۱۳۹۸ اردیبهشت ۸, یکشنبه

عمل گرایی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

عمل گرایی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

✍️ محمد خاکساری(مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه قلم معلم ،یکی از موسسین کانون صنفی معلمان

8  اردیبهشت   98

برخی فعالان اجتماعی  به تئوری
اعتقاد دارند. برخی فعالان اجتماعی
عمل گرایی  یا به اعتقاد جامعه شناسان به "پراگماتیسم"معتقدهستند. جامعه شناسان کاربردی به "تئوری راهنمای عمل "اعتقاد دارند. در شرایط کنونی که دهکده جهانی است. و عصررسانه است. اکثر مردم اطلاعات خود را از رسانه مجازی کسب می کنند. تلقی اینجانب این است. در شرایط کنونی فرهنگیان و بازنشستگان به "عمل گرایی"نیازمند هستند. البته نباید از تئوری هم غافل شد. «حقیقت» و سودمندی  "عمل گرایی " برای فرهنگیان و بازنشستگان  است. تشکل های صنفی فرهنگیان ایران  عملا در اعتراضات صنفی شرکت کنند. وقتی "عمل گرای" به درد فرهنگیان وبازنشستگان  می خورد.  که برای آنها کارآمد و مؤثر باشد و نتایج رضایت بخشی برای آنها داشته باشد.تشکل های صنفی فرهنگیان  برای حفظ و افزایش منافع خود بطور مدام در صدد کنترل و مهار کردن شرایط محیطی خود  باید باشند.و ازاطلاعات کاملی از بدنه معلمان و بازنشستگان داشته باشند. در عمل است. که تشکل های صنفی به نقاط ضعف و قدرت خود پی خواهند برد.
تمام ابزار های اعتراضی را آزمایش کنند.
مانند↩
"1-تجمع
2-'-تحصن،
3-اعتصاب،
4- ،تظاهرات"
5- چانه زنی ➡
از ابزار های فوق در آزمون و خطا استفاده کنند.اطلاعات خود را از ابزار های مختلف اعتراضی جمع آوری کنند. ابزار اعتراضی که کمترین هزینه داشته باشد. استفاده شود. تشکل های صنفی فرهنگیان تنها با دادن بیانیه راهی برای رسیدن به خواسته های صنفی فرهنگیان و بازنشستگان  نیست.اکثر همکاران شاغل و بازنشسته  اجتماعی نوع دوست و خیر خواه هستند. می خواهند خود را با خواست ها و نیازمندی های سایر همکاران، همراه و منطبق سازند. نیاز به سازماندهی دارند. که این  وظیفه تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران است.تشکل های صنفی فرهنگیان باتجربه بتوانند راهبرد اعتراضات خود را بدست اورند. بعد از هر اعتراضی هر تشکل صنفی نقاط ضعف وقوت اعتراض را یاداشت کند. تا در اعتراضات بعدی اشتباهات کاهش یابد.تشکل های صنفی فرهنگیان و شورای هماهنگی از روش های علمی و روانشناسی در اعتراضات
کمک بگیرند. ازهمکاران رشته روانشناسی و جامعه شناسی برای اعتراضات صنفی استفاده شود. حقیقت و نتیجه فعالیت
تشکل های صنفی و شورای هماهنگی در عمل مشخص می شود.رفتار آنها در عمل نشان داده می شود.تغییرات در تشکل های صنفی در عمل معین می شود.
هنگام آزمایش و کاربرد عملی تشکل صنفی و شورای هماهنگی  است که براساس نتایجی  که از آنها بدست
می آید. حقیقت آن برای فرهنگیان و بازنشستگان روشن می شود.

به امید تغییر
خواسته صنفی رایگان بدست  نمی آید.
✅ای دی  هفته نامه قلم معلم 👈👈
@ghalamemoalem

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر