۱۳۹۷ دی ۱۳, پنجشنبه

توجه همگانی به اعتراضات صنفی معلمان

توجه همگانی به اعتراضات صنفی
معلمان

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

13   دیماه    97

توجه همگانی  حول اعتراضات صنفی معلمان ،  بیشتر در فضا و بستر دولت-  مردم  تاثیر بگذارد.چرا كه در این فضا دولت و صدا وسیما  می خواهد افكار عمومی و مسیر  اعتراضات صنفی معلمان  را كنترل و منحرف كند.در این شرایط تشکل های صنفی فرهنگیان و معلمان تلاش کنند. "حمایت همگانی "را کسب کنند.
✔پیدایی آگاهی؛
✏✏✏✏✏✏✏
در این مرحله" توجه همگانی"  از وجود موضوع اعتراضات معلمان آگاه  شوند.  متاسفانه "توجه همگانی " در مورد واكنش نسبت به  اعتراضات معلمان  احساس نیاز آنی نمی کند. لذا تشخیص میان آگاهی و فوریت در  در مورد خواسته های صنفی معلمان  مورد"توجه همگانی " نیست  .تشکل های صنفی و معلمان این آگاهی عمومی  را بدهند. که معلمان تنها خواستار معیشت نیستند. بلکه معلمان خواستار "کیفیت آموزش و آموزش رایگان "هستند.تا "توجه همگانی "نسبت به اعتراضات معلمان جلب شود.

✔ فوریت بیشتر؛ به اعتراضات
✏✏✏✏✏✏
توجه همکانی به فوریت و ضرورت مساله اعتراضات صنفی و خواسته های وصنفی را مردم  حس   كنند .در این شرایط که "گرانی ؛تورم "گریبان مردم را گرفته است . و تمام اقشار نسبت به "تورم و گرانی "در رنج هستند.نظر غالب در این مرحله درخواست مصرانه برای اقدام جدی برای اعتراضات  هستند.  اعتراض مردم نسبت به ركود اقتصادی بالا  است. "توجه همگانی"علاقمند به اعتراضات سراسری است. این فوریت را احساس می کنند. فقط نیاز به سازماندهی اعتراضات دارند.به
روش های اعتراضات اگاه شوند.دستیابی به راه حل مناسب برای موفقیت  صنفی، در این مرحله مردم و معلمان راه حل های مختلف مساله را بررسی کنند. به یک جمع بندی برسند. "با آزمون خطا "مردم و معلمان همه روش های اعتراضی را امتحان کنند. تا به روش مطلوب اعتراضات برسند.همچنین نسبت
به پیشنهادات کارشناسان مدنی توجه کنند.
جمع بندی
✏✏✏✏✏✏
تشکل های صنفی فرهنگیان و معلمان می توانند  برای "توجه همگانی " نسبت اعتراضات صنفی معلمان از
"خانواده، دوستان، همسایگان، محل كار، اماكن مذهبی، مدرسه و دانشگاه " اعتراضات صنفی و اهداف صنفی معلمان را به مردم "آگاهی رسانی "کنند.
همچنین رسانه های گروهی؛  ومجازی نقش مطبوعات، رادیو و تلویزیون داخلی و خارجی اهمیت  بسیاری برای "توجه همگانی "نسبت به اعتراضات صنفی معلمان داشته باشند. توجه شخصیت های مورد اعتماد  مردم و کارشناسان و نخبگان نسبت به اهداف صنفی معلمان مقاله بنویسند.باعث تقویت اعتراضات صنفی معلمان می گردد."توجه همکانی "نسبت به اعتراضات صنفی معلمان و اهداف صنفی معلمان اهمیت بسیار بالایی دارد.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر