۱۳۹۵ بهمن ۳, یکشنبه

" بیمه در مان فرهنگیان"

محمد خاکساری:
سلام همکاران:
“ بیمه درمان فرهنگیان”👉👉
یکی از خواسته های صنفی فرهنگیان در خواست بیمه کارآمد  درمان به خصوص در مورد "جراحی و دندانپزشکی "است.دو مورد اخیر هزینه سنگین برخانواده  فرهنگیان وارد
می کند.شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در سومین نشست خود در تاریخ. ۲۳ مرداد سال ۸۱ در مشهد مقدس تشکیل شده بود .روی بیمه فرهنگیان تاکید داشته است. در مورد چهارم بیانیه پایانی جلسه آمده است
"تامین بیمه کامل فرهنگیان بدون استثناء در همه موارد به خصوص دندانپزشکی و اعمال جراحی مختلف و پرداخت بیمه از طرف دولت"
      کسری بودجه آموزش وپرورش بهانه ای است .که دولت های قبل ودولت کنونی برای  بیمه درمان فرهنگیان کار جدی انجام نداد اند. بیمه تکمیلی هم پاسخگویی درمان فرهنگیان  نیست.درمانگاه های آموزش و پرورش از تجهیزات پرشکی مناسبی بر خوردار نیستند.  درشمال شهر تهران منطقه منظریه  آموزش و پرورش بیمارستانی به نام باهنر دارد.که بنا به ادعای مسولین آن "نیمه خصوصی ”  است .ابتدا نام این بیمارستان فرهنگیان بود.
مسولان آموزش و پرورش دیدند نمی نوانند مراجعات فرهنگیان را پاسخ دهند .آن را تغییر نام به ”باهنر”کردند.
بنده شخصا به این بیمارستان بارها مراجعه کرده ام .با مسولان بیمارستان هم گفتگو کردم.که چرا خدمات لازم را  به فرهنگیان  ارایه نمی دهید .می گفتند:” بودجه لازم را برای اداره بیمارستان نداریم 'لذا بیمارستان را نیمه خصوصی کرده ایم” در صورتی که زمین آن مال آموزش و پرورش است .ساخت بیمارستان با هزینه آموزش و پرورش انجام شده است .ولی خدمات لازم به فرهنگیان
نمی دهد. پس مراجعات مکرر من به بیمارستان و بخش دندانپزشکی نکته ای را متوجه شدم.دیدم کارکنان ستادی آموزش و پرورش  ۸۰ در صدتخفیف دارند.  تفاوت آن را وزارت خانه می دهد .ولی سایر همکاران فرهنگیان ۲۰ در صد تخفیف دارند.که بیمارستان تعرفه دندانپزشکی بالا برده است .که با تخفیف ۲۰ در صد هزینه آن مانند مطب شخصی می شود.به حسابداری بیمارستان باهنر مراجعه کردم.در این مورد سوال کردم.”چرا کارکنان حوزه ستادی ۸۰ در صد تخفیف دارند' ولی سایر همکاران ۲۰ در صد تخفیف دارند' ایشان جواب دادند ’ حوزه ستادی قرار داد جداگانه با بیمارستان دارد”پس بودجه در آموزش و پرورش هست' اما برای ”خواص”است.
برای رفع مشکل بیمه فرهنگیان پیشنهاد من این است' جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان تشکیل شود. چون شورای هماهنگی کشوری است تاثیر بیشتری دارد .در این مورد تصمیم جدی بگیرد.آن وقتی که بنده بازرس شورای هماهنگی بودم ’  به شورای مرکزی مرتب تذکر می دادم . که جلسه شورای هماهنگی راتشکیل دهند.
از همکاران تقاضا دارم.موانع تشکیل جلسه شورای هماهنگی بر طرف کنند .تا اعضای جدید شورای مرکزی و بازرسان جدید انتخاب شوند.متاسفانه تذکرات بنده گوش شنوایی ندارد.همکاران دیگر هم پیگیر جلسه شورای هماهنگی شوند.
محمد خاکساری
۳ بهمن ۹۵

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر