۱۳۹۴ شهریور ۱۳, جمعه

" انتخاب وکیل سیاسی برای معلمان زندانی"

"انتخاب وکیل سیاسی برای معلمان زندانی"

سلام همکاران:"انتخاب وکیل سیاسی برای معلمان زندانی"
اسماعیل عبدی معلم زندانی در تاریخ
11 شهریور 94 ملاقات با پدر ومادر
خود داشته است .گفته است؛"وکیل
غیر سیاسی برای من انتخاب کنید."
طبق تجربه ای که بنده در بازداشت معلمان پس تجمع سال 85 دارم
این پیشنهاد که وکیل غیر سیاسی
انتخاب شود اشتباه است.
در سال 86 برای انتخاب وکیل برای
بازداشتی های معلمان سال 85 بین کانون
در این مورد اختلاف افتاد.
اعتقاد بنده و برخی همکاران این بود که از وکلای با تجربه که خودشان زندان
رفته انداستفاده شود. به کانون حقوق دانان ایران عبدالفتاح سلطانی در ان
جا فعالیت می کرد .وکالت دهند.
سلطانی پیشنهاد داد:"قبل از اینکه
همکاران دیگری رادستگیر کنند. به کانون
بیایند و فرم وکالت را پر کنند. حدود 10
نفر از همکاران را به دفتر کانون بردم .
تا فرم وکالت را پرکنند . این وکلا
یک ریال از همکاران نگرفتند.
متاسفانه تئورسین طیف سیاسی تجاری کانون مخالف بود می گفت"این وکلا سیاسی هستند. مشکل ایجاد می شود"حتی ایشان باغرور
و تکبر گفت "من خودم در دادگاه دفاع
می کنم. نیازی به وکیل ندارم "
نتیجه چه شد؟
بنده و همسرم و فرزندم سجاد هرسه
وکیل ما عبدالفتاح سلطانی بود
آنچنان از ما دفاع قوی کردند.که کمترین
زندانی  رابرای سه نفرما قاضی صادرکرد.طرف مقابل که گفته بود وکیل سیاسی نمی خواهم 4 سال حکم گرفت . همکار دیگری وکیل غیر سیاسی درآن زمان گرفت باز حکم سنگین گرفت
در سال 86 قاضی های دادگاه انقلاب به همکاران توصیه می کردند وکیل
غیر سیاسی بگیرد . پیشنهاد می کنم
معلمان از وکلایی انتخاب کنند که سابقه
سیاسی و زندانی داشته باشند.به توصیه
بازجو ها گوش نکنند.
محمد خاکساری
Khaksari902@gmail.com
شهریور 94

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر