۱۳۹۷ مرداد ۲۶, جمعه

"امضای طلایی برای اعزام معلمان به خارج کشور"

موضوع :"امضای طلایی برای اعزام معلمان به خارج کشور" ✏✏✏✏✏✏✏✏ عضو کمسیون آموزش و تحقیقات نسبت به گزینش معلمان اعزامی به خارج کشور انتقاد کرده است . گفته آنها با کارت طلایی اعزام به خارج می شوند. یکی از رانت هایی که اموزش وپرورش به نزدیکان خود می دهند . اعزام معلمان مورد نظر خود به خارج است. البته این رانت صد در صد نیست تا انجاییکه اطلاع دارم. اکثریت اعزام معلمان با کارت طلایی مسئولان است به خارج می روند. که سفارش آنها را می کنند. بیشتر در مرحله مصاحبه شفاهی کارت طلایی استفاده می شود. در این موارد خاطرات زیادی در زمان اشتغال در آموزش و پرورش دارم. یادم هست یکی از دوستان نزدیک خانوادگی که در حوزه ستادی کار می کرد. در روز امتحان اعزام به خارج معلمان خوابش برده بود . نتوانست به سر جلسه برسد. گفت :"من اگر فقط امتحان می دادم . اعزام به خارج می شدم . چون مسیولان مربوطه آزمون گفته بودند. فقط سر امتحان حاضر شوی اعزام به خارج خواهی شد. هر وقت اصلاح طلبان سر کار باشند . از نزدیکان به جناح خود به خارج می فرستند. وقتی اصول گرایان سر کار هستند.ار نزدیکان خود می فرستند. اعزام به خارج معلمان رانت نزدیکان مسیولان و سفارشی ها است.ان 20 در صدی هم که خارج رانت هستند. به کشور های پاکستان و کشور هند و اسیای میانه که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند. اعزام می شوند. کشور های حوزه خلیج فارس و کشور های اروپایی رانت مسئولان است. اگر حراست و بازرسی ادعا کند.ما نظارت می کنیم . نظارت شکلی است. حالا مسئولان اموزش و پرورش ادعا می کنند .سند ارائه کنید. وقتی یکی کمسیون تحقیقات مجلس می گوید "کارت طلایی "برای قبولی اعزام به خارج معلمان لازم است.یعنی عضو کمسیون تحقیقات بدون سند سخنی نمی گوید.یکی دیگر معلمانی که سال اول اعزام به خارج شده بود. چون معلمان به مدت دو سال اعزام می شوند. برای سال دوم ،حراست وزرات خانه به ایشان گفته بود.معلمانی که اعزام به خارج می شوند سفیران جمهوری اسلامی هستند . لذا معلمان اعزامی به خارج باید گزارش از وضعیت مخالفان جمهوری اسلامی بدهند. این همکار گفته بود. من جاسوس نیستم . من معلم هستم. این همکار برای سال دوم به خارج اعزام نکردند..متاسفانه نظارت معلمی روی اعزام معلمان به خارج کشور نیست. مورد دیگری یکی از هم کلاس های من در دوران کارشناسی ارشد بود. من دیدم با ماشین اموزش و پرورش اورا به دانشگاه می اورند. گفتم شما کجا کار می کنید که با ماشین شخصی اموزش و پرورش به دانشگاه می آیید..این همکلاسی من گفت :"من بخش اموزش بین الملل آموزش وپرورش کار می کنم . گفتم ایا شما معلم رسمی هستید گفت من من 5 سال سابقه در اموزش و پرورش ، دارم " این هم کلاسی من گفت: "مدتی هم در فلان کشور خارج کشور مشغول تدریس بودم."برای من تعجب اور بودچطور معلمی که 5 سال سابقه تدریس دارد . به خارج رفته است . پس از اینکه کارشناسی ارشد را گرفتم . 7 بهمن 80 بعداز اعتراضات معلمان 6 بهمن در میدان حر روبروی ریاست جمهوری اقای حاجی وزیر دولت خاتمی کانون صنفی معلمان به دفترش دعوت کرد. دیدم همین همکلاسی من که در دانشگاه بود.رییس دفتر حاجی وزیر اموزش وپرورش است .خیلی تعجب از این انتخاب ها شدم این مدیریت های فامیلی است که وضعیت آموزش و پرورش و حاکمیت را خراب کرده است. تا مدیریت های کلان ،میانی،و پایین کشور درست انتخاب نشوند. هیچگونه اصلاحی را در کشور شاهد نخواهیم بود. به امید تغییر 👉👉👉 محمد خاکساری مدیر مسیول و صاحب امتیاز قلم معلم و یکی از موسسین کانون صنفی معلمان 26 مرداد 97 ای دی قلم معلم @ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر