۱۳۹۵ بهمن ۸, جمعه

"مهم ترین عاملی که می تواند معلمان را جذب تشکل های صنفی فرهنگیان کند،چیست ؟

محمد خاکساری:
سلام همکاران :
.«مهم ترین عاملی که می تواند معلمان را جذب تشکل  های صنفی  فرهنگیان کند، چیست؟👉👉
ابتدا از همکارانی که احساس مسئولیت کردند
پاسخ سئوال را دادند ، تشکر می کنم . گله ای ازهمکاران دارم . وآن این است. نسبت به این سئوال که" پاشنه آشیل "تشکل ها ست ،فعال برخورد نکردند.طی فعالیت صنفی کمبود
"بار :فکری و اندیشه ورزی"👉👉را
در تشکل ها ضعیف  دیدم. اکثر تشکل  ها  عملگرا هستند . از داشتن" تئوری مدون"
بر خوردار نیستند.خود من همیشه از این مشکل رنج می بردم
به هر حال دیدگاه خودم را نسبت به سئوال
فوق خدمت همکاران عرض می کنم.
بخش عمده جواب سئوال را همکاران محبت کردند . پاسخ دادند. به اعتقاد من پاشنه آشیل سئوال فوق "اعتماد به تشکل "👉است. ما در ارتباطات خوانده ایم.هر گاه مخاطب به فرستنده پیام : اعتماد " لازم را نداشته باشد . نسبت به پیام ”بازخور”یا عکس العمل لازم را به پیام  انجام نمی دهد .نمونه آن این است. هر گاه مخاطب به اخبار صدا و سیما اعتماد لازم را نداشته باشد. به رسانه خارجی مراجعه
می کند.
تا معلمان " اعتماد لازم "را به تشکل  های صنفی نداشته باشند.جذب تشکل ها نخواهند شد. ممکن است عوامل دیگرمانند:" ترس و
نا امیدی و عدم امنیت" تاثیر داشته باشد.
نقش تعیین کننده جذب به تشکل های صنفی  "اعتماد لازم "به تشکل است .
رفتار هایی که موجب  بی اعتمادی به تشکل صنفی می شود . بطور مثال،"عدم صداقت، دورویی ،پنهان کاری، عدم شفافیت ، عملکرد ضعیف ،عدم اجرای اساسنامه ، عدم تعهد به منافع صنف و عدم اعتماد لازم به هیأت مدیره تشکل  را می توان نام  برد. ‌
  ریشه ارتباط و مشارکت جمعی" اعتماد" است
  بدون اعتماد" همکاری، مشارکت وهمفکری" کاری از پیش نخواهند برد.
اگر تشکلی اعتماد فرهنگیان داشته  باشد.
دارای "سرمایه اجتماعی" عظیمی  است.
محمد خاکساری
یکی از موسسه کانون صنفی معلمان
8 بهمن 95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر