۱۳۹۵ آذر ۲۷, شنبه

" نبش قبر کانون صنفی معلمان یا آسیب شناسی کانون"

محمد خاکساری: سلام همکاران: “ نبش قبر کانون صنفی معلمان یا آسیب شناسی کانون” فعال صنفی رسول بداقی از یاداشتی که برای بنده نوشتید تشکر می کنم. ضمن احترامی که برای شما قائل هستم. متاسفانه دیدگاه بنده با شما در مورد کانون صنفی معلمان ”زاویه” دارد. شما در یاداشت خود عنوان کردید که انتقاد و تخلفاتی که هیات مدیره سابق انجام داده اند ”نبش قبر” است. تلویحا گفتید ” سودی برای تشکل ها ندارد و خوراک برای بازجو” است. نظرات مختلف را بررسی می کنیم. ۱- مخالفان نقد تشکل : برخی همکاران معتقد هستند که نقد بیرونی از عملکرد هیات مدیره باعث تضعیف تشکل می شود.اتحاد و هم بستگی در تشکل از بین می برد. بیشتر روی نکات مثبت تشکل صحبت شود. و کمتر از تشکل انتقاد گردد. یا برخی می گویند ” انتقاد از تشکل” خوراک برای نیروی های اطلاعاتی ایجاد می کند ۲- موافقان نقد تشکل : برخی دیگران از همکاران معتقد هستند. هیات مدیره تشکل شبیه ”اطاق شیشه ای ”است. در معرض افکار عمومی معلمان قرار گیرد،تا نقاط ضعف تشکل و آسیب های تشکل در افکار عمومی معلمان قرار گیرد.. این تضارب افکار موجب رشد تشکل می شود. اگر تشکل نقد نشود به سمت ” خود کامگی”می رود. ۳_نقد تشکل درون سازمانی : برخی دیگر همکاران عقیده دارند. نقد تشکل اشکالی ندارد. این نقد داخل هیات مدیره باشد و اعضا خبر نداشته باشند. به نوعی اعضا ” نامحرم” هستند. مانند برخی مسئولان کنونی عنوان می کنند، انتقاد از حاکمیت توسط مسئولان در رسانه ها گفته نشود. تضعیف نظام است. بطور مثال: خاتمی امام جمعه تهران به رییس جمهور در خطبه اخیر خود گفت” روسای قوه در درون خود مشکلات خود را حل کنند” یعنی انتقاد درون سازمانی انجام دهند. نتیجه گیری: برداشت و تجربه صنفی من این است.که مطالب “ طبقه بندی” تشکل را در بیرون تشکل نباید مطرح کرد. ولی تخلفات اساسنامه را باید گفته شود و هیات مدیره در مقابل اعضا پاسخگو باشد، همان طور که موسسین کانون صنفی معلمان در تبصره ۷ ماده ۱۷ اساسنامه کانون به صراحت پاسخگو بودن هیات مدیره را مطرح کرده اند. فعال صنفی بداقی شما فرد آزاد اندیشی هستید. و به تضارب افکار اعتقاد دارید لطفا جهت روشن شدن بنده مصادیقی که بنده در کانون” نبش قبر” کرده ام بیاورید؟ نکاتی که برای کانون صنفی معلمان سودی ندارد مطرح کنید؟ “ مواردی که تخلف نبوده را مطرح کنید.؟ در مورد دیدگاه خودم و شیرزاد عبداللهی در پیام ” داستان شیرزاد عبداللهی۲” خدمت همکاران مطرح خواهم کرد. خاطره ای از شما یادم آمد.ذکر آن خالی از لطف نیست. اگر یادتان باشد بعد از جلسه تشکل های صننفی در دفتر ” کانون مدافعان حقوق بشر” طیف صنفی در پارکی نزدیکی دفتر کانون مدافعان بود. طیف صنفی نشستیم چند دقیقه ای صحبت کردیم. شما پیشنهادی دادید . اگر یادتان باشد گفتید” روی میز کوچکی نشسته بودیم. پیشنهاد دادید که انگشتان خود را به ببریم و خون های خود را باهم مخلوط کنیم به معنی اینکه تا اخر هم پیمان باشیم”البته این کار انجام نگرفت. بنده اعتقاد دارم هر مرحله تشکل ها خود را بایدارزیابی کنند. در این جا جمله ای از ”بیل گیتس ”رئيس و موسس شرکت مايکروسافت. یادم آمد که اولین ثروتمند جهان است”. به این مضمون” یکی از علل موافقیت های من این بوده است. مخالفتهای برنامه ریزی ها خودم و انتقادات مشتری ها را بررسی می کردم و راه حل مناسب برای آنها پیدا می کردم.” محمد خاکساری از موسسین کانون صنفی معلمان ۲۷ آذر ۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر