۱۳۹۶ فروردین ۲, چهارشنبه

« توانایی تشکل های صنفی نسبت برآوردن قول و گفته های خود نسبت به همکاران»

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
« توانایی تشکل های صنفی نسبت بر آوردن قول و گفته های خود نسبت به همکاران»

آیا به حرفی که تشکل​ صنفی می‌زند وفادار هست؟ یا اغلب اوقات از انجام کاری که قول داده‌است که انجام دهد سرباز می‌زند؟همکاران نسبت به تشکل صنفی که اینگونه رفتار می‌کند چه حسی دارند؟ تشکلی که می‌گوید کاری را به انجام می‌رساند، اما در واقع هرگز به عهدشان وفا نمی‌کند.چگونه فکر می کنند.؟در صورتی که تشکل صنفی می‌خواهد همکاران  به او احترام بگذارند، زمانی در مورد «گفته ها یا قول هایش»  به همکاران  بله بگوید, که واقعا منظورش بله است. و زمانی نه بگویید که واقعا قصدش نه باشد.هر اندازه تشکل های صنفی« خوش قول» باشند. ارج و قرب اجتماعي نزد همکاران بیشتر دارند و به آ نها  احترام مي‌گذارند‌   تشکل های صنفی بدقول همکاران را از خودشان فراري مي‌دهند.همکاران كمتر به سراغشان مي‌روند و هيچ‌وقت بهشان اعتماد نمی کنند.
قدرت تشکل صنفی نتیجه رفتار کردن و عمل کردن به «قول وقرار هایی» است که به همکاران داده است. که به تشکل «ارزش و بها » می دهد.در واقع مصداق اصطلاحی است که «مرد سرش را از دست می‌دهد و اما زیر حرفش نمی‌زند.» این اصطلاح ناشی از قدرت شخصی فرد است و نشان می‌دهد که فردی حاضر است تا سرحد مرگ پیش برود و اما درستی و تمامیتش را از دست ندهد.
يكي از دلايل وجود بی اعتمادی در بین همکاران نسبت به تشکل صنفی این. است.
  بدقول‌هایی که تشکل ها به همکاران داده اند  حاضر نيستند بصراحت به ناتواني‌شان در برآورده كردن وعده‌اي كه داده‌اند، اعتراف كنند. در چنين مجموعه‌اي از تشکل های صنفی كمتر تشکلی وجود دارد كه بتواند با شجاعت و روراستي به اين عدم توانايي خود اعتراف كند. اغلب تشکل ها ترجيح مي‌دهند با به تاخير انداختن زمان در عملي كردن قولشان ناتواني‌شان را مخفي كنند.گاهی مجبور مي‌شوند دروغ بگويند، احتمالا  جواب همکاران را نمی دهند.ولی ديگر« منزلت و اعتبار اجتماعي»آنها پیش همکاران کاهش یافته است.تا ديگران بار بتوانند مجددا به تشکل صنفی و گفته‌های تشکل اعتماد كنند.بسیار مشکل است.
تشکل های صنفی سعی و تلاش کنند با خودشان برای نگهداری حرفشان «صادق »باشند و تا زمانی‌که نمی‌توانند سر حرفی بمانند، قولش را  به همکارا ن ندهند.
محمد خاکساری
یکی از موسسین  کانون صنفی. معلمان
۲فروردین ۹۶

:






.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر