معلمان معترض:
معلمان معترض:
مدیران بی لیاقت مانع اصلی اعتراضات صنفی معلمان
✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
20 دیماه 97
لیاقت مترداف است با :
"ارزش، استحقاق، اهلیت، سزاواری، شایستگی، صلاحیت، عرضه، قابلیت، قدر، کارآیی، "
یکی از موانع اصلی در انجام نشدن اعتراضات معلمان مدیران "بی لیاقت "آموزش و پرورش است .هم مدیریت سطح"بالا ،متوسط،پایین "آموزش وپرورش است .
✔طبق روال کلی انتخاب مدیران در اموزش وپرورش این است.شایستگی و لیاقت مدیران از وزرات اطلاعات استعلام می شود. هیچ مدیری بدون
استعلام وزرات اطلاعات انتخاب
نمی شود. مدیر در هر سطحی از مراتب اموزش و پرورش باشد. باید از وزرات اطلاعات استعلام شود.در سایر وزارتخانه ها هم اینگونه است. وقتی که مدیر از طرف وزرات اطلاعات استعلام شد.از طرف وزرات خانه مربوطه اعلام می گردد. نتیجه می گیریم . در تمام اختلاس های کشور وزرات اطلاعات دخالت دارد.چون مدیر اختلاسگر از طرف وزرات ازاطلاعات تایید شده است. مدیری که از طرف وزرات اطلاعات تایید شود .طرف معلم را نمی گیرد.
✔دلیل دیگر پایین بودن
"کیفیت اموزش " در آموزش و پرورش وجود مدیران "بی لیاقت "است. مدیر
"بی لیاقت "توانایی مدیریت سازمان زیر نظر خود را ندارد. باعث اتلاف
سرمایه های"انسانی و مادی "در سازمان
خود می شود. اکثر مشکلات کشور چه در سطح کلان و چه در سطح پایین "مدیران "بی لیاقت "در ارکان حاکمیت
است.
✔مدیر "بی لیاقت "در مدارس
یکی از موانع نرسیدن معلمان به خواسته های صنفی هستند.چون حراست اداره اموزش وپرورش به مدیران"بی لیاقت "فشار می اورد.که فعالان صنفی مدارس را به حراست معرفی کند. به همین دلیل سایر همکاران می ترسند . وارد فعالیت صنفی و اعتراضات صنفی نمی شوند.
طبق تجربه ای که اینجانب در مدارس دارم. با وجود "مدیران بی لیاقت "
اکثر معلمان وارد اعتراضات صنفی نمی شوند. متاسفانه برخی همکاران از
"مدیران بی لیاقت "حمایت می کنند. حمایت از این مدیران فعال صنفی را در مدرسه منزوی می کند.
✔"مدیر بی لیاقت" اعتقادی به همفکری با همکاران ندارد.و تشویق همکاران در نظر نمی گیرد. اکثر مدیران مدارس
در جلسات ماهانه شورای مدرسه
نظرات و پیشنهادات معلمان را نادیده
می گیرند.مدیر با لیاقت از نظر اداره
اموزش و پرورش کسی است.
که "مطیع کامل اداره و حراست" ↔باشد. متاسفانه "شایسته سالاری"در اموزش وپرورش سال ها است . که
فراموش شده است. "مدیر بی لیاقت "
ارتباط موثری با همکاران ندارد.همین مورد باعث شده است.روزبه روز معلمان شایسته در سطح مدارس کاهش پیدا کند.
جمع بندی
↩↩↩↩↩
تجربه صنفی اینجانب این است . تا مدیران لایق و معتقد به فعالیت صنفی و تشکل صنفی نداشته باشیم. تا رسیدن به
اعتراضات سراسری فاصله داریم. "اتحاد صنفی"مشکل ایجاد شود. شروع فعالیت
صنفی را تشکل های صنفی فرهنگیان کشور باید از واحد کوچک مدرسه شروع کنند این حلقه های کوچک به هم به
پیوندند. تا "اتحاد صنفی"سراسری ایجاد کرد. اعتقاد اینجانب این است.
تغییرات صنفی باید از پایین یعنی از مدارس شروع شود. یکی از دلایل عقب ماندن معلمان در اعتراضات صنفی همین است. تشکل های صنفی تغییری در روش خود انجام دهند. فعالیت های خود را از
واحد های کوچک تر یعنی مدارس شروع کنند.همکاران صاحب اندیشه در این مورد بیشتر راه حل بدهند تا تغییرات اساسی درشکل سازماندهی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ایجاد گردد.
به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست نمی آید.
✅ای دی هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر