۱۳۹۷ مرداد ۲, سه‌شنبه

" خود تغییری در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران"

"خود تغییری در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران" ✏✏✏✏✏✏✏✏ تغییر به معنا های مختلف آمده است مترداف معنی های زیر است. " مترادف تغییر: استحاله، انقلاب، تبدل، تبدیل، تحول، تطور، تعویض، دگرگونی، مسخ ، عدول، برگشت، عقب گرد" هرگونه. تغییر، در تشکل های صنفی فرهنگیان نیازمند تلاش جمعی و مشارکت همه اعضای تشکل های صنفی است. تشکل ها تلاش‌ کنند. اثربخش منتهی به تغییرات پایدار شود. یکی از بزرگ‌ترین موانع در هدایت تشکل صنفی فرهنگیان ایران که با تغییر مخالفت می‌کنند این است که همکارانی هستند که وضعیت فعلی را دوست دارند و با آن احساس راحتی می‌کنند. نمونه هایی از تغییرات که تشکل های صنفی فرهنگیان در خود انجام دهند. 1-خود سازماندهی ↙↙↙↙↙ کارتوسط تیمی انجام شود، که "خودسازماندهی " می گویند؛ وظیفهٔ هیات مدیره این نیست که چک کند آیا کار به درستی انجام شده یا نه. بلکه باید اعضا ی تشکل را توانمند کند و هر گونه مانع احتمالی را از سر راه بردارد تا بتوانند به بهترین نحو کار تشکل را انجام شود. 2-شفافیت و بهبود در تشکل ↙↙↙↙↙↙ تشکل در عملکرد خود به اعضای خود "صادق وشفاف" باشد.ارتباطات پشت پرده با قدرت سیاسی نداشته باشد . اجتناب از زدن برچسب به منتقدان ومخالفان کند.و اجتباب از تهدید مخالفان خود داشته باشد.و انها را سرزنش و تحقیر نکند. تشکل صنفی بجای دروغ گفتن صادق باشد ، در مقابل بجای اینکه حرفهای خود را در مورد تشکل صنفی نصفه و نیمه بگوید آنها را کامل بیان کند. ارتباط‌ها در تشکل صنفی به جای اینکه شبیه به دستورهای یک‌طرفه از بالا به پایین باشند، بیشتر شبیه به ارتباطات افقی باشد. 3-نظم درونی در تشکل ↙↙↙↙↙↙↙ نظم درونی در تشکل صنفی یکی از ابزارهای مهم در استفاده بهینه از زمان و یک ستون کلیدی در مهارت مدیریت زمان در تشکل صنفی است، احتمالا برخی ً اعضا را چندان خوشحال نخواهد کرد. نظم دروني تشکل صنفی ابتدا پايه ها،سپس بدنه و در ادامه نوك پيكان تشکل ساخته ميشود.اگر نظم درونی تشکل را اراده در هدف‌گذاری و پیگیری عملی اهداف و تصمیم‌ها ی تشکل نزدیک بدانیم مباحثی مانند دقیق بودن ،سر وقت به جلسات تشکل حاضر شدند مثال بیاوریم.یک ویژگی قابل بهبود در تشکل صنفی است. اینجانب در جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان و کانون صنفی معلمان گاها شاهد "بی نظمی " در اداره جلسات بوده ام . که وقت زیادی از جلسات را به خود می گرفت. 4- انتقاد از خود در تشکل صنفی فرهنگیان ↙↙↙↙↙↙↙ انتقاد پذیری، مهمترین ابزار پیشرفت جامعه است. نقد یک روش بررسی آگاهانه و مدبرانه است که حاصل آن سازندگی ، تعامل و پیشرفت بیشتر در تشکل صنفی می شود. یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی کشور های توسعه نیافته ، کمبود فرهنگ نقدهای سازنده و فرهنگ انتقاد پذیری است باید تشکل صنفی خود را به سویی پیش ببریم که همیشه آماده انتقاد پذیری از اعضا و دیگران باشند تشکل صنفی از انتقاد نترسد و به پیشواز آن برود آنچه از دید تشکل ممکن است درست باشد ممکن است از باور اعضا و دیگران نادرست باشد. موردی را که اینجانب در شورای هماهنگی تشکل های صنفی و کانون صنفی معلمان مشاهده کردم. کمبود "فرهنگ نقد پذیری"بود. که موجب شد .اسیب های فراوانی به بدنه تشکل های صنفی وارد کند. که اینجانب به جهت انتقاد سارنده مورد هجوم برخی همکاران نا آگاه شدم . اینجانب بازرس شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و کانون صنفی معلمان از 85 تا سال 95 بودم. وطیفه ذاتی اینجانب نظارت بر عملکرد تشکل ها بر اساس اساسنامه و مصوبات بود. متاسفانه هرگاه به ریاست شورای مرکزی و دبیر کل کانون صنفی معلمان تذکر اساسنامه ای می دادم مرا متهم "تفرقه افکنی "می کردند. بیش 10 نامه مستند به اساسنامه برای ریاست این دو تشکل نوشتم یک مرتبه مطابق اساسنامه پاسخ مرا ندادند. همین جلسه غیر رسمی 11 شهریور 96 شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان مطابق مفاد اساسنامه اعلام کردم. که" جلسه مجمع عمومی و مجمع فوق العاده" شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در یک جلسه غیر قانونی است. از دو وکیل هم استعلام کردم .صحت سخن مرا تایید کردند.هنوز اصرار بر تخلف خود دارند.در این پیام برخی تغییرات درونی تشکل های صنفی فرهنگیان را خدمت همکاران عرض کردم. موارد دیگر را همکاران دیگر بنویسند. به امید تغییر محمد خاکساری بازرس سابق شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران کانون صنفی معلمان دوم مرداد 97 ای دی تلگرام @khaksari 902

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر