۱۳۹۷ بهمن ۲۲, دوشنبه

درس هایی از انقلاب 57 برای اعتراضات صنفی

معلمان معترض:
درس هایی از انقلاب 57 برای اعتراضات صنفی

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

22      بهمن       97

در این پیام می خواهیم ببنیم چه درس هایی می توانیم از انقلاب 57 برای پیشبرد اعتراضات صنفی بهره بگیریم.
ابتدا مقدمه ای خدمت همکاران عرض می کنم . کاری نداریم که سلطنت طلبان انقللاب را شورش می دانند. وچرا انقلاب
از ریل خود خارج  شد. ؟چه شعار هایی انقلاب داشت ولی مدیران ورهبران انقلاب اجرا نکردند.؟نکته فرهنگی خدمت همکاران عرض کنم. به قول شاملو :
"ما ایرانیان حافظه تاریخی نداریم " تحولات را یا سیاه می بینیم یا سفید"↔
می بینیم.خود را در تحولات  مقصر نمی دانیم از خود نمی پرسیم ، که چراانقلاب از ریل خود خارج شد.؟ راه حل آسان این است.مشکل را گردن روشنفکران
می اندازیم.خارج شدن انقلاب از ریل خاص کشورایران نبوده است.  در کشور های دیگر بوده است.در انقلاب روسیه استالین آمد و انقلابیون اعدام کرد . در فرانسه روسپیر آمد دانتون انقلابی و همراهان او را  زیر گیوتین برد. اینجانب به کسانی که روشنفکران انقلاب را تنها مقصر می دانند. و نقاط مثبت انها را
نمی بینند. ونقاط تاریک را فقط می بینند .که می گویند به اصطلاح چرا  روشنفکران فریب  رهبران انقللاب راخوردند. ؟و به رهبر انقلاب اعتماد کردند. و ادعا می کنند. که "روشنفکران زمان شاه مردم را زمان انقلاب فریب دادند.؟از این دسته که این ادعا را دارند.سئوال می کنم.بعداز انقلاب چرا اکثر مردم فریب شعارهای خاتمی و
احمدی نژاددور اول و روحانی خوردند؟وبه انها رای دادند. شاید بگویند زمان احمدی نژاد تقلب شد. زمان خاتمی و روحانی چه توجیحی دارند؟یعنی باز مردم مانند انقلاب فریب شعارها را خوردند.پس ماتنهامشکل زمان انقلاب را روشنفکران ندانیم. بلکه عوامل دیگری دخالت داشت که انقلاب از ریل خارج شد.خودمردم هم مسئول بدانیم.؟معادله دو طرف داشته است. یکی روشنفکران و دیگری مردم هستند.  چرا مردم بعداز بنی صدر به خیابان نیامدند. ؟چرا 28 مرداد از مصدق حمایت نکردند. ؟پس اینجا یک مشکل فرهنگی وجود دارد. که مردم ایران "مسئولیت جمعی "ندارند. اینجانب قبل از انقلاب فعالیت می کردم.ما فرض می کنیم . محمد رضاشاه و پدرش بهترین خدمت را به ایران کردند.
یک نکته قانونی را فراموش نکنیم . در قانون اساسی مشروطه بطور روشن آمده است.که
"شاه سلطنت کند ،نه حکومت"ا
این ماده اصلی قانون مشروطیت توسط شاه و پدرش اجرا نشد. یکی از دلایل
انقلاب 57 بود. بسیاری از طرفدار ملت به شاه و پدرش این تذکر قانون اساسی را دادند  که در حکومت دخالت نکنند. مانند پادشاهی مشروطه انگلستان  سلطنت کنید.ولی شاه و پدرش گوش نگرفتند.  و در حکومت دخالت کردند.
که یکی از دلایل انقلاب بود.کما اینکه بعداز انقلاب رهبران انقلاب قانون اساسی کنونی را هم اجرانکردند.پس ما مردم ایران مشکل فرهنگی داریم .
حاضر نیستم "کار جمعی"کنیم. دنبال ناجی می گردیم به سرعت مشکلات ما را حل کند. پس از 40 سال باز برخی مردم شعار سلطنت می دهند.ما کشور های "
انگلستان و ژاپن ،هلند"نیستیم که شاه فقط سلطنت  کند. اگر باز شاه بیاید.استبدادخواهد شد. کشورها ی ذکر شده اگر شاه در حکومت دخالت کند.مردم به خیابان می ایند متاسفانه زمینه های "باز تولید استبداد"  در ما  ایرانیان فراوان است.الان جلوی چشم ما  معلمان و بازنشستگان زیر خط فقر هستند. اکثر همکاران "سکوت می کنند. و بی تفاوت "هستند. حاضر نیستند هزینه دهند . در اعتراضات شرکت کنند. اینجانب درسی که از انقلاب 57 می گیرم. این است.اتحاد واقعی بین تمام گروه های مخالف سلطنت بود. که انقلاب پیروز شد.گروه های
"مسلمان و مارکسیست و ملی" متحدشدند.اتحاد آنها ظاهری نبود . اتحاد واقعی بود.تجربه اینجانب این است
چه "حاکمیت دمکراتیک باشد .
یا خودکامه "باشد. در هر شرایطی ما معلمان به یک تشکل سراسری کشور باچارچوب قواعد تشکیلاتی لازم داریم.تا این امر مهم محقق نشود. 10 تا تغییر در حاکمیت صورت گیرد به خواسته ها و اهداف صنفی نمی رسیم.همکاران و فرهنگیان درمورد شرایط و زمینه های اتحاد معلمان و موانع آن بحث و کفتگو کنند.از قهرمان پروری پرهیز کنند.که سم مهلک تشکیلات صنفی است.از همکاران و بازنشستگان خواهش می کنم. تاریخ 100ساله را لطفا بخوانید.
وگرنه در تصمیات صنفی اشتباه خواهید کرد.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر