۱۴۰۳ مهر ۲۵, چهارشنبه

تاریخچه پیشکسوتان پارک شهر

👈تاریخچه پیشکسوتان پارک شهر

فعالیت‌های بازنشستگان آموزش و پرورش، ابتدا در محوطه اداره بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش شهر تهران، واقع در محله سنگلج و خیابان حافظ، شکل گرفت. این گروه فعال، جلساتی هفتگی برگزار کرده و به بحث و بررسی مشکلات بازنشستگان می‌پرداختند. در برخی موارد، تصمیم به تجمع و ملاقات با مسئولان می‌گرفتند.

👈اما پس از اینکه حراست سازمان بازنشستگان مانع از برگزاری این جلسات شد، بازنشستگان تصمیم گرفتند تا گردهمایی‌های خود را به پارک شهر که در نزدیکی سازمان بازنشستگی قرار داشت منتقل کنند. این تغییر مکان باعث شد جلسات منظم‌تر و جدی‌تر برگزار شود و در واقع، جرقه اولیه اعتراضات بازنشستگان آموزش و پرورش در همین جلسات پارک شهر شکل گرفت.

◀️یکی از دستاوردهای مهم این پیشکسوتان، شکایت به دیوان عدالت اداری در خصوص عدم اجرای ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری بود. 

👈(ماده ۱۲۵ قانون مدیریت خدمات کشوری:

ضرایب حقوق مذکور در فصول دهم و سیزدهم به تفکیک هر فصل، متناسب با احکام این قانون در اولین سال اجراء پانصد ریال تعیین می‌گردد و در سالهای بعد حداقل به اندازه نرخ تورم که هر ساله از سوی بانک مرکزی اعلام می‌گردد، افزایش می‌یابد)

بر اساس این قانون، دولت موظف بود حقوق کارکنان و بازنشستگان را از سال ۱۳۸۶ مطابق با نرخ تورم افزایش دهد؛ امری که به درستی انجام نشده بود. در نهایت، دیوان عدالت اداری حکم به محکومیت دولت داد و تأیید کرد که از سال ۱۳۸۶ به بعد، دولت در قبال کارکنان و بازنشستگان بدهکار است.

◀️پیشکسوتان پارک شهر توانستند.

دیوان عدالت را وادار کند 

👈که این قانون را برای بازنشستگان و کارکنان دولت عمومی کنند. دیگر کسی به دیوان عدالت اداری شکایت نکند.این قانون برای همه بازنشستگان و کارمندان قابل اجرا است .

👈طبق محاسبات یکی از همکاران، این بدهی تا سال   ۱۴۰۳  حداقل  بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به ازای هر نفر برآورد شده است.

تاریخ: چهارشنبه، ۲۵ مهر ۱۴۰۳

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/DBMCOuRqJB4/?igsh=Y3A4eXE3bjI1OGk2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر