۱۳۹۷ دی ۲۱, جمعه

اعتراضات کوچک فرهنگیان هم تاثیر گذار است

اعتراضات کوچک  فرهنگیان هم تاثیر گذار است.

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

21      دیماه    97

در 20 دیماه در اخبار آمده بود.
سه شهر "کرمانشاه ،اردبیل ،یزد " معلمان اعتراض صنفی داشته اند. تلقی اینجانب این است. این اقدامات یک قدم به
جلو برای خواسته های صنفی معلمان است. در بدنه معلمان تاثیر گذار است. این گونه اعتراضات به معلمان شجاعت می دهد. که می توان مقابل حاکمیت سرکوبگر می توان اعتراض کرد.یادم هست درسال 85 در اعتراضات  صنفی معلمان مقابل مجلس در ابتدای اعتراضات از اواخر بهمن و اسفند ، حدود 500 نفر از همکاران بودند. فکر کنم ازاواخر  بهمن تا 23 اسفند که حاکمیت  معلمان مورد ضرب و شتم قرارداد. 7 تجمع معلمان مقابل مجلس  بر گزار کردند.هرچه اعتراض به جلو می رفت.
جمعیت معلمان افزایش پیدا می کرد.
فکر کنم در اواخر اسفند جمعیت معلمان به حدود 20 هزار نفر رسید.یعنی وقتی معلمان مشاهده کنند.در اعتراضات صنفی
"پیگیری و استمرار "وجود دارد.به اعتراضات صنفی می پیوندند.برداشت من این است. اعتراضات صنفی معلمان" دنبال دار" اعتراضات موردی چندان تاثیر گذار نیست.در حرکت" ابان و آذر"
دو تحصن معلمان برگزار کردند.تحصن ها ادامه پیدا نکرد. اگر این تحصن ها در آذر و دیماه هم ادامه پیدا میکرد. شاید نتیجه مطلوب را می داد. متاسفانه معلمان یک اعتراضی می کنند. بعد سکوت  می کنند.  معلمان به حاکمیت
فرصت می دهند.حاکمیت  تجدید قوا برای سرکوب کند.در زمان سکوت
حاکمیت شروع  به دستگیری فعالان
صنفی می کند. بعد از دستگیری
اعتراضات معلمان اعتراض خاموش می
شود. این روش مارابه خواسته های
صنفی نمی رساند.اعتراضات معلمان  "استمرار"↔ داشته باشد. حتی اگرفعالان صنفی را  زندانی کنند. شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران که در این شرایط مدیریت
اعتراضات را به عهده دارد. باید نسبت به
اعتراضات صنفی معلمان  برنامه ریزی
داشته باشد. بدنه  معلمان در شرایط
کنونی  اماده اعتراضات هستند. فقط
"سازماندهی ،برنامه ریزی ،تقسیم
کار"لازم است. اطلاع رسانی
گسترده انجام گیرد. شورای هماهنگی
نسبت به اعتراضات کوچک "نا امید"نشود. ادامه اعتراضات مهم است.
برای رسیدن به یک هدف بسیار بزرگ، ابتدا باید رسیدن به اهداف کوچک را در دستور کار خود قرار دهید.بطوریکه همکاران  می‌توانند با انجام  اعتراضات کوچک و گرفتن بازخوردهای لازم،مهارت‌های خود را ارتقاء داده و قبل از اینکه وارد اعتراضات  بزرگ تر
شود.آمادگی پیدا می کند.تا همکاران اعتراضات "منسجم و جامع" خود را پیاده‌سازی کنند.شروع کار از اعتراضات  کوچک که شامل بخش‌هایی از یک
پروژه‌ی بزرگ‌تر اعتراضات
است.فرصت‌های بیشماری برای ارتقاء وبهبود آن مهارت‌ها و توانایی‌ها برای
اعتراضات گسترده پیدا می‌کنند.         پس هر اعتراض کوچکی به سمت
اعتراضات گسترده است.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر