۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۳, شنبه

« رضایتمندی از تشکل صنفی»

سلام همكاران :
" رضايتمندى از تشكل صنفى"

وجود  اعضاى فعال و سالم يك دارايي بزرگ براي هرتشكل صنفى  به حساب مى آيد .
اما "رضايتمندى "اعضا از تشكل صنفى خود تعيين كننده بسياري ازمتغيرهاي  تشكل است." رضايتمندى" اعضاي تشكل  ازعوامل مهم "افزايش بهره وري، دلسوزي"  نسبت به  تشكل صنفى است ، "تعلق ودلبستگي"  اعضاي تشكل به  تشكل صنفى  موجب "افزايش كميت وكيفيت"  فعاليت صنفى تشكل مى شود، مسئولان تشكل  تلاش كنند ،برقراري "روابط خوب ورفتارى  انساني" نسبت به اعضاي تشكل صنفى ، داشته باشند. همچنين ايجاد "ارتباطات صحيح،  وروحيه عشق وعلاقه " رادر اعضاي صنف براى أهداف صنفى ايجاد كنند.در نتيجه" استعداد و خلاقيت "اعضاي تشكل صنفى شکوفا خواهد شد و هرگز دچار" خستگی و افسردگی "نخواهد شد.به عکس، اگر  عضو تشكل صنفى از تشكل " رضايتمندى " نداشته باشد ، "دچار افسردگی و سرخوردگی "از تشكل می شود و و از این رهگذر، تشكل صنفى نیز دچار آسیب خواهد شد.موفقيت تشكل صنفى در أهداف خود در واقع متاثر از " رضايتمندى " اعضاي تشكل از« عملكرد و رفتار» صنفى هيات مديره تشكل صنفى است .بطوريكه بخش اعظمي از موفقيت هر تشكل صنفى در عرصه هاي مختلف صنفى بستگي به "رضايتمندى "اعضاى تشكل است .چون هرگاه عضو تشكل به تشكل صنفى اعتماد كند. آمادگى دارد .نسبت به آن تشكل فداكاري كند.هيات مديره تشكل صنفى ،" با کردار و اعمال خود و اتخاذ ت»صمیمات صحیح و بموقع،  صنفى «می‌تواند  "رضايتمندى" اعضاى تشكل صنفى ايجاد كنند.، درواقع، " رضايتمندى " اعضاى صنف همواره برای تشكل صنفى " اعتبار  وفایده" ایجاد می‌کند و برسرمایه‌های  اجتماعى تشكل صنفى می‌افزاید.در نتيجه  اعضاى "متعهد  و فداكار" براي تشكل تربيت مي كند.برعکس،  اعضاى ناراضی ، با تصمیمات و اعما ل غلط خود بر مشکلات و زیان‌های  صنفى می افزاید. از این رو شناخت عوامل موثر بر" رضایتمندى" صنفى از اهمیت  خاصى برخوردار است
محمد خاكسارى
يكى از موسسين كانون صنفى معلمان
٢٤ ارديبهشت ٩٦

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر