۱۳۹۷ بهمن ۶, شنبه

تغییر باور های غلط یرخی تشکل های صنفی قرهنگیان

معلمان معترض:
تغییر باور های غلط برخی تشکل های صنفی فرهنگیان

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

6      بهمن     97

باورهای صنفی معلمان  ، احساساتمان را نسبت فعالیت و حرکت صنفی میسازند  احساسات  ، طرز اندیشه و نگرش ما به فعالیت و حرکت اعتراضی صنفی  را شکل میدهد . و طرز فکرمان ، رفتار و عملکرد ما نسبت به فعالیت صنفی  را میسازند  پس در نتیجه رفتار صنفی ما  ما نتیجه مستقیم باور ما ازفعالیت و حرکت صنفی  میباشد تکرار چندین باره یک فکر باور می گویند تشکل های صنفی فرهنگیان که باورهای مخربی را در ذهن خود پرورش می‌دهند همیشه منتظر شکست هستند و در نهایت هم خود را شکست خورده می‌یابند.بطور مثال فکر کنیم . همیشه در همه شرایط  با حاکمیت می توان فقط با مذاکره و گفتگو  به اهداف و خواسته های صنفی رسید. وقتی ما با حاکمیتی که معلمان و فعالان صنفی را دستگیر و شکنجه می کند. روبروهستیم."مذاکره و گفتگو" جواب
نمی دهد. گفتگو و مذاکره صنفی
وقتی جواب می دهد. که تشکل های
صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در موضع قدرت باشند.ما این تجربه را در سال های
80 تا 84 در شورای هماهنگی فرهنگیان تحربه کردیم. هروقت شورای هماهنگی فرهنگیان✔ اعتصاب✔می کرد. و معلمان حمایت می کردند.در موضع قدرت بود.
"مجلس ،وزرات خانه،مجلس ،نهاد های امنیتی "خودشان تقاضای مذاکره
می کردند. در جریان تجمعات کارگران هفت تپه و فولاد اهواز این مورد ثابت شد. وقتی کارگران تجمعات خود را مداوم ادامه دادند.حاکمیت کوتاه امد حقوق های عقب مانده انها را داد.
حاکمیت های خودکامه خود به خودی
هیچ امتیازی را نمی دهند.مگر اینکه تحت فشاری اجتماعی قرار بگیرند. در قبل از انقلاب دانشجویان مذاکره از موضع قدرت را تجربه کرده اند.معلمان و بازنشستگان این اگاهی را داشته باشند. در✔"معیشت و کیفیت اموزش" ✔تغییری حاصل نخواهد شد.مگر اینکه اعتراضات صنفی ادامه داشته باشند.متاسفانه برخی از تشکل های استانی و شهرستانی هنوز به این باور نرسیده اند. ایجانب به چشم خود در جلسات شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای مرکزی تشکل های صنفی شاهد بودم. که برخی
تشکل ها فقط به مذاکره با حاکمیت اهمیت می دادند. این باور غلط را داشتند.که با این حاکمیت سرکوب گر کاری نمی توان کرد. به" قدرت و اراده"
معلمان اعتقادی نداشتند. این باور غلط  باید برخی تشکل های صنفی عضو شورای هماهنگی از خود دور کنند. که به اعتراضات صنفی نمی توان به خواسته های صنفی واهداف صنفی رسید.اگر تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی اعتقاد داشته باشند  که  شجاع هستند.پس در واقعیت هم اعتراضات آنها  به‌صورت شجاعانه انجام می‌شود.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر