۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۵, جمعه

« احساس توانایی در تشکل صنفی,»

محمد خاکساری:
سلام همکاران:
» احساس توانایی در تشکل صنفی »

هر تشکل صنفی از منظرهای مختلف تکالیفی بر دوش خود دارد و یا به تعبیر دیگر مسئولیتی بر عهده او است. از آن‌جا که تشکل صنفی در ارتباط با سطوح مختلف از جمله ارتباط با اعضای تشکل صنفی، ارتباطات اجتماعی و ارتباط  با دیگران است، نوع مسئولیتش نیز متفاوت است. تشکل صنفی تلاش کند. که احساس قدرت و توانایی صنفی خود را افزايش دهد .يکی از ويژگی های تشکل صنفی این است که به حس قدرت نياز دارد. داشتن احساس قدرت به معنی آن است که تشکل صنفی  «دارای منابع، فرصت و قابليت تأثيرگذاری» بر شرايط موجود جامعه  است.
تشکل صنفی در مورد خواسته های صنفی خود
  تصميم بگيرد، کفايت خويش را اعمال نمايد . وظايفی را که با توانايی‌های تشکل صنفی  مطابقت دارد، به انجام برساند. بدين منظور لازم است تلاش ‌کند ,که فرصت‌هايی را برای ابراز کفايت خود بوجود آورد. و به محض اين‌که سطح کفايت آن بالا رفت،  فرصت‌هايی جديدی به وجود آورد. تا بتواند توانایی های خود را افزایش دهد. تا قدرت رویارویی با بحران ها و مشکلات صنفی را داشته باشد. سودمندی که به برکت ارتباط با اعضای تشکل صنفی نصیب  تشکل می شود، بی شک سبب ایجاد حس مسئولیت در اعضای تشکل و افزایش توان تشکل صنفی می شود. در این رهگذر،راه را برای خواسته های،صنفی هموار می کند.
هنگامی که تشکلهای  صنفی  احساس قدرت  کنند، ديگر لزومی ندارد که به جناح سیاسی وابسته شوند. بگويند که در هر موقعيتی چگونه عمل کنند. تشکل های  صنفی در نتيجۀ توجه به «قدرت صنفی خود و  ارزيابی تجربه‌های خويشتن« به  نتيجه‌گيری‌ بهتری
می رسند .  سپس آن «موفقیت ها و تجربه‌های صنفی الگوی رفتاری» مناسبی را در اختيار اعضای تشکل می گذارد.
محمد خاکساری
یکی از موسسان کانون صنفی معلمان
۱۵ اردیبهشت ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر