۱۴۰۱ خرداد ۲۰, جمعه

رشوه خواری معاون دادستان تهران

✍ برکناری معاون دادستان تهران از پرونده رامک خودرو به دلیل رشوه‌خواری


در پی افشای رشوه‌خواری معاون دادستان تهران در پرونده کلاهبرداری "رامک خودرو"، وی از سمت قضایی در این پرونده کنار گذاشته شد.

    مرتضی تورک به دنبال محرز شدن دریافت ۱۰ دستگاه خودروی تیوولی به عنوان رشوه از تیم کلاهبرداری رامک خودرو، از سمت قضایی خود به عنوان مسئول مستقیم این پرونده کنار گذاشته شده است.

یکی از پرونده‌هایی که در سال ۹۷ بر سر زبان‌ها افتاد، پرونده کلاهبرداری پیش‌خرید خودروهای وارداتی شرکت رامک خودرو بود.

در آن زمان، سعیدرضا همایونی‌نسب به همراه هادی مداح، علی عزیزی و جواد آدینه به جرم کلاهبرداری شبکه‌ای در پیش‌فروش ۱۳ هزار و ۲۹۵ خودرو، توسط معاونت اطلاعات اقتصادی وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند.

این در حالی بود که شرکت رامک خودرو نماینده انحصاری خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی در ایران بوده و تیوولی و محصولات کره‌ای را به کشور وارد می‌کرد.

نکته قابل توجه پرونده فوق این بود که زمانی که روند قضایی پرونده در جریان بود و مالباختگان این شرکت به احقاق حقوق از دست رفته خود امیدوار شده بودند، اما با ورود باند فاسد امنیتی قضایی، به صورت ناگهانی مسیر پرونده تغییر کرد.

در این میان، متهمان پرونده از زندان آزاد شده و با تبانی این تیم فاسد قضایی و امنیتی، باند کلاهبرداری در دادگاه کیفری یک تهران از جرم خود تبرئه شد.

با این حال، پس از گذشت چند سال، به تازگی مشخص شده است که معاون دادستان در این پرونده، رشوه دریافت کرده و موجب شده که در روند قضایی پرونده خلل ایجاد شود.

این در حالی است که مشتریانی که درگیر این پرونده فساد اقتصادی بوده‌اند، هنوز هم پس از گذشت سال‌ها، جهت بازگرداندن سرمایه‌های خود در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برند.
https://t.me/ghalamemoalem

https://chat.whatsapp.com/JmVFo2NPIkk0eYg5zP8zd1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر