۱۳۹۷ مرداد ۶, شنبه
" اقلیت فعال صنفی بر تر از اکثریت خاموش فرهنگیان"
“اقلیت فعال بر تر از اکثریت خاموش در تشکل های صنفی فرهنگیان "
✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏ ✏
اقلیت فعال صنفی اگر عزم و اراده"، داشته باشد .قادر است همه اکثریت خاموش معلمان را به سمت " عدالتجویی و ضد تبعیض " متحد کند.
"تغییر و تحول" در جامعه معلمان بهوجود خواهد آورد
"اقلیت فعال صنفی "
با هدف مدیریت صنفی معلمان از طریق نهادهای مدنی می تواند اقشار محروم و ستمدیده معلم را وارد عرصه مبارزه صنفی کند.
"اقلیت آگاه صنفی "اگر آگاهی صنفی مشارکت صنفی وحضور هوشمندانه در صحنه های اجتماعی داشته باشد. و تلاش برای بهبود اوضاع نابسامان اقتصادی معلمان ، کند .می تواند
تاثیر خود را بر "اکثریت خاموش معلمان "بگذارد.و آنها
برای مبارزه صنفی آماده کند.
و در این مورد "نقش آفرینی"
کند. البته این "اقلیت صنفی "دربردارنده ی مجموعه ای از همکاران متعهد، کاردان، پرانگیزه، ایثارگر و مسئولیت پذیری داشته باشند. که آماده خدمت گذاری و مشارکت در امور صنفی معلمان ،باشند.
"مشورت، رشادت و شجاعت، و کیاست، و مقاومت، صنفی یگانگی و وحدت، " اقلیت صنفی داشته باشد.
همچنین ، این گروه بالا بردن سطح آگاهی های عمومی خود در همه ی زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسایل دیگر». انجام دهند.
در ضمن ، گسترش
هسته های تیمی در تشکل صنفی ، با مدیریت صحیح و برنامه ریزی و سازماندهی اصولی در تشکل خود ،انجام دهند .
"اقلیت فعال صنفی "به این باور برسد .که، برای رسیدن به خواسته های صنفی" حقیقت و صداقت" داشته و ایجاد تشکل صنفی مستقل به دور از جناح های سیاسی قدرت حاکم ،داشته باشند.
حضور پر شور "اقلیت فعال صنفی "اکثریت خاموش را به دنبال خود خواهد داشت . واین حرکت، پشتوانه حرکت عظیم اکثریت خاموش صنفی در صحنه های مبارزات صنفی خواهد بود.
"مشروعیت و مقبولیت"
تشکل صنفی این است.
که اکثریت خاموش را به
صحنه مطالبات صنفی بکشاند.
"اقلیت فعال صنفی"برای مشارکت عمومی فرهنگیان و حضور حداکثری در تمامی صحنه های صنفی تلاش کنند.
در جنبش های اجتماعی مشاهده شده است . که "اقلیت فعال اجتماعی "تغییرات سیاسی و اجتماعی
بوجود آورده اند. قابلیتهای فراوانی از خود نشان
داده اند. گرچه این روند، فعالیت با کم و کاستیهایی
روبرو بوده اند.
"اقلیت آگاه» ، در فکر و عمل از آزادی بیشتری برخوردار است .اقلیت آگاه بهتر از اکثریت نا آگاه است .
البته هدف نهایی" فعال صنفی اقلیت "این است .
که اکثریت خاموش معلم آگاه کند .و انها را به صحنه
"تحول خواهی"صنفی به ببرد. در این پیام هدف ما این نیست .که اقلیت را
بر اکثریت ترجیح دهیم .
برای موتور محرکه مبارزه اولیه صنفی ابتدای کار یک
"اقلیت اگاه و مجرب "صنفی لازم است. که موتور را به حرکت در اورد .وقتی
موتور محرکه اولیه حرکت
را انجام داد. پس ازآن اکثریت است . که خودش تصمیم می گیرد . که چکار کند ؟
در این مسیر هدف صنفی نباید به "ملامت ملامتگران"برخی همکاران
توجه کرد. این ملامتگران
حکم ترمز را برای حرکت صنفی معلمان دارند.
"به امید تغییر "👉
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
ششم مرداد 97
@khaksari902
اشتراک در:
نظرات پیام (Atom)
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر