۱۳۹۴ شهریور ۲۸, شنبه

" تشکل معلمان روی چه کسانی سرمایه گذاری کنند"

" تشکل معلمان روی جه کسانی سرمایه
گذاری کند "
سلام همکاران:

برای ارتقای تشکیلاتی و تربیت نیروی
جایگزین روی چه همکارانی سرمایه گذاری کنیم.؟فکر می کنم . معلمان
3 گروه هستند." فعال،نیم فعال ،
بی تفاوت"
با عذر خواهی از همه همکاران تجربه 17ساله بنده درکارصنفی معلمان نشان
می دهد.اکثر معلمان اعتراض کلامی دارند. ولی حاضر به هزینه سنگین نیستند. مانند:بازداشت ،زندان،تبعید...نیستند. شاید این گونه نتیجه گیری کرد .اکثر معلمان درگروه سوم  یعنی" بی تفاوت" هستند.همکاران برای افزایش حقوق و منزلت معلمان آنها زندان رفته اند. کار جدی انجام نمی دهند
حتی "برخی "حاضر نیستند در مورد آنها در مدرسه گفتگو کنند.
به نظر می رسد برای قدم اول تعدادی
همکار خط شکن لازم است. تا جاده را هموارکنند تا گروه دوم و سوم جذب شوند.در تاریخ جنبش های اجتماعی هم این گونه بوده است.  شورای مرکزی تشکل های صفی معلمان از پتانسیل گروه فعال و نیم فعال  استفاده و برنامه ریزی کند .
این افراد تاثیر گذار خواهند بود.
نمی دانم این مطلب را گفته ام یا خیر؟
در بازجویی ها بازجو به بنده می گفت:"
اگر تجمع و اعتصاب شود ما هیات مدیره
وافراد تاثیر گذار را دستگیر می کنیم
افراد دیگر درجه دوم هستند . گفتم حتی
اگر دخالت در تجمع نداشته باشند" جواب داد دستگیر می کنیم پس مسئولان روی همکاران تاثیر گذار حساس هستد."
شب 31 تیرماه  94که قرار بود فردای
آن تجمع روبروی مجلس برگزارشود.
از پلیس امنیت و حراست وزارت خانه
به بنده زنگ زدند که اگر فردا (31 تیر)
در تجمع شرکت کنی شما را دستگیر
می کنیم . من گفتم :"بنده بازرس شورای
مرکزی تشکل های صنفی معلمان هستم
دخالتی در تصمیم گیری هیات مدیره ندارم"گفتند :"ما کاری به این حرف ها
نداریم"البته بنده خودم رافرد تاثیر گذاری
نمی دانم تلقی ماموران امنیتی این بوده است.البته نباید گروه غیر فعال را
کنار گذاشت روی این گروه کارفرهنگی
کرد . زمان بر است. در مبارزه صنفی
" صبر،مقامت،شجاعت"لازم است.
محمد خاکساری khaksari902@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر