۱۳۹۷ دی ۲۹, شنبه

تقویت روحیه اعتراضی معلمان

تقویت روحیه اعتراضی معلمان

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

29      دیماه     97

رفتار تشکل های صنفی فرهنگیان ایران و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران  پایه و اساس پیشرفت تشکل های صنفی  را تشکیل می‌دهد.  معلمان  بزرگ‌ترین و کارآمد‌ترین پدیده برای اعتراضات صنفی معلمان هستند. قابل بررسی برای حل و فصل بسیاری از  مشکلات صنفی فرهنگیان هستند. برای تقویت روحی اعتراضی معلمان، بایستی عواملی که تقویت روحیه  اعتراضی معلمان اثر می گذارد. به درستی و به موقع به کار برده شود. روحیه اعتراضی معلمان ، میزان رضایت‌خاطر  معلمان از تشکل های صنفی از کارشان است.درصورتی‌که رضایت کامل وجود داشته باشند . روحیه اعتراضی معلمان را تقویت می کند .مدیریت بیشتراعتراضات صنفی را تشکل های صنفی و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران به عهده دارند . عملکرد آنها به گونه ای باید باشد . که رضایت معلمان را در بر داشته باشد.در شرایطی که نیاز است. 
بطور  مثال معلمان"اعتصاب ،تحصن
،تجمع "کنند. تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان غیر فعال باشند.رضایت معلمان نسبت به انها کاهش پیدا می کند. شورای هماهنگی فرهنگیان وتشکل های صنفی  وظایف خود را در این مورد  انجام دهند. اگر معلمان حمایت نکردند. معلمان وظیفه خود را در این مورد اعتراضی انجام نداده اند."لیاقت و شایستگی" خود را شورای هماهنگی فرهنگیان و تشکل های صنفی در اعتراضات صنفی در عمل نشان دهند. زیرا بر تقویت روحیه اعتراضی معلمان اثر مثبت می گذارد.
هر گاه عملکرد مثبت شورای هماهنگی و تشکل های صنفی معلمان در عمل دیدند. به آنها اعتماد می کنند.حضور فعال تری را در اعتراضات خواهند داشت.
استعدادهای معلمان را به منصه ظهور رسانده می شود.  و پیشرفت 
می کنند.موقعیت صنفی شورای هماهنگی فرهنگیان، و تشکل های صنفی فرهنگیان جذابیت برای معلمان ایجاد
می کند. و پیشرفت دراعتراضات ایجاد می گردد.؛ بدین معنی که معلمان  بر پایه رضایت‌خاطر، از انها است  که معلمان شورای هماهنگی فرهنگیان و تشکل های صنفی فرهنگیان را انتخاب می‌کنند .در عمل پاسخ مثبت به بیانیه های اعتراضی آنها می دهند.در شورای هماهنگی فرهنگیان و تشکل های صنفی اثرات کارایی و خود‌کفایی آنها  رابطه مستقیمی با درجه رضا‌مندی، خوشحالی و خرسندی معلمان را  در پی دارد.و بالعکس ناکامی‌ها و سرخوردگی‌ها آنها در امور مربوطه صنفی ، سبب عدم‌رضامندی و نزول سطح روحیه  معلمان می‌شود.

        به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر