۱۳۹۷ مرداد ۴, پنجشنبه
"هماهنگی بین هیات مدیره تشکل صنفی و اعضای تشکل صنفی"
“هماهنگی بین هیات مدیره
تشکل صنفی و اعضای تشکل
صنفی "
✏✏✏✏✏✏✏✏
هیات مدیره تشکل صنفی رکن اصلی اجرای خطمشی در تشکل صنفی است . بدون هماهنگی بین هیات مدیره و اعضای تشکل صنفی ،
اجرای بسیاری از خط مشی های تشکل صنفی میسر نیست . تشکل صنفی با چالشهای جدی مواجه خواهد شد.
هیات مدیره تشکل صنفی "آگاهیها و خواستههایش و تجربیاتی که در طول ماهها یا سالهای فعالیت صنفی کسب کرده است ، از لحاظ فکری و عملی مانند " راهنما و مرشد" برای اعضای تشکل صنفی ، شرح دهد.
روش فعالیت هیات هیات مدیره تشکل صنفی شرایط ، فکری و اخلاقی خاصی را میطلبد تا بتواند
راهنمای اعضای تشکل خود باشد.
ارتباطات مهمترین جنبهای هست . که هماهنگی بین هیات مدیره و اعضا ایجاد می کند . بدون ارتباطات مداوم، تشکل صنفی از هم میپاشه. هریک از اعضای هیات مدیره باید مسئولیتها کارهای خود را بدانند.
ارتباط با اعضا ، هیچ جایگزینی برای صحبت
"چهره به چهره" با دیگران وجود ندارد. اینجانب
تجربه ای در این مورد دارم. در یکی از جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران یکی از اعضای هیات مدیره تشکل صنفی شهرستان ها با اینجانب گفتگو می کرد.
این تشکل تازه تاسیس ، بود. می گفت :"ما مرتب بیانیه می دهیم از همکاران در خواست می کنیم .عضو تشکل صنفی شوند. ولی معلمان کمتر استقبال می کنند.
اینجانب به این همکار شهرستانی گفتم :"من مقداری از روانشناسی ارتباط معلمان ، را می دانم. معلمان با ارتباط "چهره به جهره"به
اصطلاح غربی ها "فیس تو فیس"اعتماد می کنند."
گفتم :"هیات مدیره تفسیم کار کنند. به مدارس بروند و از نزدیک با همکاران گفتگو کنند ."این مسئله گذشت
در جلسه بعدی شورای هماهنگی تشکل های صنفی
فرهنگیان ایران این همکار مورد نظر را دیدم . از او وضعیت تشکل خودشان را پرسیدم . گفت :اقای خاکساری
این ارتباط "چهره به چهره"بسیار تاثیر گذار بود. مرتب همکاران می آیند. عضو
کانون فرهنگیان می شوند.
بعدا شنیدم که در تجمعی که شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران روبرو ادارات آموزش و پرورش اعلام کرده بود.
همین تشکل صنفی شهرستانی که صحبت ان را کردیم بیش
700 نفر از همکاران در تجمع
کانون شرکت کرده بودند.
دادن بیانیه برای تشکل صنفی کافی نیست. باید تشکل صنفی ارتباط "چهره به چهره"با
اعضای تشکل داشته باشند.
به خصوص فرهنگیان دیر
اعتماد به تشکل صنفی
می کنند.ارتباطات، اعتماد را
به دنبال خواهد داشت.
"اعتماد "سرمایه اجتماعی
تشکل صنفی است
برای ایجاد اعتماد در تشکل صنفی ، اولین قدم این است که همکاران با تجربه و با اعتماد در راس هیات مدیره قرار گیرند. تا هدایت تشکل صنفی را به عهده بگیرند.همچنین تشکل صنفی بصورت ماهیانه یا سه ماهه جلساتی رو همراه با تمامی اعضای تشکل صنفی ترتیب بدهد. تا اعضا در مورد عمکلرد تشکل صنفی و نکات کلیدی دیگر از هیات مدیره تشکل صنفی نکاتی رو بشنوند. و سئوال کنند .این کار باعث تعامل و هماهنگی بین هیات مدیره و اعضای تشکل صنفی می شود.
همچنین تعامل با اعضای تشکل صنفی یک حس همبستگی رو در تشکل صنفی ایجاد میکند
"به امید تغییر "👉
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
چهارم مرداد 97
ای دی تلگرام
@khaksari902
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر