۱۳۹۶ اردیبهشت ۲۷, چهارشنبه

« تصمیم سازی در تشکل صنفی»

محمد خاکساری:
سلام همكاران :
" تصميم سازى در تشكل صنفى"

تصمیم سازی یعنی اینکه" زمینه مناسب برای تصمیم گیری ایجاد کنیم و این زمینه مناسب یعنی اینکه تشخیص دهیم که آیا اصلا مسئله ای  در تشكل صنفى وجود دارد که لازم باشد برای حلش تصمیمی گرفته شود و "اطلاعات لازم برای تصمیم گیری" چه هستند ؟و چطور
می توان از آن استفاده کرد ؟و چه کسی يا چه گروهى و به چه شکلی می تواند تصمیم اخذ شده را اجرا کند؟".پس تفاوت كمى  بين معناىً "تصمیم سازی با تصمیم گیری"  وجود دارد.
كانون اصلي مديران يك تشكل صنفى را
«تصميم گيري» تشكيل مي دهد. در واقع انجام وظايفي چون "برنامه ريزي، سازماندهي و نظارت" را چيزي جز تصميم گيري  نمى توان
به حساب آورد .در علم مديريت توجه اساسي به" اخذ تصميم صحيح با توجه به روابط بين "هدفهاي مطلوب و امكانات "موجود در تشكل مي باشد. و از نظر آن وظيفه اصلي مديران تشكل صنفى  "تصميم گيري به روش علمي "
مي باشد. اگر در رسيدن به هدف مورد نظر تشكل صنفى  فقط يك راه حل" عملياتي "وجود داشته باشد ديگر صحبت از" تصميم گيري" مصداق پيدا نمي كند زيرا پديده" تصميم سازى"  مترادف با انتخاب يك راه حل از بين چندين راه حل موجود مي باشد. مبناي  " تصميم گيرى "  در تشكل صنفى اين است .مي توان راه حل هاي مختلف يك مشكل تشكل  را مطرح كرد ." راه حلي" كه داراي بيشترين "  نتيجه و فايده"  را براى تشكل صنفى دارا مى باشد به عنوان مناسب ترين استراتژي انتخاب كرد.
و در نهايت" تصميم سازى " را مي توان  روش "عمل و يا حركت" براى يك " تصميم" است  كه با "تامل و به صورت آگاهانه" از بين روشهاي مختلف براي نيل به يك هدف مطلوب تشكل صنفى  انتخاب شده است. يعنى بهترين راه انتخاب شود.بنابراين" تصميم گيري" مستلزم انتخاب راهي از ميان راه هاست.يك " تصميم "در تشكل صنفى مطلوب است .كه "حداكثر كردن فايده، حداقل كردن هزينه " براى تشكل صنفى در بر داشته باشد . اميد است .تشكل هاى صنفى موارد بالا را در " تصميم گيرى " صنفى نظر بگيرند .تا به خواسته صنفى زودتر برسند.
به اميد آن روز
محمد خاكسارى
يكى از موسسين كانون صنفى معلمان
٢٨ ارديبهشت ٩٦

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر