۱۳۹۶ فروردین ۴, جمعه

«. موقع شناسی تشکل های صنفی فرهنگیان»

محمد خاکساری:
سلام همکار ان :
«موقع شناسی تشکل های صنفی فرهنگیان»

از جمله خصوصیات و صفاتی که یک تشکل صنفی بایستی از آن برخورددار باشد .
موقع شناسی است.  از فرصت هایی که در طی فعالیت خود برایش پیش می آید، خوب بهره ببرد، .یک تشکل صنفی ابتدا فرصت ها را درست «تعریف » کند تا آن ها را درست «بشناسد» ; و هر گاه «فرصت ها» را درست «شناخت » ، آن ها را «پاس » خواهد داشت و «مهار» خواهدکرد; زیرا در آن صورت به «ارزش » واقعی «فرصت ها» پی برده است و دریافته است . که از دست دادن آن زیانی بزرگ است.در حال حاضر چه بسیار تشکل های صنفی هستند که از دست دادن فرصت برای آن ها اهمیت ندارد. حتی می بینند که موقعیت ها و لحظات  در پیش چشمشان سر بریده می شود، ولی خیالشان نیست. بنابراین، ابتدا باید انگیزه استفاده از فرصت را در تشکل صنفی ایجاد کنیم.
فـرصـتـهـايي كه بر سر راه تشکل صنفی ممکن است . پيش  آيد،« ناپايدار و زودگذر »است و ممكن است بـزرگـتـريـن« فـرصـت ثـمـربـخـش» بـر اثـر كـمـتـريـن مـسـامـحـه و سـهـل انـگـاري» از كف تشکل  برود و براي تشکل صنفی تنها شكست و ندامت باقي بماند.
به اعتقاد من در طول سال ۲ موقعیت برای معلمان وجود دارد. که معلمان باید به درستی از آن استفاده کند. و امکان مشارکت معلمان وجود دارد  . تا معلمان بتوانند خواسته های صنفی خود رابه گوش مسئولان برسانند. یکی ۱۲ اردیبهشت روز ملی معلم است .دیگری ۵ اکتبر برابر ۱۳ مهر ماه روز جهانی معلم که در سراسر دنیا گرامی می دارند به همین دلیل است که مجمع عمومی شورای هماهنگی شکل های صنفی فرهنگیان ایران طبق اساسنامه در اسفند و مرداد است .  چون اسفند برای ۱۲اردیبهشت برنامه ریزی کنند. مرداد برای ۱۳ مهر  روز جهانی معلم برنامه داشته باشند. در زمانی که شورای هماهنگی فرهنگیان فعال بود . در این دو روز ذکر شده شورای هماهنگی فرهنگیان اعلام تجمع می کرد.لذا تشکل های صنفی از این دو روز استفاده بهینه کنند. طوری سازماندهی کنند. که در سراسر کشور تاثیر گذار باشد. تادراین دو روز «اتحاد صنفی»معلمان  را  مسئولان مشاهده کنند.
به امید آن روز
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی. معلمان
۴ فروردین  ۹۶

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر