منتشر می شد. تصاویری از جمعیت استقبال کننده را می دیدیم که با هیجان و ابراز احساسات به دنبال اتوبوس آزادگان می دویدند. روزنامه ها عکس های بسیاری از رزمندگانی که به محض ورود به خاک ایران از اتوبوس پیاده شده و خاک کشورشان را می بوسیدند،  چاپ می کردند. برخی از آزاده ها دو عصا زیر بغل داشتند.!!.
    
در طول ۸ سال جنگ و پس از آن، همسران شهدا و اسرا زنان مقاوم و شجاعی بودند که در نبود  همسران سرافرازشان با مقاومت و ایستادگی بسیار کانون خانواده را حفظ کرده و  فرزندان شهدا و آزادگان را سرپرستی و تربیت نمودند.

زنان گرانقدری را می شناسم که همسران جانبازشان علاوه بر صدمات جسمانی، دچار شوک های عصبی هم می شوند حتی برخی به اصطلاح « موجی» هستند و در چنین حالتی ناخواسته باعث اذیت و آزار خانواده می گردند‌، اما باز همین زنان شایسته با بزرگواری، گذشت و ایثار خود کانون خانواده را حفظ می کنند. 
من در برابر بزرگی و صلابت این زنان مقاوم و با همت کشورم سر تعظیم فرود می آورم.

   روز ۲۶ مرداد به نام «بازگشت آزادگان»، در تقویم نامگذاری شده است. اما جای بسی  شگفتی و شرمندگی است که مقامات کشور که آن همه از شهدا و جانبازان دم می زنند، قدر این عزیزان را نمی دانند و شان و جایگاه واقعی ایشان را ارج نمی نهند.!!
      ۴۲ هزار آزاده در کشور وجود دارد. اینان شهیدان زنده هستند و حکومت باید به نحو احسن به آنان خدمات پزشکی و رفاهی ارائه نماید اما افسوس و صد افسوس که مسئولان کشور از جنگ و شهدا و رزمندگان استفاده تبلیغاتی می کنند و به جای رسیدگی به امور پزشکی و رفاهی آنان، به دادن «سهمیه های دانشگاه» از ظرفیتی که به تمام فرزندان کشور تعلق دارد می پردازند.!! دانش باید با تلاش  صاحبان هوش و استعداد به دست آید نه با دادن «سهمیه دانشگاه». «مسئولان باید سهم آزادگان از ثروت کشور را بدهند.!»
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۱۷, چهارشنبه

فرهنگ تشکیلاتی

فرهنگ‌  تشکیلاتی
🖍🖍🖍🖍🖍🖍
👈🏽فرهنگ تشکیلاتی (Organizational Culture)
به مجموعه ارزش‌ها، باورها، اصول و هنجارهایی اطلاق می‌شود که در یک تشکل مشترک هستند و رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و تعاملات اعضای  تشکل را شکل می‌دهند. این فرهنگ بر نحوه کار کردن افراد، شیوه‌های مدیریتی و ارتباطات درونی و بیرونی تشکیلات  تاثیر می‌گذارد و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در موفقیت یا شکست تشکیلات  داشته باشد.

👈🏽شکل دهي به فرهنگ تشکیلاتی در حقيقت شکل دهي به يک سرمايه اجتماعي  تشکل است که در درون تشکل داراي کارکرد هماهنگ ساز و متوازن کننده و در بيرون، تامين‌کننده و به رخ کشنده مزيت رقابتي و منحصر به فرد تشکل  است.
فرهنگ  تشکیلاتی  به‌عنوان یکی از مؤثرترین عوامل پیشرفت و تشکل ها شناخته شده است.

👈🏽عناصر اصلی فرهنگ تشکیلاتی عبارتند از:

⬅️1. ارزش‌ها و باورهای تشکیلات :

اصول و عقایدی که برای تشکیلات  مهم است .مانند  اساسنامه یا مرامنامه تشکیلات که در تصمیم‌گیری‌ها و رفتارهای روزمره تشکیلات  تاثیر می گذارد .

⬅️2.  رفتار هیات مدیر تشکل

الگوهای رفتاری که هیات مدیره تشکیلات  به طور معمول دنبال کنند و انتظار دارند دیگران اعضا از آن  نیز از آن‌ها پیروی کنند.
صداقت و شفافیت هیات مدیره موجب اعتماد سازی تشکل می شود
سرمایه اجتماعی برای تشکل ایجاد می کند
و همچنین عملکرد تشکل تاثیر زیاد
ارزش ها تشکل می گذارد

⬅️3. نمادها و مراسم تشکل :

رویدادها، آیین‌ها، نمادها و مراسمی که نمایانگر فرهنگ تشکیلاتی  هستند و به تقویت و انتقال آن کمک می‌کنند.
مانند روزجهانی معلم و روز معلم معلم برای تشکل های صنفی معلم نمادها هستند

⬅️4. سیاست‌ها و مقررات:

قوانین و رویه‌هایی که رفتارها و فعالیت‌های تشکیلات را هدایت می‌کنند.
یعنی  اجرای اساسنامه و مصوبات تشکیلات رفتار اعضا و هیات مدیره را نشان می دهد
وفاداری به ارزش های تشکل موجب
افزایش فرهنگ تشکیلاتی می شود .

⬅️5. ساختار تشکیلات :

نحوه تقسیم وظایف، مسئولیت‌ها و ارتباطات درون تشکیلانی و بیرون تشکیلاتی که می‌تواند فرهنگ تشکیلات  را شکل دهد یا تحت تاثیر قرار دهد.


👈🏽تاثیر فرهنگ تشکیلاتی:

- ⬅️بر عملکرد اعضای تشکل

: فرهنگ تشکیلاتی می‌تواند انگیزه، رضایت شغلی و بهره‌وری ‌تشکیلات  را تحت تاثیر قرار دهد.روحیه کار جمعی را در تشکیلات افزایش می دهد

⬅️- بر تصمیم‌گیری

: ارزش‌ها و باورهای مشترک در تشکل می‌تواند به تسهیل فرآیندهای تصمیم‌گیری کمک کند.

-⬅️  رفتار ارتباطات درون‌ تشکیلاتی

هنجارها و رسوم تشکیلات  می‌تواند تعاملات و ارتباطات موثر و هماهنگ را تشکیلات را  تقویت کند.

⬅️-  نوآوری و خلاقیت تشکیلات:

فرهنگی که نوآوری و خلاقیت را تشویق کند، می‌تواند به پیشرفت و توسعه تشکل کمک می  کند.
موفقیت های تشکل موجب قدرت هم افزایی در تشکل افزایش می دهد
یعنی پیشنهاداتی که موجب گسترش تشکیلات شود تشویق شود


⬅️در نهایت، فرهنگ تشکیلاتی نقشی حیاتی در ایجاد هویت تشکل‌ و، ایجاد تعهد در اعضا و دستیابی به اهداف تشکل ایفا می‌کند.
تشکل صنفی و مدنی تلاش کنند
با توجه به موارد بالا فرهنگ
تشکیلاتی را در تشکل خود آموزش دهند.
تا تاثیر گذاری آنها در جامعه بیشتر شود

هفته نامه قلم معلم
پنجشنبه
۱۸    مرداد   ۱۴۰۳


https://t.me/ghalamemoalem

۱۴۰۳ مرداد ۱۶, سه‌شنبه

اعتصاب سراسری سه شنبه ها

روزی مانند مردم بنگلادش خواهد رسید که مردم جان به لب می‌شوند و دیگر سرکوب اثر ندارد. آن وقت است که مردم شعار "یا مرگ یا آزادی" می‌دهند و ما آزادی را به دست می‌آوریم. کارگران و کارمندان را تشویق کنیم که روزهای سه‌شنبه اعتصاب کنند.

#آزادی_زندانیان
#اعتصاب_سراسری_سه‌شنبه‌ها

سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان

*
سه شنبه های اعتراضی
بازنشستگان
✍️✍️✍️✍️✍️✍️
در روزهای یکشنبه هر هفته بازنشسته های
تامین اجتماعی
و روزهای سه شنبه هر هفته بازنشستگان کشوری نسبت به تبعیض و نابرابری
اعتراض دارند

در تهران تجمع اعتراضی فرهنگیان بازنشسته ی ۱۴۰۲ در برابر وزارت آموزش و پرورش، در اعتراض به اجرا نشدن کامل رتبه بندی و همسان سازی و پایمال شدن حقوق خود
تجمع روبروی وزارت آموزش و پروش تجمع کردند.
شعار دادند

«وزیر خیانت میکنه، بودجه حمایت میکنه!»
"صحرایی دروغگو! حاصل وعده هات کو؟!"
"زحمتکشان دیروز، حق طلبان امروز "
«رضامراد صحرایی»، وزیر آموزش و پرورش، هدف شعارهای معترضان بود.

تهران
سه شنبه
16 مردادماه 1403

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem





*

۱۴۰۳ مرداد ۱۵, دوشنبه

بیانیه ۳۹ اعضای سابق شورایدهماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران تاراج بازنشستگان

👈بیانیه شماره ۳۹ اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

از خون جوانان وطن لاله دمیده
از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده

👈موضوع:
« اعلام انزجار از اولین اقدام پزشکیان در مقام رئیس جمهور و تاراج ثروت ملت ایران

هموطنان عزیز و همکاران گرامی

👈درود بر شما

سالهاست که اقشار مختلف جامعه اعم از معلمان، کارگران، دانشجویان، زنان، کادر پزشکی و درمان و بازنشستگان کشوری و لشگری به طور قانونی خواهان احقاق حقوق خود هستند اما حکومت به بهانه  ی ایجاد تورمی که خود با بیسوادی و فساد سیستماتیک عامل آن است حقوق ملت را پایمال می کند.

👈مردم ایران با عدم شرکت در سیرک انتخابات ۸ و ۱۵ تیر۱۴۰۳« دومین رفراندوم نه به جمهوری اسلامی »
را اجرا کردند و ۸۷/. واجدین شرایط که عاقل و بالغ بودند
« عدم مشروعیت حکومت » را به دنیا اعلام نمودند.

مسعود پزشکیان نامزد منتخب حکومت در سیرک انتخاباتی که میزان مشارکت در آن ۱۳/. بود با ارقامی مهندسی شده به عنوان برنده انتخابات معرفی شد.

👈پزشکیان دستور تخصیص «۴۰۰ میلیارد تومان برای هزینه های درمانی مراسم حکومتی راهپیمایی اربعین» را صادر کرد.»  او همچنین « اجازه برداشت ۲۵۰ میلیارد تومان از صندوق بازنشستگی» را داد. زنان و مردان بازنشسته و پیشکسوت  که مدت هاست در خیابان های کشور به کمبود حقوق بازنشستگی خود اعتراض دارند اکنون شاهد سرقت صندوق خود هستند.!

👈مسعود پزشکیان اولین کار خود را با غارت ثروت مردم ایران آغاز کرد.! کاری که در دولت های پیشین هم اجرا می شد.!

👈ما اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران از اقشار مختلف جامعه و بخصوص از همکاران محترم دعوت می کنیم تا به عنوان اعتراض به این دزدی آشکار در تجمعات اعتراضی بازنشستگان در سراسر کشور شرکت نمایند.
👈وعده ی دیدار ما:
روز یکشنبه:  با بازنشستگان تامین اجتماعی
روز سه شنبه : با بازنشستگان کشوری
ساعت ۱۰ تا ۱۲

۱۵ مرداد ۱۴۰۳
اعضای سابق شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

اعتراضات مستمر در بنگلادش نتیجه داد

👈اعتراضات مستمر در بنگلادش نتیجه داد
✍️✍️✍️✍️

اعتراضات مستمر دانشجویان بنگلادش منجر به فرار نخست وزیر این کشور به هند شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که شیخ حسینه واجد، سیاستمدار ۷۶ ساله بنگلادش، روز دوشنبه همزمان با هجوم هزاران معترض به اقامتگاهش در داکا، پایتخت بنگلادش، با هلی‌کوپتر به هند گریخت. شیخ حسینه واجد دموکراسی بنگلادش را به دیکتاتوری تبدیل کرده بود.

در جریان درگیری‌ها بین معترضان و نیروهای پلیس بنگلادش، دست‌کم ۱۳۹ نفر کشته شدند. این موفقیت دانشجویان بنگلادش درس‌هایی برای ما دارد:

👈1. با وجود کشته شدن ۳۹۱ نفر از دانشجویان معترض، آنها به خانه‌های خود بازنگشتند و از سرکوب حکومت نترسیدند. آنها در خیابان ماندند، ارتش بی‌طرفی اعلام کرد و نخست وزیر بنگلادش مجبور به فرار به هند شد و دولت موقت توسط ارتش تشکیل شد.

👈2. جنبش دانشجویان بنگلادش تحقیقاتی که توسط اریکا چنووت، استاد علوم سیاسی در دانشگاه هاروارد انجام شده را تایید می‌کند. این تحقیق نشان می‌دهد که با سه و نیم درصد معترض
"کف خیابان"، احتمال تغییر حکومت بسیار زیاد است. این تحقیق در ۳۲۳ جنبش مسالمت‌آمیز انجام شده است.
👈جمع‌بندی:
جنبش بنگلادش نشان داده است که برای تغییر، اعتراضات مستمر و حضور حدود سه و نیم درصد از معترضان در خیابان‌ها لازم است. تصور کنید که
یک میلیون نفر در خیابان‌ها حتی بدون رهبری می‌توانند
هر مکان دولتی را تصرف کنند و نیروهای مسلح اسلحه‌های خود را زمین بگذارند.
در اعتراضات مستمر، رهبران میدانی خود را نشان می‌دهند.
👈برای تغییر، آدم‌های شجاع و فداکار لازم داریم.
👈یکی از دلایل شکست جنبش‌های گذشته این بوده است که "استمرار و پیگیری" نداشته‌اند.
آزادی به آسانی به دست نمی‌آید.

[لینک واتساپ](https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw)
[لینک تلگرام](https://t.me/ghalamemoalem)
https://www.instagram.com/p/C-S7mftqy-o/?igsh=MWtyNWh6MGVqbGFleg==

فرهنگ‌تغییر نکند جامعه تغییر نمی کند

https://x.com/khaksari902/status/1820442463011524769?t=HGGh4gOP4nu1MhdRbEFB4Q&s=08


اگر بخواهیم بازگشت استبداد نداشته باشیم، تفکر خلاق  در جامعه رشدکند چاپلوسی،تملق واغراق را متوقف کنیم چاپلوسی بستری برای دیکتاتوری است که جامعه ما از آن رنج میبرد
رویه نقد مشفقانه وعالمانه همراه با پیشنهاد سازنده را در دستور کار قرار دهیم فرهنگ‌ تغییر نکند جامعه تغییر نمیکند

ترقی و پیشرفت جامعه از مسیر آموزش و پرورش

۱۱۸- ترقی و پیشرفت جامعه از مسیر آموزش و پرورش

۲ مرداد ۶۹ «مرتضی نی داوود» از نوازندگان برجسته ایرانی در سن ۹۰ سالگی در امریکا درگذشت. او که یهودی مذهب بود، برای خوانندگان معروفی چون « قمرالملوک وزیری »، « ملوک ضرابی»، « روح انگیز»، « ادیب خوانساری »، « جواد بدیع زاده» و « غلامحسین بنان» تصنیف ساخته یا با آوازشان تار نواخته است.
     او در سال ۱۳۴۸ اقدام به اجرا و ضبط حدود ۳۰۰ گوشه از ردیف موسیقی ایرانی نمود که توسط انتشارات ماهور چاپ و منتشر شده است. موسیقی اصلی سریال « هزار دستان» به کارگردانی « علی حاتمی » حاصل پیش درآمد اصفهان به شیوه ی نو است که برای ارکستر بزرگ تنظیم کرد.

     « نی داوود» تا سال ۱۳۵۹ در خیابان فردوسی تهران مغازه الکتریکی داشت ولی به دلیل فشارها و محدودیت هایی که بر او اعمال شد، مجبور به مهاجرت به امریکا شد.!!

۱۱ مرداد ۶۹ جنگ عراق با کویت آغاز شد و از ساعت ۲ نیمه شب تا ۸ صبح کویت را اشغال کرد.! . در مورد ریشه ی این حمله نظرات متفاوتی بیان می شد. مثلاً ادعاها و اختلافات ارضی و مرزی تاریخی عراق نسبت به کویت. ناکامی های سیاسی- نظامی و راهبردی عراق در جنگ ۸ ساله با ایران و اوضاع وخیم اقتصادی و بدهی های سنگین ناشی از جنگ با ایران و برهم خوردن موازنه نظامی - امنیتی در منطقه خلیج فارس پس از پایان جنگ عراق و ایران و داعیه سروری صدام بر جهان عرب.!

    ماه محرم از دوسه روز آخر خرداد شروع شده بود. پس از تعطیلی روزهای جمعه،  تاسوعا و عاشورا وقتی روزنامه کیهان در ۱۳ مرداد ۶۹ منتشر شد، در صفحه «اخبار کشور» با تیتر درشت نوشته بود:« شورای عالی امنیت ملی تجاوز عراق علیه کویت را مورد بررسی قرار داد.»
در همان صفحه نیز تیتر دیگری از قول امام جمعه موقت تهران نوشته بود:« عراق باید بدون قید و شرط خاک کویت را ترک کند.»

در همین ایام خامنه ای موارد زیر را تاسیس نمود.
   ۱- نیروی قدس سپاه پاسداران به دستور خامنه ای تاسیس شد. وظیفه ی این نیرو  عملیات برون مرزی است.
۲- «موسسه دائره المعارف فقه اسلامی بر مذهب  اهل بیت » در سال ۶۹ به دستور خامنه ای و زیر نظر محمود هاشمی شاهرودی تاسیس شد.
۳- « مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» در سال ۶۹ با هدف بهبود روابط اسلامی تشکیل شد و دبیرکل آن توسط خامنه ای منصوب گردید.
    نکته ی مهم، هزینه ی این موسسات است که تماما از ثروت کشور و بودجه سالانه ی آن تامین می شود. مثلا هزینه مجمع اخیر از محل بودجه سالانه ملت ایران، ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال بوده است.!!
با بودجه ای که صرف هزینه های سالانه این نهادها می شود، می شد بهترین مدارس مجهز و منطبق با استانداردهای آموزشی را در سراسر کشور ساخت. در دانشگاه های مجهز تربیت معلم  معلمانی شایسته تربیت کرد و با حقوق و مزایایی در خور، آنان را استخدام رسمی نمود و رفاه و امنیت شغلی شان را تامین کرد. کتاب، لوازم التحریر، غذا و سرویس رفت و برگشت به مدرسه را برای دانش آموزان کشور تهیه کرد. اصل ۳۰ قانون اساسی را برای فرزندان ایران عملی کرد و مطابق اصل ۲ قانون اساسی « جمهوری اسلامی نظامی است بر پایه ... که راه تامین  اهدافی چون نفی هرگونه ستمگری و سلطه گری و سلطه پذیری را با ایجاد قسط و عدل و استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و همبستگی ملی تامین می کند.»

برای ایجاد «قسط و عدل» در جامعه، بند۹ اصل سوم قانون اساسی وظیفه ی « رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنوی» را به عهده ی حکومت گذاشته است.

    اصل سوم قانون اساسی در بند۳ دولت را موظف می کند تا امکانات خود را برای « آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و تعمیم آموزش عالی» به کار گیرد.   

محمد رضا سرکار ارانی محقق حوزه آموزش و پرورش در کتاب « اصلاحات آموزشی و مدرن سازی» می نویسد:« در ژاپن امروز هیچ شغل و حرفه ای به اندازه حرفه معلمی از موقعیت والایی برخوردار نیست. معلمان ابتدایی از مهندسان راه و ساختمان و مکانیک و کارمندان عالی رتبه شرکت های بزرگ جایگاه اجتماعی فراتری دارند.»

امروزه ثابت شده است که ترقی و پیشرفت کشورها از طریق آموزش و پرورش ممکن است. آموزش و پرورشی که از نگاه سیاسی و امنیتی حاکمیت به دور باشد و حاصل این آموزش و پرورش تربیت انسان های با « مسئولیت» و «پاسخگو» باشد.

انسان با « مسئولیت» در هر جایگاهی که قرار گیرد به وظیفه ی خود  در قبال مردم و کشورش صادقانه عمل می کند و پاسخگوی عملکرد خود است. چنین انسانی به قانون اساسی کشورش احترام می گذارد و اصول آن را اجرا می کند.
https://t.me/Khaterate_khanom_moalem

۱۴۰۳ مرداد ۱۴, یکشنبه

تداوم در کار مبارزه

https://x.com/khaksari902/status/1820348283971125623?t=zE5fCafCX4larLiKvMCfRA&s=08



تجربه ۲۲ ساله من در کار صنفی می‌گوید:تصمیمات جمعی برای گروه ارزشمند است.تصمیمات فردی باعث انشعاب و تفرقه در گروه می‌شود.یکی از مهم‌ترین دلایلی که گروه‌ها دچار انشعاب می‌شوند، تصمیمات فردی است. مورد بعدی، مبارزه‌ای شبیه به یک دو ماراتن است؛ نباید خسته شد. پیگیری و استمرار مهم است

اعتصاب سراسری کشوری سه شنبه ها

👈اعتصاب سراسری کشوری (سه شنبه ها)

👈1. کمترین آسیب جسمی: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.
👈2. ضربه به اقتصاد حکومت: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.
👈3. تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.
👈4. رفع موانع اعتصاب: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.
👈5. برنامه‌های مختلف اعتصاب:
- اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.
- تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.
- اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.
👈6. تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه.
👈7. استمرار اعتصاب: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.
👈8. هدف اصلی: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq👈1. کمترین آسیب جسمی: اعتصاب به عنوان یک روش مبارزه مدنی کمترین آسیب جسمی را به دنبال دارد و خطرات کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد.

2. ضربه به اقتصاد حکومت: اعتصاب می‌تواند اقتصاد حکومت را تحت فشار قرار دهد.

3. تلاش برای تأسیس صندوق اعتصاب: تشویق به تلاش برای ایجاد صندوق اعتصاب به صورت علنی.

4. رفع موانع اعتصاب: تشویق به حمایت از اعتصاب در خانه، محل کار، و اماکن عمومی.

5. برنامه‌های مختلف اعتصاب:

   - اعتصاب کسبه و اقشار مختلف.

   - تجمع بازنشستگان کشوری در روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ روبروی بازنشستگی مرکز استان‌ها.

   - اعتصاب غذای زندانیان در روز سه‌شنبه.

6. تعهد به عدم حضور در محل کار در روز سه‌شنبه.

7. استمرار اعتصاب: تأکید بر اهمیت استمرار اعتصاب برای دستیابی به نتایج مؤثر.

8. هدف اصلی: مخالفت با گرانی و بیان اعتراضات اقتصادی.

این متن بر اهمیت اتحاد و استمرار اعتصابات برای دستیابی به نتایج ملموس در مبارزه با مشکلات اقتصادی تأکید دارد.

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

https://www.instagram.com/p/C9IxhmVKJVh/?igsh=YzdtdDB1eWR4dzZq
https://www.instagram.com/p/C-Q45q7KSZR/?igsh=cGhhNXZ0NGNxejZ4

یکصد و هیحدمین سالروز انقلاب مشروطیت

👈🏽یکصد و هیجدهمین سالروز انقلاب مشروطیت
🖍🖍🖍🖍🖍🖍

👈🏽برای هزاران سال، شیوه مسلط حکمرانی سیاسی در ایران استبداد بوده است. استبداد به معنی خودسری است و در مقابل حکومت قانون قرار دارد.

👈🏽شاهان و سلاطین به راحتی جان و مال انسان‌ها را می‌گرفتند و از هرکس که می‌خواستند سلب مالکیت می‌کردند.

👈🏽انقلاب مشروطه سرآغاز بیداری ایرانیان و تلاش آن‌ها برای دستیابی به آزادی و گام نهادن در راه پیشرفت و ترقی و همگامی با جهان مدرن می‌باشد.

👈🏽انقلاب مشروطه از ائتلاف گروه‌های مختلف سیاسی، مذهبی و صنفی شکل گرفته بود.

👈🏽حضور عناصر قدیم در گفتمان قدرت، ساخت قدرت در نظام مشروطیت را دوگانه ساخت. نمود و پیامد این امر را می‌توان در مفاهیم پایه‌ای مشروطیت، یعنی نهاد سلطنت، قانون، مجلس شورا، برابری در برابر قانون و آزادی مشاهده کرد.

👈🏽متاسفانه قانون اساسی مشروطه که قدرت شاه را محدود کرده بود و مقرر می‌داشت که شاه سلطنت کند، نه حکومت، عملاً اجرا نشد و منجر به آن شد که حاکمیت به دست آخوندها بیفتد.
یکشنبه
  ۱۴    مرداد      ۱۴۰۳
کانال ارتباطی «هفته نامه قلم معلم»‌ در شبکه اجتماعی تلگرام، به مدیریت و صاحب امتیازی محمّد خاکساری

+989121090293

@MKhaksari902

https://khaksari.org/teachers_pen/

چرا به مطالبات فرهنگیان توجه نمی شود ؟

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس فرهنگیان ایران

موضوعات :
۱-چرا به مطالبات فرهنگیان توجه نمی شود ؟
۲- چرا اولویت حاکمیت آموزش و پرورش
نیست ؟
۳- نگاه حاکمیت به آموزش و پرورش چیست؟
یکشنبه
   ۱۴   مرداد  ۱۴۰۳
  
https://t.me/khaksari1sokhanrani

۱۴۰۳ مرداد ۱۳, شنبه

نامه زندانیان وکیل آباد مشهد

🔺نامه‌ی زندانیان و گروگان‌های سابق فرانسوی در زندان وکیل‌آباد مشهد به سازمان‌های جهانی:

عالیجنابان؛
جان شش نفر زندانی عقیدتی در زندان وکیل‌آباد مشهد بند ۶/۱ که هشت ساله زندانی هستند، در خطر اعدام است؛
فرهاد شاکری
تاج‌محمد خرمالی
عیسی عیدمحمدی
عبدالرحمان گرگیج
حکیم عظیم گرگیج
مالک‌علی فدایی‌نسب

همچنین ۴ زندانی سیاسی در این بند سالهاست زندانی رژیم ایران هستند:
هاشم خواستار
جواد لعل‌محمدی
عباس واحدیان شاهرودی
محمدحسین سپهری

جامعه جهانی باید کاری بکند و حکومت جنایتکار ایران را تحت فشار قرار دهد تا اینها را آزاد کند و اعدام‌ها جمع شود، حقوق بشر چه می‌کند؟ عفو بین‌الملل کجاست؟
برای مردم و زندانیان سیاسی و عقیدتی ایران فوری کار انجام دهید.

بنجامین بری‌یر
برنارد فیلان

#مهسا_امینی
#زن_زندگی_آزادی
#توماج_صالحی
#آرمیتا_گراوند
https://t.me/ghalamemoalem

۱۴۰۳ مرداد ۱۱, پنجشنبه

کلاب هاوس فرهنگیان

فایل صوتی محمد خاکساری در کلاب هاوس فرهنگیان ایران

موضوعات :
۱-  دعوت همکاران به اتاق کلاب هاوس فرهنگیان ایران
۲- قرار است در کلاب فرهنگیان  ایران مطالبات فرهنگیان جمع بندی می کنند.
به اطلاع مسئولان می رسد
۳- بدون همکاری جمعی به خواسته ها
نمی رسیم
   پنجشنبه 
    ۱۱     مرداد     ۱۴۰۳
https://t.me/khaksari1sokhanrani

حاکمیت ، جامعه را از هنرمندان میتقل محروم می کرد

۱۱۷ - حاکمیت، جامعه را از هنرمندان مستقل محروم می کرد

امتحانات من در دانشگاه با موفقیت پایان یافت. در این ترم افتخار دانشجویی نزد استادانی چون جناب جلال الدین کزازی و دکتر سجادی و جناب ماحوزی را داشتم.
از خصوصیت بارز استاد کزازی، فارسی حرف زدن او بود.! او به جای کلمات رایج عربی در زبان فارسی، از واژ های فارسی بهره می برد.


۱۵ تیر ۶۹ مجید محسنی کارگردان، نویسنده و بازیگر در سن ۶۷ سالگی درگذشت. او کار هنرپیشگی را از سال ۱۳۱۵ شروع کرد و در سال ۱۳۲۶ با بازی در یک فیلم تبلیغاتی وارد دنیای سینما شد و در سال ۱۳۳۰ به طور حرفه ای کار سینما را با فیلم خواب های طلایی شروع کرد. او از بهترین هنرمندان رادیو بود. وی با همکاری جمعی از هنرمندان استودیو دوبلاژ مهرگان فیلم را تاسیس کرد که تا سال ۶۰ فعال بود. نمایش « خداحافظ » در سال ۶۸ آخرین کار او بود.

طبق قولی که در مورد جایزه موفقیت در امتحانات، به پسر بزرگم داده بودم او و پسر کوچکم را به پارک می بردم. یک روز که از پارک خیام برمی گشتیم در میدان امام حسین بچه ها با دیدن تابلوی بزرگ سینما که فیلم « پاتال و آرزوهای کوچک» را نمایش  می داد، با کنجکاوی به تماشای عکس هایی ازصحنه های فیلم پرداختند و بعد گفتند:« می شود این فیلم را ببینیم؟»

من نتوانستم به نگاه ملتمسانه ی آنها پاسخ منفی بدهم ولی گفتم:«اول به خانه برویم و دوچرخه ها را در خانه بگذاریم و برای سانس بعد این فیلم برگردیم.» بچه ها قبول کردند. در خانه دو لقمه از «سالاد اولویه» ناهار ظهر، برای بچه ها پیچیدم تا مجبور نشوم در سینما برایشان ساندویج بخرم. یک کاغذ یادداشت هم برای محمد روی تلویزیون قرار دادم تا اگر برگشت بداند که ما کجا هستیم .دو بطری کوچک آب هم برایشان برداشتم و روانه سینما شدیم.

فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» به کارگردانی مسعود کرامتی بود. فیلم در مورد پسری به نام وحید بود که مادرش برایش یک کره جغرافیایی خرید و موجودی به نام « پاتال» از آن بیرون آمد که آرزوهای وحید و دوستانش  را برآورده می کرد. مثلاً جای بچه ها را با پدر و مادرشان عوض کرد اما پس از مدتی بچه ها از او خواستند که دوباره مثل سابق همه چیز سر جای خودش قرار گیرد. بعد حتی وحید از « پاتال» خواست تا خود را غیب کند.

وقتی به خانه برگشتیم بچه‌ها در مورد فیلم و شخصیت های آن با هیجان برای پدرشان که پیش از ما به خانه آمده بود صحبت می کردند.!!

در طول سال تحصیلی چون روزهای پنجشنبه و جمعه به دانشگاه می رفتم، نمی توانستم برنامه «صبح جمعه با شما» را از رادیو بشنوم اما در تعطیلات تابستان از شنوندگان دائم آن بودم. منوچهر نوذری با ایفای نقش های متفاوت مثل « آقای ملون » و «آقای دست و دلباز »  در این برنامه، سبب خنده و شادی بسیار در شنوندگان می شد.

   متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب تنگ نظری هایی بر جامعه حاکم شده بود به طوری که تا ده سال به هنرمندانی چون « منوچهر نوذری» و دیگران اجازه کار ندادند اما از سال ۶۷ به بعد کم کم به کار گرفته شدند. هنرمندانی مانند منوچهر والی زاده، حسین عرفانی، کنعان کیانی، شهلا ناظریان و... با حضورشان در رادیو رونق بسیار به برنامه های «صبح جمعه با شما» دادند. این افراد دوبلورهای ماهری هم بودند و سالها صدای خوب آنان را از دهان هنرپیشه های خارجی و ایرانی در پرده سینما شنیده بودیم.

۲۴ تیرماه ۶۹ در هشتمین اجلاسیه سالیانه خبرگان رهبری چند مصوبه تصویب شد: ۱- تغییر محل اجلاسیه از قم به تهران و در حسینیه خمینی. ۲- تشخیص صلاحیت کاندیداها از سه مجتهد و استاد درس خارج در حوزه های علمیه، به فقهای شورای نگهبان واگذار شد. در نهایت، شورای نگهبان مرجعیت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شد.

          این تغییرات در نهاد های موازی، مثل همیشه از طرف رفسنجانی اعمال می شد. او  از سال ۶۸ تا مرگش ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت و از ابتدای تاسیس مجلس خبرگان رهبری در سال ۶۱ تا ۸۵ نایب رئیس اول این مجلس بود و بعد رئیس آن شد.!!

۲۶ تیر ۶۹ خبر خودکشی و در گذشت  کاظم تینا تهرانی نویسنده و منتقد را شنیدم.!! او از نویسندگان معروف مجله « خروس جنگی» در دهه ۱۳۳۰ بود و با نام ک.تینا مطالبش را امضا می کرد. داستان هایش، شعرهای منثور عارفانه ای است که منتقدان به تاثیر آنها بر شعر سهراب سپهری اشاره کرده اند. در آخرین کتاب سهراب سپهری شعری با عنوان « سمت خیال دوست» به ک. تینا تقدیم شده است.

متأسفانه آخوندهای حاکم مخالف هنر و هنرمندانی بودند که وابسته به نگاه حاکمیت نبودند. اینان چون از بیان آنچه که به میل آنان نبود می ترسیدند هنرمندان مستقل را خانه نشین و یا وادار به مهاجرت نمودند.!!

https://t.me/Khaterate_khanom_moalem