۱۳۹۵ دی ۱۴, سه‌شنبه

" 2 ساعت اضافه تدریس زمان جنگ"

محمد خاکساری:
سلام همکاران
“ ۲ ساعت اضافه تدریس زمان جنگ”👉
در زمان جنگ ایران و عراق وزیر آموزش و پرورش وقت پیشنهادی داد .که به علت کمبود نیروی انسانی در مقطع متوسطه  معلمان2 اضافه تدریس کنند ا( چون اکثر تسویه ها بعد از انقلاب در مقطع متوسطه بود)👉

باتوجه به اینکه حداقل ساعات تدریس متصدیان مشاغل آموزشی طبق ماده 2 دستورالعمل نحوه احتساب تجربه آموزشی موضوع تبصره یک ماده یک آیین نامه اجرائی طرح طبقه بندی مشاغل معلمان کشور برای دبیران و مربیان امور تربیتی مدارس متوسطه 24 ساعت در هفته تعیین شده است و در تبصره یک آن قید شده است از ساعت کار ”هنر آموزان، مربیان طرح کاد، دبیـران شاغل در دبیرستان و مـربیان امـور تربیتی شاغـل در دبیرستان و هنرستان بـه شرط داشتن حـداقل مدرک تحصیلی لیسانس دو ساعت در هفته کسر می گردد.
‎”تاریخ اجراء آن اعلام گردید. 1/1/1370  
شورای هماهنگی تشکل صنفی فرهنگیان ایران در جلسه ۲۷ اردیبهشت ۸۱ در اصفهان در بند ۵.  بیانیه خود مصوب کرد.:
5“- دو ساعت تدريس اضافه دبيران دوره متوسطه را كه منحصرا در دوران دفاع مقدس به صورت داوطلبانه پذيرفته بودند از اول مهر 1381 حذف گردد،درغير اين صورت دبيران دوره مزبور عكس العمل لازم را نشان خواهند داد.”
در سال های ۸۱ تا ۸۵ برخی معلمان طبق بخشنامه فوق به دیوان عدالت اداری شکایت بردند . و حکم به نفع آنها صادر شد، در برخی حکم ها آمده است.بابت این اضافه تدریس آموزش و پرورش  موظف شدحق التدریس پرداخت کند.از سال ۸۶ ورق برگشت. گویا آموزش و پرورش بادیوان عدالت مذاکراتی انجام داد که این احکام برای آموزش وپرورش ” بار مالی ” دارد. از آن تاریخ به بعد من حکم جدیدی در این مورد ندیدم.
به اعتقاد من همکارانی که قانون فوق شامل آنان می شود،از آموزش و پرورش و دولت طلب دارند.
برای گرفتن مطالبات نیاز به” صبر ، پیگیری، ایستادگی” لازم است.
محمد خاکساری
یکی از موسسین کانون صنفی معلمان
۱۴ دیماه ۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر