محمد خاکساری:
سلام همكاران :
" از حرف تا عمل مسئولان"
در دومين مناظره كانديد هاي گزينشي رياست جمهوري شوراي نگبهان سئوالي را مجري
در مورد «معلمان و آموزش و پرورش »مطرح كردند.طبق معمول و رويه چندين ساله مسئولان حاكميت پاسخ هاي كليشه اي كانديد هاي رياست جمهورى به اين سئوال دادند. كسى نداند فكر مى كند .اين كانديد هاى گزينشى طى حدود ٤٠سال بعد از انقلاب مثل اينكه طى اين مدت هيچگونه مسئوليتي در كشور
نداشته اند.نابسامانى و وضعيت كنونى "معلمان و كيفيت آموزش و پرورش" كليه حاكميت چه در حال حاضر چه قبل بوده است . آسيب اجتماعي كنونى مانند :" فقر ، اعتياد ، تن فروشي ، دزدي ، اختلاس ، بى تفاوتي …" يكى از دلايل عمده آن را مى توان أهميت ندادن حاكميت به آموزش و پرورش نام برد.يكي از دلايل آن مقايسه بودجه كشور ها توسعه يافته و توسعه نيافته به آموزش و پرورش و معلمان است. حاكميت تمايل ندارد دانش أموز" خلاق ، پاسخگو و مسئول" تربيت شود. چون اگر
دانش آموز "پاسخگو و مسئول " تربيت شود.
ديگر نمي توانند اختلاس كنند . و حقوق طبيعي
مردم راپايمال كنند. دانش آموز تربيت شده
"پاسخگو و مسئول" زير بار" زور گويى و
خود كامگي" مديران كشوري نمى رود.
متاسفانه بدنه جامعه نسبت آموزش و پرورش و معلمان "بي اعتنا و بى تفاوت" است.بزركترين اعتراضى را كه أوليا نسبت به آموزش در مدارس مى كنند.يكى اعتراض به معلم و ديگري
كمك مالي به مدرسه است .كدام أوليا به أموزش و پرورش و مدرسه مراجعه كرده است.بگويد:"چرا معيشت معلمان مناسب نيست تا بتواند بدون دغدغه به فرزندم آموزش دهند"
كدام أوليا به مدرسه و آموزش و پرورش
مراجعه كرده است ، بگويد :"جاى معلم در زندان " نيست .در مشكلات آموزش و پرورش و معلمان به غير از حاكميت مردم هم مقصر هستند.
كه نسبت به "معلمان و كيفيت آموزش "درمدارس بي تفاوت هستند.
متاسفانه تا فرهنگ "بد و بدتر"در جامعه رواج دارد. مشاهده "تحولي" در كشور و آموزش و پرورش و معيشت معلمان نخواهيم بود.
به قول معروف
" افسوس كه اين مزرعه را أب گرفته
دهقان مصيبت گرفته را خواب گرفته"
تلاش مي كنيم به اميد تغيير
محمد خاكساري
يكى از موسسين كانون صنفى معلمان
ًًً١٦ ارديبهشت ٩٦
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر