۱۳۹۶ فروردین ۱, سه‌شنبه

«. سال نو تحول نو در تشکل های صنفی»

سلام همکاران:
« سال نو تحول نو در تشکل های صنفی»

ابتدا سال جدید را به همکاران تبریک می گویم . همانگونه که طبیعت متحول
می شود.تشکل های صنفی فرهنگیان در سال جدید متحول شوند.

معنای یک تشکل صنفی  خوب این نیست که همیشه یک مسیر را در فعالیت های خود دنبال کند. گاهی اوقات باید در مسیر  فعالیت خود تغییراتی ایجاد کند.

معنا یافتن شایستگی‌های درونی هر تشکل صنفی ، در گرو داشتن احساسی از پیشرفت، موفقیت و پیگیری رویاهایی است که به فعالیت صنفی تشکل صنفی معنا می‌بخشد
۱_ تشکل صنفی به استقبال تغییر برود

 سخت‌ترین قسمت رشد کردن برای یک تشکل صنفی این  است که چیزهایی که به آن عادت کرده‌است  را کنار بگذارد و با چیزهایی جلو برود که برایش جدید است. .از پیشنهادات جدید اعضا و همکاران  استقبال کند.
یک تشکل صنفی دائما انعطاف خود را همراه با درک انتظارات از اعضا حفظ کند. تغییر در برنامه‌های تشکل را امری معمول به حساب آید. آن‌چیزی که ضروری است تغییر کردن  تشکل صنفی همراه با برنامه‌ها باشد

۲- تشکل صنفی عمل کننده باشد:

یک تشکل صنفی تو  خالی نباشد.فقط حرف نزند و سعی کند به جای حرف زدن و بلوف زدن عملگرای خوبی باشد. .اگرتشکل تلاش کند.   به جای تلف کردن وقت از فرصت های کوچک در طول  سال بهره ببرد قطعا موفقیت زیادی نصیبت تشکل خواهد شد.پس در هر حال تشکل صنفی شروع کند به عمل کردن و انجام دادن اهداف صنفی و شعار های  صنفی خود را تحقق به بخشد.
وقتي كـــه تشکل صنفی وارد صحنه مي‌شود. و دست به عمل مي‌زند قسمت عمده‌اي از كار را به انجام رسانيده‌ است، اما براي تحقق هدف و كسب نتيجه بايد حتما تشکل ً پشتكار به خرج دهد و پيگيری  داشته باشد. پيگيري كارها مغز را فعال و اميد به موفقيـت را در تشکل را بارور مي‌سازد.

۳- خودباوري در تشکل صنفی

تشکل صنفی  بايد به نداهاي دروني كه از اعماق وجود همکاران برمي‌خيزد توجه كند  سعي كند. از طريق «تفكر و تجزيه و تحليل» ، توانايي‌ها واستعدادهاي درون همکاران را  كشف كنند.تشکل صنفی خود را باور كند و به، توانايي‌ها و قدرتمندي‌ همکاران ايمان بياورد. اگر همکاران اطميناني مطلق كه ناشي از ايمان قوي است در همکاران به وجود آید. در آن صورت واقعا به انجام هر كاري قادر خواهند بود ولو اينكه ديگران به غيرممكن بودن آن ايمان داشته باشند
. پس تشکل به قدرت خودش تكيه كند و همه چيز را از خود همکاران بخواهد، تنها همکاران هستند. كه سرنوشت خود را معين مي‌كنند. متاسفانه اكثر همکاران اشتباهات و اهمال‌كاري‌هاي خود را در زندگي به گردن تقدير مي‌اندازند.
موارد دیگری برای متحول ساختن  تشکل های صنفی وجود دارد . سایر همکاران در این امر مهم مشارکت کنند.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
یکم فروردین ۹۶








.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر