۱۳۹۵ دی ۶, دوشنبه

" الویت درتشکلهای صنفی"

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
" الویت بندی در تشکل صنفی "
شاخص عمده مدیریت زمان برای رسیدن به
خواسته های صنفی "الویت بندی صنفی "است.اگر تشکل ها الویت بندی در برنامه های خود نداشته باشند ،زمان را از دست می دهند . و انرژی تشکل به هدر
می رود.
موجب نا امیدی در تشکل می شود.
هر تشکل و فعال صنفی طبق نگرش
و فکر خود" الویت صنفی" را مشخص
می کند. بنده پیشنهاد خود را می دهم.
همکاران نظرات  خود را در این مورد
مهم یعنی " الویت بندی دربرنامه ریزی تشکل "مطرح کنند.
1- خواسته معیشت ��
الویت اول تشکل را "معیشت"معلمان
می دانم.در آموز های دینی هم
داریم "کسی که معاش ندارد،معاد ندارد"
هر طرح و پیشنهادی که برای کیفیت
آموزش مسئولان مطرح کنند. اگر معیشت معلم در آن نقش نداشته باشد.
به شکست منتهی می شود.
طرح و برنامه های وزیران گذشته آموزش خودش بهترین تجربه این ادعا است . وزیران گذشته طرح های مانند:" مدرسه محوری ،ترمی شدن امتحانات،سالی واحدی آموزش ،مهندسی اصلاحات ،تعدیل نیروی انسانی،برنامه رتبه بندی معلمان ،تغییر آموزش به 3-3-6 و..."طرح های فوق در کیفیت آموزش تاثیر چندانی نداشته است. چون در برنامه های فوق معیشت معلم در نظر گرفته نشده است.
2- امنیت شغلی ��
امنیت شغلی از خواسته  های مهم صنفی است  تاثیر مهمی در رضایت شغلی معلم دارد.اگر فضای امنیتی حاکم بر آموزش باشد.معلم از خود خلاقیت نشان
نمی  دهد.مهمترین خواسته امنیت شغلی"آزادی بیان و عقیده‌ای"است.
اگر این دو عنصر مهم از آموزش گرفته شود. دانش آموزان" قدرت نقادی "خود را
از دست می دهند. هر گاه نقد وجود نداشته باشد. کمتر شاهد خلاقیت در
آموزش هستیم .
3-آزادی و حمایت از معلمان زندانی ��
یکی از مشکلات صنفی در کشور های
که "جریان آزاد اطلاعات"وجود ندارد. این است ،کار جمعی "هزینه بر "است. این هزینه را چه کسانی پرداخت می کنند.
طبیعتا فعالانه صنفی هستند.
اگر فعال صنفی احساس کند .
در وقتی که بازداشت یا زندانی
می شود . معلم زندانی و خانواده اش
از طرف تشکل صنفی حمایت می شود.
در زندان آرامش روانی پیدا می کند.
کما اینکه یکی از معلمان زندانی آزاد شده همین مورد را تایید کردند. که حمایت
تشکل های صنفی از خانواده او یکی از
دغدغه های او در مدت زندان شدن کاهش داده است
4 -کیفیت آموزش ��
یکی دیگر از الویت های صنفی تشکل ها
"کیفیت آموزش " در آموزش و پرورش است. که نتایج حاصل از آن هم معلم و هم دانش آموز از آن بهره مند می شود. عنصر اصلی آن این است.دولت در آموزش دخالت نکند.به اصطلاح معروف "آموزش و پرورش"سیاسی نشود". همکاران از نزدیک این آسیب را احساس کرده اند.
موارد فوق تجربه صنفی و پیشنهادات
بنده بوده است. همکاران پیشنهادات دیگری به موارد فوق اضافه کنند.
محمد خاکساری
از موسسین کانون صنفی معلمان
3 دیماه 95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر