۱۳۹۹ تیر ۷, شنبه

تغییر ‏از ‏درون ‏یا ‏بیرون ‏انسان

۱۰۳📌شما فکر می کنید ، باور های خود را چندصد،  خودانسان 
 می تواند تغییر دهد، چند درصد جامعه می تواند باور های
ما را تغییر دهد.؟می توانید آن را محاسبه کنید.
از همکاران و مخاطبانی که به این سئوال پاسخ دادند. تشکر 
می کنم .
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
بطور کلی انسان ها بدنبال تغییر است.انسان هم از درون‌و برون تغییر پیدا می کند. اکثر مردم جایی در میان این دو  گروه هستند.اما کدام بیشتر تاثیر دارد؟.برخی روانشناسان به درون برای تغییرانسان  اعتقاد دارند  برخی بیرون را در تغییر انسان اعتقاد دارند.دسته سوم رابطه متقابل درون و بیرون را برای تغییر اعتقاد دارند.تلقی بنده این است. مرحله اول ،درون انسان برای تغییر مهم است.مرحله دوم برون انسان  در تغییر انسان موثر است. تا درون انسان تغییر نکند٬،بیرون انسان تغییر نخواهد کرد.برای‌حل هر مسئله ای بایدکندوکاو و تحقیق کنیم.اگر در بیرون  تغییر تحولی می بینیم، حتمن قبل از آن تغییری و تحولی در درون ما روی داده است.برخی روانشناسان اعتقاد دارند.
اگر فکرتان را عوض کنيد،مي توانيد زندگي تان را تغيير بدهيد.اگر خود را تغییر ندهیم ٬محیطخودمان را نمی توانیم تغییر دهیم . همه ما انسانها یک سیستم فکری و تکنولوژی خاصی ؛دارند.اگر یک سیستم فکری منطقی و با یک چارت قوی و حساب شده داشته باشیم .می توانیم‌تغییر درونی و بیرونی انجام‌دهیم.
 این تغییرات از کوچکترین چیزها در زندگی خصوصی شروع شده و میتونه به بزرگترین تغییرات اجتماعی و نظام اجتماعی انجام‌گیرد.قرار نیست برای خوش آمد کسی خودمان را تغییر بدیم و کسی هم قرار نیست برای خوش امد ما خودش را تغییر بده؛بیایید هیچ وقت فراموش نکنیم که اگر قرار هست تغییری انجام بدیم فقط برای خودمون انجام ندهیم؛ چون مایل هستیم دیگران  هم ،بهتر و زیباتر زندگی کنند و از خوشبختی  برخوردار باشند.سایرانسان ها از زندگی  لذت ببرند.تغییر و تحول درونی وبیرونی – نیاز انسان امروز است.وقتی نگاه ما تغییر کند، افکار ما تغییر می کند و نگرش ما نسبت به جهان اطرافمان تغییر پیدا ‌میکند، زندگی خصوصی واجتماعی ما دستخوش تغییرات بسیاری قرار می‌گیرد تغییر باورها از مهم‌ترین نوع تغییراتی است که هر کسی می‌تواند در زندگی دنبال کند.درصد مشخصی نمی توان از تغییر درون و برون مشخص کرد، بستگی به برداشت شما دارد ، کدام را مهم می دانید.تغییر درون یا بیرون انسان را  مهم بدانید.
اعتقاد اینجانب این است . برای رسیدن اقشار به خواسته های خوداگر ۱۰۰۰ نفر از هرکدام اقشار"معلم ٬کارگر٬دانشجو٬بازنشسته"
تغییر واقعی پیدا کنند. می توانند تغییر بزرگ ایجاد کنند.
این را حکیم خردمند فردوسی بزرگ‌گفته است .
«یک‌مرد جنگی‌به از صد سوار»یادم هست سال ۸۵ در جریان تجمع اعتراضی  معلمان جلوی مجلس که منجر به دستگیری تعداد بیشماری از معلمان شد. که بعد مجلس مجبور شد، لایحه خدمات 
کشوری  را تصویب کند . بازجو های اطلاعات در بازجویی ها 
می گفتند :«‌ ما معلمان تاثیر گذار را دستگیر می کنیم»
 بنده به یکی از بازجو ها گفتم‌:«اگر معلمان خود جوش تجمع کنند.‌شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بیانیه‌نداده باشد چی ؟»باز جو به من گفت آقای خاکساری :
« هر نقطه ایران معلمان اعتراض و اعتصاب کنند ما شماها را می گیریم مقصود او فعالان صنفی بود»همکاران تغییر از درون را
 با تمرین انجام می شود. آماده برای تغییر بزرگ‌شویم.
   ۷. تیر ماه. ۹۹
@MoallemaneMotarez

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر