۱۴۰۳ مهر ۱۴, شنبه

تبریک هفته نامه قلم معلم به مناسبت ۵ اکتبر ۱۴۰۳

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw👈
سلام تبریک روز جهانی معلم

به قلم هفته‌نامه قلم معلم


👈معلمان، به حق، از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند. با این حال، بسیاری از تلاش‌های آنان صرف برآوردن نیازهای اقتصادی‌شان می‌شود. متأسفانه حقوقی که معلمان دریافت می‌کنند اغلب برای تأمین یک زندگی معمولی کافی نیست. از همین رو، زمانی که باید به افزایش دانش و مهارت‌های خود اختصاص دهند، به کارهای اضافه یا شغل‌های دوم می‌پردازند.

👈در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان، روز جهانی معلم (۵ اکتبر) گرامی داشته می‌شود و برنامه‌های ویژه‌ای برای تجلیل از معلمان برگزار می‌گردد، متأسفانه در ایران، این روز بی‌اعتنا مانده و هیچ برنامه‌ای برای تقدیر از معلمان در نظر گرفته نشده است. حتی بسیاری از معلمان از وجود این روز بی‌اطلاع هستند.

👈معلمان برای دستیابی به حقوق و خواسته‌های خود نیاز به سازماندهی و تشکل دارند. بدون ایجاد یک تشکل قدرتمند و متحد، دستیابی به این خواسته‌ها طولانی و دشوار خواهد بود
.

👈متأسفانه، از ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ تاکنون، گروهی از اصلاح‌طلبان در درون شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نفوذ کرده‌اند و با ترس‌افکنی در میان معلمان، آنان را از اعتصاب و تجمع بازمی‌دارند.
اما تجربه من از شورای هماهنگی، که بیش از ۲۲ سال است با آن همراه بوده‌ام، نشان می‌دهد هر زمان که این شورا اقدام به تجمع و اعتصاب کرده، تعداد اعضای آن افزایش یافته و حاکمیت به عقب‌نشینی و افزایش حقوق معلمان تن داده است.

👈تشکل‌هایی که من می‌شناسم، متأسفانه با دعوت به سکوت، بیشتر به فکر منافع خود هستند تا حقوق معلمان. این تشکل‌ها، چه خواسته و چه ناخواسته، در جهت اهداف نهادهای امنیتی عمل می‌کنند. در حالی که شورای هماهنگی فرهنگیان همواره از بدنه معلمان مستقل بوده و تنها تهدیدی که با آن مواجه است، نفوذ و تفرقه از درون است.

👈وظیفه پیشکسوتان شورای هماهنگی فرهنگیان  این است که با فشار بر تشکل‌های اصلاح‌طلب، دوباره این نهاد صنفی را فعال و پویاتر کنند.

 👈من بارها اعلام کرده‌ام که به دنبال هیچ مقام و پستی نیستم و همچنان به عنوان یک فعال مدنی در کنار شما خواهم بود. پس از گذر از این نظام سرطانی نیز، هیچ سمت دولتی را نخواهم پذیرفت.

هفته‌نامه قلم معلم

محمد خاکساری
#روز_جهانی_معلم_مبارک

https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem
https://www.instagram.com/p/DAvm-XsqHoC/?igsh=OGJreWt3Z2J3c3I3


https://chat.whatsapp.com/JrUELYmtALB6q9dAg5uGPw            https://t.me/ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر