۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

تحلیل شعار "نترسید نترسید ما همه باهم هستیم "

تحلیل شعار
"نترسید نترسید ما همه باهم
هستیم "

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

23     دیماه    97

یکی از شعار هایی که در اعتراضات سال 88 که  تولید شد.شعار "نترسید نترسید ما همه باهم هستیم "گاهی شعار ها
از درون اعتراضات تولید می شود. که معنای بزرگی دارند.این شعار دو قسمت دارد.قسمت اول "نترسید نترسید" است.استمرار استبداد با ترساندن مردم از "زندان و کشتن و سرکوب" است.  طول تاریخ حاکمیت های استبداد را نگاه کنیم . می بینیم ،که اکثر حاکمان مستبد انها ایجاد "رعب و وحشت " در دل مردم ایجاد  می کنند.استبداد استمرار یافته است.ماندگاری استبداد بر ترس است. خود کامگان تاریخ کاری از پیش
نمی برند. مگر اینکه "رعب و وحشت "در دل مردم ایجاد کنند. یکی از دلایل اصلی به میدان نیامدن اکثر معلمان در صحنه فریاد خواهی صنفی "رعب و وحشت "است. حاکمیت با"زندان،بازداشت ،شکنجه ،تبعید ،تهدید "
فعالان مدنی "رعب و وحشت "در دل  سایراقشار ایجاد می کند.
پریشان فکری و اضطراب های درونی یا آرامش فکر و اطمینان خاطر هر فردی، را ترس بهم می زند."کیفیت و کمیت" سخنان هر انسانی را کاهش می دهد.
اما شعار بالا  قسمت دومی را دارد.
"ما همه باهم هستیم"این یک اصل روانشناسی است.انسان در جمع ترس او کاهش می یابد. اگر انسان احساس
کند. از طرف جمع حمایت می شود . ترس او کاهش می یابد. کلید غلبه بر ترس حمایت جمعی است. که به انسان "شجاعت و امید"می دهد.عقب راندن ترس در حمایت انسان ها است.
شما اگر در جنگل تاریکی ،تنهایی  راه بروید.در دل شما "رعب و وحشت "ایجاد
می شود. ولی اگر بطور دست جمعی به  جنگل بروید. در کنار دیگران ترس شما کاهش می یابد.در شرایطی که در سراسر کشور اعتراضات صنفی شروع شده است. ما فرهنگیان لازم است . از همدیگر حمایت کنیم. رهایی از ترس همه باهم بودن است . برای یک هدف مشترک تلاش کردن است. رسیدن به خواسته های صنفی است.در اموز های دینی داریم.
"دست خدا در جماعت "است.در این شرایط کنونی کشور "منافع جمعی را بر منافع فردی الویت دارد. "
در کودکی در کتاب های درسی ابتدایی می خواندیم "دست به دست دهیم به مهر میهن خویش را کنیم اباد "
حمایت  از اعتراضات معلمان ایجاد محیطی امن ایجاد می کند.حس حمایت شدن است كه قدرت مقابله با فشارها و مشكلات صنفی  پیش روی زندگی معلمان   تقویت می کند.تلاش برای كمك های همه جانبه به همکاران در شرایط سخت و طاقت فرسا دلداری  صنفی ومساعدت روحی به  سایر همکاران  در مقابله با  "رعب و ترس  " است.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر