۱۳۹۸ اسفند ۱, پنجشنبه

اندوه از دست دادن عباس معارفی پدر کانون صنفی معلمان

اندوه از دست دادن استاد عباس معارفی پدر کانون صنفی معلمان ✏✏✏✏✏✏✏✏✏ اینجانب افتخار داشتم طی 19 سال فعالیت صنفی در کنار استاد عباس معارفی پدر کانون صنفی معلمان بوده باشم. استاد عباس معارفی فارغ التحصیل رشته تاریخ بودند. 30 سال برای آموزش و پرورش خدمت کردند. ما باهم فعالیت صنفی را درسال های 77 و 78 شروع کردیم منزل ما در نزدیکی استاد معارفی بود. من با موتور 125 هندا خود با استاد معارفی به جلسات اداره کل تهران می رفتیم درسال 77 روابط عمومی اداره کل اموزش وپرورش تهران بخشنامه ای کرده بود که فعالان صنفی به اداره کل اموزش وپرورش تهران بیایند . تا زمینه تاسیس یک تشکل معلمی بدهند. من به دنبال استاد معارفی می رفتم و باهم به این جلسات می رفتیم. در این جلسات استاد عباس معارفی شجاعانه و بدون سانسور سخن می گفتند،به خصوص نوک حمله استاد به مدیران اموزش وپروش بودند. متاسفانه در جلسه دوم یا سوم بود که نگهبان در وردی اداره کل تهران اجازه ورود به جلسه در اداره کل تهران را به استاد معارفی ندادند. ایشان مستقیم به یکی از روزنامه های آن وقت که بعد تعطیل شد رفتند ومصاحبه کردند. در مصاحبه استاد افشا کردند که این جلسات فرمایشی است. بعداز مصاحبه استاد معارفی درسال 77 در یکی روزنامه های که اسم آن را فراموش کردم از روزنامه هایی بود که بعدا بصورت فله ای توسط مرتضوی دادستان تعطیل شد. بعداز مصاحبه استاد معارفی ما گروهی بودیم نسبت این جلسات اداره کل آموزش وپرورش تهران اعتراض کردیم. در نتیجه این جلسات تعطیل شد از درون جلسات روابط عمومی اداره کل اموزش وپرورش تهران درسال 77سه تشکل معلمی بیرون آمد . دو تشکل سیاسی ویک تشکل صنفی بیرون آمد. تشکل های خانه معلم وابسته به جناح راست سیاسی و سازمان معلمان وابسته به اصلاح طلبان سیاسی و کانون صنفی معلمان که کاملا صنفی و مستقل بیرون آمد که استاد معارفی در تشکیل کانون صنفی معلمان موثر بودند. اینجانب خاطرات فراوان از استاد عباس معارفی دارم از کلیه همکاران تقاضا و خواهش دارم. در تشیع جنازه این استاد محترم که چندین بار توسط حاکمیت دستگیر شدند.شرکت کنند یادم هست . استاد بارها به من می گفتند خاکساری : "آرزوی من این است که جنازه من روی دستان معلمان تشیع شود" از تمام همکاران سراسر کشور تقاضا دارم برای عزت گذاشتن به پیش کسوتان خود و احترام به خدمات معلمان و پیش کسوتان روز جمعه 10 صبح در محل سالن عروجیان بهشت زهرا حضور دارند. منتظر همکاران هستیم. محمد خاکساری از موسسین کانون صنفی معلمان یکم اسفند 98

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر