۱۳۹۶ اردیبهشت ۳۰, شنبه

« ارتباطات اثر بخش در تشکل صنفی»

محمد خاکساری:
سلام همكاران"
" ارتباطات اثر بخش در تشكل صنفى"

وجود ارتباطات موثر وصحیح در تشكل صنفى ، همواره یکی از اجزای مهم در  موفقيت مدیران تشكل صنفى  به شمار مي آيد. اگر ارتباطات "اثر بخش "در تشكل صنفى برقرارنباشد گردش  فعاليت صنفى" مختل و آشفته "می شود"ارتباط  اثر بخش" تار و پود  تشكل را به هم پیوند داده و موجب یکپارچگی و وحدت  تشكل صنفى می‌گردد.هيات مديره تشكل صنفىً  تلاش كند .موجباتی را فراهم كندتا" بيانيه ها و ارسال و دریافت پیام ها" روشن تر، دقیق تر و صحیح تر  انجام گيرد. ارتباط جریانی دو جانبه است و ارتباط دو جانبه موجبات مشارکت بیشتر  اعضاى تشكل صنفى را در گردش  فعاليت هاى صنفى فراهم می سازد. براى استقرار  ارتباطات اثربخش ، تدابیری را تشكل بايد  به کار برد  برای اين كار يكى اينكه  هيات مديره تشكل صنفى  به انتقادات و پيشنهادات اعضاى تشكل صنفى ، رسيدگى و توجه كند .فضا به گونه اى باشد . كه  عضو  بتواند "آزادانه و بدون ترس"  مشكلات صنفى و انتقادات خود را را  با هيات مديره در میان بگذارد. دوم  بصورت دوره اي نظر سنجى از اعضا انجام گيرد . با استفاده از" پرسشنامه ها" برای جمع آوری اطلاعات اعضا به منظور" سنجش روحیه و رضایت"  اعضاى تشكل صنفى لازم است.تنها ارتباطاتی که با" محبت آمیخته و برای سود رسانی" اعضا ي تشكل باشد می تواند به بالاترین سطح اثربخشی دست یابد. هيات مديره تشكل صنفى  به گونه اي با اعضاي تشكل ارتباط  داشته باشند . بتواند تبدیل "دانش پنهان"اعضاى تشكل را به" دانش آشکار"  تبديل كند .در واقع  اعضاى تشكل صنفىًً به عنوان
اصلی ترین"سرمایه های فکری" در تشكل ها به شمار می رود.عامل اساسي در  " ارتباط اثر بخش "اين است  هيات مديره براي تاثير بيشتر، بايد با  اعضاى تشكل رابطه اي نزديك برقرار سازنند، نسبت به "اطلاعات و عقايد، انتقادات و پيشنهادات "   أنان حساسيت نشان دهند.ارتباط در تشكل صنفى  نبايد همچون خياباني يك طرفه باشد. با شيوه هاي گوناگون با يد با اعضا ارتباط برقرارًكرد. هيات مديره تشكل صنفى چيزي بيشتر از يك تسهيل كننده كار باشد  تلاش كند به اعضاي تشكل  كمك كند تا مشكلات تشكل را كشف كرده و به سمت اهداف و در جهت حل مشكلات   صنفى حركت كنند.
ارتباط با هر يك از اعضاى تشكل صنفى ، به خصوصيات منحصر به فرد آنان بستگي دارد و براي تمامي آنان نمي توان از روشي يكسان استفاده كرد. اعضا دوست دارند تفاوت هايشان شناخته شده و متناسب با خودشان با آنان رفتارگردد.  هيات مديره تشكل صنفى بايد با توجه به اين مهم، از بين روشهاي گوناگون "نوشتاري و گفتاري"، روش مناسبي را براي برقراري ارتباط با اعضا برگزينند.ارتباط "اثربخش" يك مهارت است كه اعضاى هيات مديره تشكل صنفى  بايدآن را ياد بگيرند.
محمد خاكسارى
يكى از موسسين كانون صنفى معلمان
٣١ ارديبهشت ٩٦

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر