۱۳۹۵ آذر ۲۹, دوشنبه

" داستان شیرزاد عبداللهی منتقد آموزش و پرورش شماره ۳"

سلام همکاران:
“ داستان شیرزاد عبداللهی منتقد آموزش و پرورش شماره ۳“
در پیام قبل خدمت همکاران عرض کردم.در نهایت  جلسه در باشگاه فرهنگیان تشکیل شد.
. ۷ نفر برای گرفتن مجوز تشکل از وزرات کشور انتخاب شدند. پس از  تلاش های فراوان هیات منتخب تشکل  وزرات کشور مجوز تاسیس را صادر کرد. در جلسه باشگاه  همکاران برای تشکل نام هایی پیشنهاد می کردند.
برخی همکاران می گفتند:” پس وند اسلامی” تشکل داشته باشد که حاکمیت اشکال نگیرد. بنده و شیرزاد و تعدادی از همکاران با گذشتن پسوند
اسلامی در آخر تشکل مخالف بودیم.چون
هر گرایش ” ایدولوژیک” را در کانون مخالف بودیم.
پس از بحث و گفتگو نام ” کانون صنفی معلمان”
تصویب شد. همان طور که در پروانه کانون نوشته
“ پسوند ایران” ندارد.که یکی از تخلفات
مناقشه انگیز گروه متخلف اساسنامه هیات مدیره سابق کانون صنفی معلمان با شورای مرکزی
تشکل های صنفی فرهنگیان گذاشتن همین واژه ” ایران درانتهای نام کانون صنفی معلمان بود”
پس از گرفتن مجوز تاسیس کانون صنفی معلمان
وزرات کشور اجازه داد،” عضو موقت” گرفته شود.
پس از تدوین اساسنامه توسط هیات موسس کانون
اساسنامه به کمسیون ۱۰ احراب در وزارت کشور داده شد. پس تصویب اساسنامه توسط کمسیون ماده احزاب به هیات موسس کانون اجازه داده
شد . اولین مجمع عمومی برای انتخاب هیات مدیره برگزار کنند.
بین یک یا دو ماه طول کشید. تا اساسنامه تهیه شد. در طول جلسات هیات موسس برای تدوین اساسنامه بحث و گفتگو ها گاهی اختلافات بین هیات موسس ایجاد می شد. در هیات موسس دو نفر بودند ”گرایشات راست ” داشتند. شیرزاد با این
دونفر چالش داشت. یکی محسن کمالی این آقا هم
داستان  خود را دارد ، به وقت آن خدمت همکاران عرض خواهم کرد. دومی حسن زاده نامی گاهی هم باعلی بدر که اولین دبیر کل کانون صنفی معلمان ،چالش هایی داشت. من هم با محسن کمالی بیشتر ” جر و بحث” داشتم.
زمان اولین مجمع عمومی کانون صنفی معلمان سال ۷۸ فرا رسید. قرار شد جلسه مجمع در دبیرستان البرز منطقه ۶ برگزار شود. از این جا من اختلاف نظر با شیرزاد  پیدا کردم. مشکل این بود که شیرزادعبداللهی می گفت ” من دادطلب هیات مدیره در مجمع عمومی نمی شوم” من علت را از شیرزاد پرسیدم، ایشان گفت:” خاکساری حقیقت من
نمی توانم با این جناح راستی های هیات موسس کار کنم” من خیلی ناراحت شدم . برخورد تندی با شیرزاد کردم .به او گفتم:” شیرزاد تو هم مثل همفکرانت در جریان نهضت جنگل داری خنجر از پشت می زنی و ما را تنها می گذاری”
شیرزاد در جوانی و زمان تحصیل در دانشگاه گرایشات چپ مارکسیتی داشت. به همین خاطر مثال نهضت جنگل را برای او زدم.
با ناراحتی از شیرزاد عبداللهی جدا شدم. ایشان
کار خود در زمینه آموزش و پرورش در روزنامه   اصلاح طلب سال ۷۸ شروع کرد. یکی از
انتقاد هایی که بر من وارد است.  این است
هر گاه سخن “نا حق” از کسی می بینم سریع عکس العمل نشان می دهم. به قول معرف” مصلحت اندیشی” نمی کنم.همین مورد مشکلات فراوانی در زمان تدریس و فعالیت صنفی برای من ایجاد کرده است.
ارتباط من باشیرزاد کم شد. تا در اعتراضات ۸۵ شورای هماهنگی تشکل های صنفی ایران روبروی
مجلس یک بار او را دیدیم. به من اصرار کرد تا با
او مصاحبه کنم. قبول نکردم. تا جریان سال ۸۶ که گروهی از اعضا هیات مدیره کانون صنفی معلمان بر خلاف  اساسنامه کانون داوطلب مجلس شدند. شیرزاد مقالاتی در روزنامه های اصلاح طلب آن زمان علیه این گروه متخلف می نوشت. چون هر دو از هیات موسس کانون بودیم.
نگاه ما به این تخلف یکی بود. از این زمان (سال ۸۶ ) گروه متخلف هیات مدیره کانون شروع
“ضدیت” با من کردند که از شیرزاد خط. می گیرم.
از ایشان خبر نداشتم . تا سال ۹۲ جلسه شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان در همدان تشکیل شد. عبدی و بهشتی از شیرازد عبداللهی صحبت کردند. که فلان کار را میکندخوراک برای ماموران اطلاعاتی درست می کند و پرونده سازی برای فعالان صنفی درست می کند. من از این دو همکار سئوال کردم ”شیرزاد عبداللهی کجا است؟ عبدی به من جواب داد در امریکا است.
خبر داشتم که پسر او در امریکا درس می خواند. من تازمان( سال ۹۲) خبر از شیرزاد نداشتم.
در این جا ” نقاط مشترک و افتراق ” خودم راباشیرزاد عبداللهی عرض می کنم .این مطلب
“سندی مکتوب ” برای همکاران است،.
مشترکات باشیرزاد عبداللهی :
۱-  مخالف هیات مدیره کانون صنفی معلمان به قدرت سیاسی مانند مجلس شورای اسلامی (مشترکات)
۲-  مخالف ورود هیات مدیره به کار اقتصادی و تجاری(مشترکات)
۳-  مخالف استفاده ابزاری از کانون صنفی معلمان( مشترکات)

اختلاف نظر با شیر زاد ” افتراق”:
۱- من مخالف خصوصی سازی مدارس هستم
شیرزاد با معیار های خودش موافق خصوصی سازی است.( اختلاف نظر)
۲- شیرزاد با هر گونه تجمع غیر قانونی مخالف است. اصولا اعتقاد به گفتگو با مسئولان دارد. کمتر توجه به ”اعتصاب و تجمع دارد”بنده برای رسیدن به خواسته های صنفی اعتصاب و تجمع را  برای تشکل صنفی لازم میدانم. و تاثیر گذار می دانم.

۳-  شیرزاد ورود هر عقیده ایدلوژیک را به هیات مدیره مخالف است. من اعتقاد دارم هرکس با هر ایدلوژی و عقیده وارد هیات مدیره شود ولی ”پایبند به اساسنامه”  کانون صنفی معلمان باشد. اشکالی ندارد.(اختلاف نظر)
۴- شیرزاد تکیه بر ” معیشت”
به اصطلاح ” معیشت محور” مخالف است.
من خواسته اول معلمان را ”معیشت ”می دانم.
اگر آن در آموزش و پرورش تحقق نیابد.
هر برنامه و طرحی در آموزش و پرورش شکست می خورد.(اختلاف نظر)
۵-شیرزاد اعتقاد دارد، ۹۲ در صد بودجه آموزش و پرورش پرسنلی است. پس بودجه ای ندارد حقوق معلمان را افزایش دهد.من عقیده دارم همانطور که منابع دیگر مالی برای سایر نهاد ها وجود دارد. برای آموزش و پرورش هم می توان منابع جدید ایجاد کرد.( اختلاف نظر”)

نتیجه گیری :
نظر رسمی من در مورد شیرزاد عبداللهی این است.
شیرزاد منتقد آموزش و پرورش با
”گرایش اصلاح طلبانه ”است. اگر انتقادات شیر زاد را از کانون صنفی معلمان حذف کنیم. با همین کسانی که بااو مخالف هستند. باگرایشات آنها تفاوتی ندارد.شیرزاد و اکثر مخالفان او نسبت به گرایش اصلاح طلبانه مشترک هستند. اگر بخواهم نمونه ای از آن را بیاورم.
”عباس دوزدوانی و عباس عبدی” است که هر دو خود رااصلاح طلب قلمداد می کنند.اصطلاحی در زمان دولت اصلاحات گروه ها می گفتند”
:“ جبهه اصلاحات از عباس تا عباس است” یعنی عباس دوزدانی باگرایش راست و عباس عبدی با گرایش چپ
دیگر اینکه نظر من این است.پاسخ انتقادات شیرزاد
عبداللهی را  مخالفان او منطقی بدهند.
این گونه ادبیات که” شیرزاد خوراک برای اطلاعاتی ها ایجاد می کند درست نیست. استناد به سخنان
ماموران امنیتی در بازجویی هاکار درستی نیست.
نیروی امنیتی منافع خود را دارند.جمله معروفی
امنیتی ها در اوین دارند این است:
” خدا در اوین نیست”یعنی در بازجویی از خدا و پیغمبر بگویی تاثیری در اتهام شما ندارد.
“تکثر” طبیعت نهاد مدنی است.به آن احترام بگذاریم
محمد خاکساری
از موسسین کانون صنفی معلمان
”۲۹ آذر ۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر