۱۳۹۷ بهمن ۱۶, سه‌شنبه

برانگیختن احساس نیاز معلمان نسبت به اعتراضات صنفی

معلمان معترض:
برانگیختن احساس نیاز  معلمان نسبت به اعتراضات صنفی

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

16       بهمن         97

تشکل های صنفی فرهنگیان ایران  باید احساس نیاز به اعتراضات صنفی  را در رفتار معلمان پدید بیاورند. برای اجرای این کار راه‌حل‌های گوناگون  برای برانگیختن اعتراضات  صنفی معلمان انجام گیرد.تا معلمان را قانع کنند. تا از اعتراضات صنفی معلمان استقبال کنند.در این مرحله تشکل های صنفی فرهنگیان باید نیازهای معلمان را مشخص کنند،  آنها را به صورت عاملی سازنده برای معلمان انجام گیرد. برای تأثیرگذاری اعتراضات صنفی، دقت و توجه معلمان را  به اعتراضات صنفی و اهداف آن جلب کرد.افزون بر این،پیام  اعتراضات باید قابل فهم معلمان  باشد. و اهداف آن مشخص باشد. نگاه کرد.چه کسی، اعتراضات صنفی را سازماندهی کرده است . وچگونه اعتراضات صنفی را هدایت می کند.وچه شعارهایی دارد.از طريق ايجاد احساس هاي مثبت برای اعتراصات صنفی فرهنگیان ،همکاران  انعطاف پذيرتر شده، روابط  همکاران  با ديگران بهبود مي يابد .اين فرايند صعودي در نهايت باعث می شود. معلمان سریع تر به خواسته های صنفی خود برسند. معلمان به این احساس نیاز
برسند. که راه رسیدن به خواسته های صنفی و افزایش معیشت معلمان ، سازماندهی اعتراضات و" مداومت" در آن  است. در اعتراضات صنفی
تشکل های صنفی  فرهنگیان نگاه کنند چه خواسته صنفی در الویت است.وظیفه  شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان و تشکل های صنفی فرهنگیان این است .هدف خود را برای
هر اعتراض مشخص کند. و اهمیت آن را برای همکاران توضیح دهد.الویت نسبی در اعتراض صنفی چیست ؟نقش معلمان در رسیدن به هدف صنفی چیست ؟شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان و تشکل های صنفی فرهنگیان  درس های ارزشمندی از آن اشتباهات اعتراضات گذشته خود  بگیرند. 
تا دوباره آن ها را مرتکب نشوند.
آنچه که بیشتر موجب رفتار اعتراضات صنفی معلمان  می­شود، انگیزه درونی است. هدف عمده تشکل های صنفی فرهنگیان این است .که "انگیزه های بیرونی "معلمان را به سمت "انگیزه درونی"هدایت کنند. معلم از نظر درونی به این اعتقاد برسد. تا اعتراض نکند.
به خواسته صنفی خود نمی رسد.
همکارانی که محرک درونی بیشتر دارند. انگیزه بیشتری در شرکت در اعتراضات صنفی دارند.این گروه از همکاران با انگیزه دورن­گرا، تصورشان این است که موفقیت و عدم موفقیت در اعتراصات صنفی  به خاطر نحوه رفتار صحیح یا غلط خودشان است. عامل خارجی را دخالت نمی دهد.  گام اول در برخورد با اعتراضات صنفی  چشاندن طعم موفقیت به همکاران است. به اصطلاح می گویند :"موفقیت»، «موفقیت» می­آورد.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر