۱۳۹۷ دی ۱۶, یکشنبه

ضرورت تشکیل گروه های دائمی در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

ضرورت تشکیل گروه های دائمی در
تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

16    دیماه   97

انجام هر کاری و هر فعاليتی نيازمند تعيين یك سازمان و یك نظام برای به کارگيری عوامل و امکانات مورد نياز آن به صورت موثر و کارا می باشد. خود واژه سازمان، نشان دهنده سامانی است که درشکل دهی و برپایی آن به کار رفته است.یکی از روش های اعتراضات
صنفی معلمان این است.که "گروه های دایمی "در مورداهداف صنفی معلمان در
تشکل های صنفی در بین اعضا تشکل ها و معلمان تشکیل شود. تعداد اعضای گروه ها در تشکل های صنفی ومعلمان به تناسب ظرفیت منطقه ای و جغرافیایی بستگی دارد.ایجاد یك ساختار منطقه ای  برای استفاده بهينه از منابع باید اولویت اول اقدامات و فعاليت یک تشکل صنفی فرهنگیان باشد.
بطور:
مثال "گروه اعتصاب ،گروه تحصن،گروه تجمع ،گروه تشکل یابی ،گروه کیفیت
اموزش "این گروه های کوچک بهم به پیوندند. تا اعتراضات سراسری کشور
انجام شود.در" گروه های دائمی" تشکیل شده نکات زیر باید در نظر گرفته شود.
1✔-وظایف چگونه تخصيص داده شوند؟
2✔-چه شخصی به چه کسی گزارش دهد؟
3✔_ساز و کارهای هماهنگی رسمی چيست؟
✔4-الگوهای تعاملی گروه که باید رعایت شوند کدامند؟
✔5-ارتباطات کاری به چه صورت می باشد.
موارد فوق در گروه جهت
"نظم تشکیلاتی"↔ لازم است
اینجانب درپیام های  قبلی خودپیشنهاد گروه های اعتراضی را در مدارس دادم.
این سازماندهی وتشکیلات از پایین به بالا است.اگر بطور مثال این
" گروه های دائمی" در سراسر کشور
10 هزار گروه باشد .نهاد های  امنیتی کاری نمی توانند انجام دهند.کنترل گروه های از پایین  به بالا برای نهاد های امنیتی مشکل است.در گروه های کوچک شناسایی نیروی نفوذی در گروه آسان حاصل می شود.در گروه های بزرگ و گسترده شناسایی نیروی های نفوذی مشکل است .اگر معلمان بخواهند در اعتراضات صنفی موفق شود.تشکیل" گروه های دائمی" در تشکل های صنفی و معلمان ضرورت دارد.ساختن  یك تشکل صنفی شبيه ساختن  یک ساختمان است .از جز به جز شروع
می شود.همانطور که یک ساختمان یک نقشه دارد. یک تشکل صنفی فرهنگیان باید یک نقشه  داشته باشد. تا به هدف برسد.تشکیل "گروه های دائمی" در تشکل های صنفی فرهنگیان از "تمرکز"در تشکل صنفی جلوگیری می کند. تصمیمات تشکل صنفی از" عمودی به افقی" تبدیل
می شود."گروه های دائمی" نقطه مقابل تصميم گيری متمرکز، است.با تشکیل این گروه ها معلمان"جامعه پذیر "
می شوند.که در کارهای جمعی شرکت کنند. متاسفانه مانع اصلی نرسیدن به خواسته های صنفی معلمان این است . که آنها "فرهنگ کار جمعی "ندارند.
همین علت رسیدن به خواسته های صنفی را "زمان بر" می کند. مشکل "کارجمعی "فرهنگ عمومی است.به همین علت است.به اعتقاد اینجانب مردم ایران زیر با استبداد با هر حاکمیتی در سال های اخیر کمتر از 50 سال نمی روند.اگر در تاریخ ایران نگاه کنید.مردم ایران کمتر از 50 سال در سال های اخیر زیر استبداد نرفته اند. پس از 40 سال باز به دنبال "قهرمان " جدیدی هستند. زیر بار حزب و تشکل نمی روند. ناجی خود را یک
قهرمان می دانند. این روش طبق نظر جامعه شناسان "باز تولید استبداد"است.
موفقیت کشور های توسعه یافته "کار جمعی " است.تا معلمان یادنگیرند."کارجمعی" کنند. رسیدن به خواسته صنفی"مشکل و زمان بر" است. راه حل آن تشکیل "گروه دائمی"در معلمان و تشکل های صنفی است. از کار کوچک شروع کنیم.هنوز سیستم طایفه ای و قبیله ای در کشور حاکم است.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر