۱۳۹۴ شهریور ۲۲, یکشنبه

کجایند مردان پر ادعا؟؟؟

کجایندآن مردان پرادعا؟؟؟!!!¡¡¡¿¿¿
دوستان وهمکاران عزیزورنج کشیده ام سلام
هرچه به آغازسال تحصیلی نزدیک میشویم یک مسئله ی بسیارمهم برای این حقیرزجرآورتروغیرقابل تحمل می شود.
می خواهم برای بیان صحیح این مهم نقبی بزنیم به گذشته،برمی گردیم به روزهای پایانی سال1393ونزدیک شدن به آغازسال نو.
سال93ومخصوصااسفندماه آن سال،یکی ازموثرترین ومهم ترین روزهای جامعه ی فرهیخته ومولدفرهنگیان ایران زمین بود،چراکه دراین ماه جرقه ی جنبشی عدالت خواه،حق طلب وکاملاصنفی زده شدکه نتایجی بس شگرف داشت،نتایجی چون:
1-بیداری صنفی:بیدارشدن بخش عظیمی ازبدنه ی آ.پ دربرابرظلمهاواجحافهای رواداشته شده به آنان
2-اتحادصنفی:تولدوحدت عملی پس ازبیداری صنفی دربخشی ازجامعه ی فرهنگیان
3-تضادصنفی:آشکارشدن عقایدوعملکردگروههای مختلف فرهنگیان درمواجهه باجنبش صنفی موجود
4-آشنایی باجنبش صنفی:آشنایی بخشی ازبدنه ی آ.پ که درروزمرگی گرفتارشده بودندوهیچگونه اطلاعی ازتشکلهاوجنبش صنفی نداشتند
5-آشنایی باحقوق صنفی:آشنایی بخشی ازبدنه ی آ.پ که کمترین اطلاعات رادرموردحقوق مادی ومعنوی صنفی راداشتند
6-آشنایی بافعالیت صنفی-مدنی:آن بخش ازبدنه ی آ.پ که به حقایق حقوق مادی ومعنوی خودوهمچنین بی عدالتیهای رواداشته شده به آنهاآشنایی پیداکردند،درفضایی درگیرانه بافعالیتهای صنفی وبالتبع کنشهای مدنی همراه وهمسوشدند
7-شنیده شدن صدای اعتراضات فرهنگیان وبه رسمیت شناختن این اعتراضات توسط فرادستان نظام
8-سوق دادن دولت به سمت مذاکره
و...
تمامی ایک نتایج حاصل خواست بخشی ازجامعه ی معلمان ایران بوده واگرتشکیلات صنفی توانایی تجمیع نیروهای خاکستری خودراداشته باشدمی تواندباتوان بیشتری پای درمیدان تحقق عدالت موردنظرنهد.
امامسئله ی مهمتربرمی گرددبه هزینه هایی که طیف معترض وکنشگران صنفی معلمان می پردازندکه ازاخراج،تبعیدوزندانی شدن این فعالان بعنوان هزینه های جاری نام برد،که ازاسفندماه سال93تاکنون جهت نموداردستگیری معلمان منتقدبه وضع موجودروبه بالابوده وحتی دربین معلمان زندانی تازه دستگیرشده بانامهایی روبه رومی شویم که معلمان روزنامه نگارهستند.
باتوضیحات فوق که تنهانمایانگرگوشه ای ازاتفاقات وجریانهای این جنبش حق جواست،به نکته ای بسیارمهم ودردآورمی رسیم بنام"موج سواری فرادستان".
در"موج سواری فرادستان"شاهدنوعی رقابت کاذب دربین افرادونهادهای تصمیم گیرنده هستیم که برای ارتزاق ازشرایط موجودتاجایی همراه وهمزبان می شوندکه فقط به سودخودگام برداشته باشند.
به فرض مثال درآغازین هفته های جنبش عدالت خواه معلمان ایران،برخی ازچهره های تندرومخالف دولت وهمچنین عده ای ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی بادونگاه متفاوت واردمیدان حمایت ازاین جنبش غیرسیاسی شدند،که گروه نخست باحمایت معنادارخوددرصددبه شکست کشاندن دولت تدبیروامیدراداشتندوگروه دوم درفکرجذب آراء خانواده ی گسترده ی معلمان ایران بودندوفضای مجازی پربودازتصاویرنامه ها،کلیپ وصداهای ضبط شده ی نطقهای آتشین حمایت گونه ی این دوگروه نشسته درکمین.
آری،این دوگروه درکمین نشستندتاباحمایتهای دروغینشان روی حمایتهای این قشرزحمتکش حساب بلندبالایی رابازکنند،ولی این به انتظارنشستن بدون محاسبه ی آینده ی جنبش معلمان بود،جایی که هزینه هاشروع می شدومیدان شناخت حامیان واقعی فراخ تر.
اکنون که معلمان بیش ازگذشته نیازبه حامی دارند،چراخبری ازآن دکتر...هاومهندس...هاونامه های دلبرانه ونطقهای آتشین شان نیست؟!
چراتمام آنانی که دم ازمعلم می زدندوکسوت مدافع حقوق معلم برتن می کردند،دراین ایام غریبانه ی دستگیری معلمان حق طلب دم ازمعلم وحقوق حقه ی شان نمی زنند؟!
تنهامی توان گفت:
"کجایندآن مردان پرمدعا؟؟؟!!!¡¡¡¿¿¿"
ودراین میان نیک است یادی ازاستادمطهری(ره)کنیم ودرودبرروان وشرفش بفرستیم بخاطرنان حلالی که به فرزندانش داده...
روحش شاد...
باسپاس
ارادتمندتان/اسلامی دبیرهنر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر