۱۳۹۵ دی ۱۰, جمعه

" اکثریت خاموش معلمان"

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
" اکثریت خاموش معلمان"
اکثریت خاموش بیشتر در زمان انتخابات بکار برده می شود .  در حرکت های اجتماعی هم به کار برده می شود.تعاریف مختلف ازاین"واژه" شده است.
یکی از تعاریف داده شده برای "اکثریت خاموش "تعریف زیر است:👇
" اکثریت خاموش، اکثریت بزرگ و نامعلومی از مردم یک کشور یا گروه هستند که عقایدشان را بصورت عمومی بیان نمی‌کنند"البته برخی فعالان اجتماعی مخالف این "واژه"هستند.
می گویند واقعیت ندارد.
"اکثریت خاموش معلمان"رابطور مختصر بررسی می کنیم .
.👇👇
1 -بازداشت و زندانی👇
مهمتر از همه دلیل "اکثریت خاموش معلمان" سرکوب شديد  معلمان  همراه  زندانی نمودن اعضا  فعالين  معلمان "خاموشی برخی معلمان"را به دنبال داشته است.
2-مشکلات اقتصادی👉
مشکلات شدید اقتصادی معلمان و دو شغله شدن آنها موجب شده است.که عامل اصلی وضعیت اقتصادی خود را فراموش کنند. مشکلات اقتصادی معلمان را مجبور کرده است.  فرصتی برای فکر کردن پیدا نکنند.در نتیجه به "اکثریت خاموش"به پیوندند.
3- سلب هویت فردی👉
عدم توسعه اجتماعی در گیر شدن
به مشکلات فردی و ناتوان در بیان مشکلات خود موجب شده است. معلمان هویت فرهنگی خود را در جامعه فراموش کنند. شغل دومی انتخاب کنند . که در شان اجتماعی معلم نیست.
معلم به عنوان عنصر تاثیر گذار فرهنگی این رسالت خود را معلم فراموش کرده است.
نتیجه گیری👉
اگر به فرض اینکه "اکثریت خاموش معلمان" دلایل فوق را قبول داشته باشیم چه باید کرد.؟
پیشنهادات👉
امید:
1-ابتدا تشکل ها و فعالان صنفی امید را در معلمان زنده کنند. حتی با موفقیت های کوچک خود به معلمان آگاهی دهند . امکان تغییر است.
2-مشارکت معلمان👉
یکی دیگر از عواملی که "اکثریت
خاموش معلمان " را کاهش می دهد
مشارکت دادن معلمان در تشکل های صنفی است.  همکاران این احساس نیاز را بکنند،که بدون کمک یکدیگرنمی توانیم به خواسته های صنفی برسیم.
3 - گسترش تشکل سراسری👉
برای به میدان آوردن اکثریت خاموش معلمان تشکل  کشوری لازم است.که در شرایط کنونی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران این رسالت را دارد. در تمام استان ها گسترش یابد. تجربه تجمعات سریالی بهمن
و اسفند سال 85 شورای هماهنگی روبروی مجلس تجربه مناسبی است. ابتدا تجمع در اواخر بهمن 85 چند صد نفر بیشتر نبودند. در اسفند 85 روبروی مجلس به هزاران نفر رسید.یعنی اکثریت خاموش بیدار شدند.
پیشنهاد می شود ،فعالان صنفی و تشکل های فرهنگیان با مطالعه و تحقیق برنامه
مدونی برای "اکثریت خاموش معلمان"داشته باشند.
"به امید آن روز"
محمد خاکساری
از موسسین کانون صنفی معلمان
10 دیماه 95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر