۱۳۹۹ تیر ۹, دوشنبه

‎دلیل خود ‏سوزی ‏معلم ‏مسجد ‏سلیمانی

۱۰۶✔چطور وچگونه شد .
معلم شهرستان مسجد سلیمان
 خود سوزی کرد بعد فوت کرد.؟ از همکاران و مخاطبانی که
 به این سئوال پاسخ دادند.  تشکر می کنم .
✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️✏️
این حادثه در ۱۸ اردیبهشت  ۹۹پس از اینکه پرسنل اجراییات شهرداری اقدام به تخریب قسمتی از دیوار حیاط منزل معلم  مسجد سلیمانی ،که مدعی بودند در حریم خیابان قرار دارد، به وقوع پیوست. و سپس این معلم در خرداد ۹۹ فوت کرد.
یکی از دلیل آن این بوده است ، این معلم احساس تنهایی 
و بی ارزشی کرده است،  موقعیتی بحرانی برای خانواده ، معلم مسجد سلیمانی بوجود آمده بود. این معلم تنها راه نجات خود را در نابودی خویش  در نهایت دست به خودسوزی زده است،   
قطع روابط مهم و حساس و به دنبال آن ،احساس 
بی کسی این معلم  باعث این مسئله شده است .آسیب اجتماعی های اجتماعی وارد برمعلم مسجد سلیمانی ،و ساختار و مناسبات اجتماعی حاکم منجر به خود سوزی اوشده است ، مشکل اصلی حاکمیت بوده است ، که این وضعیت برای معلم مسجد سلیمانی و امثال او بوجود آورده است، چاره ای جز خود سوزی ندیده است، ما می آییم تمام تقصیر ها را گردن شهرداری یا خود شخص 
می اندازیم ، مشکل اصلی را فراموش می کنیم ، این حاکمیت است ،که خود سوزی معلم مسجد سلیمانی و امثال آن است،این وضعیت اسفناک را برای اقشار بخصوص بازنشستگان را حاکمیت بوجود آورده است ،بازنشستگان امروز دارند، جور فرزندان بیکار خود را می کشند،بیماری دارند، بیمه کارآمد ندارند،فشارهای اجتماعی، اقتصادی و حاکمیت بوده است که معلم مسجدسلیمانی  وامثال او  را ناچار به خود سوزی  شده اند یعنی کسی ، 
فریاد رس معلم مسجد سلیمانی و امثال او نبوده است،،تمام هست ونیست او یک خانه بوده است.مشکل معلم مسجد سلیمانی مشکل اکثر  امروز ،بازنشستگان و معلمان است ،نگاه می کنیم بعد از آن معلم بازنشسته بوشهری خود کشی کرد،روز جمعه ۹ خرداد ماه ۹۹، یکی از معلمان بازنشسته ساکن شهرستان بوشهر که در رسانه های اجتماعی از او به نام ( ح.گ.ش) یا حسین گوهرشناس نام برده شده به دلیل مشکلات مالی و فقر اقتصادی دست به خودکشی زده و در یک اقدام دردناک خود را حلق آویز کرد و جان‌سپرد. اگر نمی خواهیم شاهد خود سوزی و خود کشی همکاران و بازنشستگان شویم . باز تکرار می کنم ، دست اتحاد به سایر اقشاربدهیم ،بیاییم موانع مشکل اتحاد اقشار تشکل های صنفی "معلمان ، کارگران، دانشجویان، بازنشستگان "موانع اتحاد را بنویسند ، و راه حل مناسب برای اتحاد اقشار پیدا کنند،
این کار شدنی است،قدری همت و قدری شجاعت لازم دارد،
تلقی من این است ،به نظر بنده هرچه هزینه برای اتحادهزینه اقشار دهیم ،فایده است، اگر بازداشت و دستگیر کنند،  سرمایه است .اگر پیگیری خواسته ها شویم.اگر اراده ای برای پیگیری وجودداشته باشد ، کسان دیگر جایگزین دستگیرشدگان 
می شوند، بنشینیم فکر کنیم ، موانع اتحاد را لیست کنیم ، و برای آنها راه حل مناسب پیدا کنیم، شیرینی این کار به تمام اقشار
 می رسد،ما نیاز به ۱۰۰۰ نفر از هر قشری را داریم که از جان گذشته باشند . با خود عهد به بندند این کار را جوانان می توانند به سامان برسانند و پیش کسوتان مشورت دهند،بگویند:
 "معیشت و آزادی یا مرگ"اگر به این شعار رسیدیم ،و عمل کردیم
به خواسته ها نزدیک می شویم .ما خودمان داریم به مرگ تدریجی می میریم،  ممکن است ،چند وقت دیگر به علت قحطی برای یک تیکه نان همدیگر بکشیم، اگر متحد شویم،هیچ قدرتی، نمی تواند کاری در مقابل شما کند.این یک انتخاب است، ادامه ظلم حاکمیت یا "معیشت و آزادی" نام  "معلمان ، کارگران،  دانشجویان و بازنشستگان "در تاریخ ایران زمین می ماند، همکاران، خارج کاری برای ما انجام نمی دهد، خارج نشینان کارشان پشتیبانی از تصمیمات  داخل است،

✔️پیش به سوی اتحاد اقشار
        ۹  تیر  ماه  ۹۹
@MoallemaneMotarez

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر