۱۳۹۵ اسفند ۲۸, شنبه

«. توانایی ترغیب و جلب اعتماد معلمان به تشکل های صنفی»

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
« - توانایی ترغیب و جلب> اعتماد معلمان به تشکل های صنفی »

نکته ای که تشکل های صنفی  باید بدانند این است که «انگیزش انسانی» یک موضوع بسیار پیچیده است صدها روان شناس و محقق زندگی خود را صرف کرده اند، تاعلت نحوه «رفتار انسان» راکشف کنند .از آنجایی که تدارک شرایط  مناسب  برای عضویت همکاران در تشکل های صنفی باعث
می شود در آنها افزایش  ترغیب فراهم گردد. از این رو  تشکل های صنفی فرهنگیان باید زمان زیادی را جهت آموختن شیوه های «آماده سازی» محیط مناسب برای ترغیب همکاران را به تشکل صنفی صرف کنند.زیرا این عمل بسیار پیچیده است .کمبود اعتماد به نفس در همکارا ن یکی از عواملی است که آنها  را از تلاش و خودباوری باز می دارد و سبب «نا امیدی» همکاران می شود. هیات مدیره تشکل های صنفی باید به همکاران کمک کنند تا خودشان را باور کنند و بتوانند «خلاقیت های»  خودشان را بروز دهند. ترس از  اینکه  امکان موفقیت تشکل صنفی برای رسیدن به خواسته ها ی صنفی کم است.یا «شجاعت لازم» را برای طرح مشکلات صنفی خود نداشته باشند.  یکی از عوامل خطرناکی است که سبب «افت اعتماد به نفس» همکاران می شود .یکی دیگر عواملی که معلمان را به تشکل های صنفی ترغیب می کند.محیط مدرسه است همکاران نباید گفتگوهایی در دفتر مدرسه مطرح کنند که سبب« تضعیف روحیه و افت اعتماد به نفس» همکاران نسبت به تشکل های صنفی گردد.تا همکاران« انرژی و توان» خود را برای رسیدن به خواسته های صنفی از  دست ندهند. .زیرا همکاران جزیی از محیط مدرسه هستند و هر چیزی چه «مثبت چه منفی» تاثیرات زیادی روی آنها در دفتر و محیط مدرسه خواهد داشت. این وظیفه هر همکار  است که مراقب روحیه  همکاران خود باشند تا مانع  فرورفتگی شخصیتی تشکل های صنفی  در بین همکاران گردد تا بستر لازم جهت ترغیب همکاران به تشکل صنفی فراهم گردد.
عوامل دیگری جهت ترغیب همکاران به تشکل های صنفی وجود دارد . سایر همکاران در این امر مهم مشارکت کنند. تا بتوانیم « اتحاد صنفی» از دست رفته رابار دیگر بدست آوریم.
به امید آن روز
محمد خاکساری
یکی از موسسان کانون صنفی معلمان
۲۸ اسفند ۹۵

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر