۱۳۹۷ دی ۲۵, سه‌شنبه

انسجام در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

معلمان معترض:
انسجام در تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

25       دیماه     97

انسجام به معنی های زیر
آمده است.
↩↩↩↩
"منظم شدن و با هم جور شدن.مستحکم شدن، استوار شدن، استواری ،
بهم پیوستگی ، هم بستگی ، همکاری ، انسجام ، مسئولیت مشترک" انسجام به معنای یک پارچگی و کل گرایی هم آمده است. برای مثال ما در تشکیلاتمان نظم داریم ولی همه افراد تشکیلات از اتفاقات تشکل باخبر نمی شوند  عضو بایدجلسات و کارهای تشکل باید شرکت کند یعنی مجموعه افراد تشکیلات از حال یکدیگر خبردار باشند. پس هر چقدر انسجام تشکیلاتی بیشتر باشد .
"نظارت و کنترل "تشکیلاتی بیشتر
می شود.در تشکل یعنی همه مسئول هم هستند. یک شبکه کلافی بزرگ می شوند. انسجام یک رابطه دو طرفه و چند سویه بین افراد تشکیلات است ارتباط است که تشکیلات را شکل و یکپارچه
می کند.عضو باید با تشکل صنفی ارتباط برقرار کند چه ارتباط کلان و چه ارتباط خرد هر دو برای تشکیلات لازم است.تشکیلات مثل خوشه های انگور نیستند که هر کدام از هم جدا باشند بلکه مثل بافتنی است که تار و پود در هم تنیده اند  تشکل دو رکن دارد.
یکی✔ نظم و ✔دیگری انسجام است.ویژگی های کارآمدی و اثربخشی تشکیلات انسجام تشکل است .
پس ازاینکه  تصمیم خردجمعی در تشکل صنفی گرفته شد، و  مصوب شد. بایداجرا گردد. متاسفانه در برخی تشکل ها واعضا عادت ندارند که حرف تشکل راگوش بدهند ،و هرکسی برای خودش مجتهد است و نمی پذیرد، که درتشکیلات است."اطاعت و تعهد" ناشی از توافق های بین اعضا  و هیات مدیره است تشکیلات قوامش به بالا و پایینش و سلسله مراتبش نیست. به رئیس ومرئوسی نیست.بلکه به نظم و انسجام تشکل واجرای مصوبات است . اگرمصوبه ای هم اشتباه باشد . پس از بررسی هیات مدیره تصمیم می گیرد آن را تغییر یا اصلاح کند .حتی رییس هیات مدیره تشکل صنفی حق ندارد. مصوبه لغو کند.تشکل نباید به فرد وابسته باشد رییس مجری مصوبات هیات مدیره است.وبلکه "خردجمعی " و نظم تشکیلاتی یک پارچکی  در تشکل حاکم باشد. انسجام صنفی تشکل به معنای آنست که گروه وحدت خود را حفظ کرده و با عناصر وحدت بخش خود تطابق و همنوایی داشته باشد.میزان روابط آجتماعی و تعامل های گروهی تشکل صنفی  بر اساس ارزشها مشترک و منجسم  تشکل صنفی تعریف شده باشد .ارزش مشترک تشکل های صنفی خواسته های صنفی معلمان است. اگرتشکل های صنفی فرهنگیان ایران در شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران" متحد و فعال" شوند.
و یک پارچگی داشته باشند.و مصوبات شورای هماهنگی فرهنگیان که مطابق اهداف وخواسته های صنفی معلمان
را عمل کنند. انسجام تشکیلاتی ایجاد
می شود. و گرنه هر تشکل صنفی فرهنگیان ساز خود را بزند. وحدت و انسجام شورای هماهنگی فرهنگیان  تحقق پیدا نمی کند.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر